Never Let You Go - Kapitel 5

Jag öppnade mitt skåp och tog ut min mobil. Plötsligt kände jag ett par varma armar runt om mig. Jag skrattade och var nästan helt säker på att det var Simon, men det var något som var fel. Det var inte Simons doft och armarna påminde inte alls om Simon. Armarna släppte mig efter någon stund. Jag vände mig om och där stod..



Justin. Jag blinkade för att se bättre, och han stod fortfarande där. Han backade bak några steg.

- Caitlin? sa han frågandes och och bara stirrade på mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, utan stirrade tillbaks på honom. Vi stod och bara stirrade på varandra under tystnad, i flera minuter.

- Ehm, alltså, förlåt, sa Justin och kollade ner i marken. - Jag trodde du var någon annan. Han kollade upp på mig och mötte min blick. Han blev lite lätt röd om kinderna och jag kände att jag säkert såg ut som en illröd tomat.

- Det är lugnt, sa jag efter en stund och Justin log. Jag vände mig om mot skåpet igen och fortsatte att hålla på med min mobil. Jag hörde att någon, förmodligen Justin, harklade sig igen. Jag snurrade runt och mycket riktigt, där stod Justin.

- Mitt skåp är under ditt och du står i vägen just nu, sa han och jag kollade chockat på honom. Gick han i den här skolan?

- Går du här!? sa jag chockat och han nickade och kollade lite småkonstigt på mig.

- Nej du vet, jag bara är här och .. är här. Han skrattade och skakade om sitt hår. Han drog handen igenom det.
Jag log mot honom och flyttade mig sedan åt höger. Han skrattade åt mig och jag kom på att jag fortfarande stod i vägen. Jag backade undan och Justin böjde sig ner och låste upp sitt skåp. Jag stod och stirrade på honom, hur länge vet jag inte, och tänkte efter. Jag kanske skulle säga någonting, eller göra någonting.

- Så.. Justin Bieber, sa jag och insåg snabbt att jag borde sagt något annat. Justin kollade upp på mig och han hade en min som jag inte kunde tyda.
- Ja? sa han frågandes och jag ville bara sjunga igenom jorden. Varför hade jag ens sagt något?

Justins perspektiv:
Jag kollade upp på henne och kollade undrande på henne. Jag såg att hon var riktigt nervös. Varför vet jag inte, men det verkade hon iallafall vara. Jag menade inte att låta dryg, men tyvärr så lät jag nog så.

- Jag visste inte att du gick här, på APHS, sa hon.

- Jag visste inte att du gick här. Dig har man inte sett här förut, sa jag och log mot henne. Hon log tillbaka. - Nicole var det va? Nicole Brown? frågade jag medans jag ställde mig upp.

Hon kollade glatt på mig och nickade. Hon hade säkert trott att jag inte skulle komma ihåg hennes namn, men det gjorde jag.

Vi småpratade en stund och sedan tog hon ut sina böcker och gick iväg. Jag böjde mig ner och stängde mitt skåp. Jag reste mig sedan upp igen och sprang efter henne. Hon gick i trappan och verkade gå väldigt segt, så det var inga problem att springa ikapp henne.

- Jag glömde fråga, vilken klass går du i? frågade jag och hon vände sig om mot mig.

- Junior klass 11C.
- Jag med!
- Okej, men du vet väl att vi började halv nio och inte tolv?
- Jo jag vet, men jag var i studi.. sa jag och stannade upp. - Jag var upptagen.

Vi gick tillsammans upp till rätt våning. Nicole gick iväg till Caitlin och Payton som ropade på henne, medans jag satte mig med Ryan och Chaz.

- Damn.. Den nya tjejen, sa Chaz och kollade på mig och Ryan. Vi båda nickade.
- Jag vet. Vi träffade henne igår, svarade Ryan och suckade. - Men hon är snygg. Riktigt snygg.
Jag vände mig om mot Nicole och kollade på henne. Killarna hade rätt, hon såg bra ut. 

Nicoles perspektiv:
Jag gick och satte mig hos Caitlin och någon blond tjej.
- Det här är Payton. Nicole Payton, Payton Nicole, sa Cailtlin och jag kollade på den blonda tjejen som tydligen hette Payton. Hon log mot mig och jag log tillbaka.

- Så, hur är skolan hittills? frågade Payton.
- Det går väl bra. Har inte riktigt träffat alla och så.
- Haha, det har man märkt. Du är ju mest med Ryan, sa hon och vi tre vände oss om mot Ryan's bord, där även Chaz och Justin satt. Konstigt nog så kollade de på oss också. Jag vände mig snabbt om, så att jag kollade på Caitlin igen. 

- Justin Bieber, mumlade jag och Caitlin kollade konstigt på mig.
- Vad sa du?
- Förlåt, jag bara mumlade lite för mig själv.
- Ja, men vad sa du? 
- Justin Bieber. Det är coolt att han går här.
- Ja det är faktiskt ganska coolt. Vi i klassen tänker ju inte på det eftersom att han gått här så länge, till och med innan han var känd.. sa Payton och log mot mig.

- Håller du på med någon sport? frågade Caitlin och bytte samtalsämne.
- Nej. Jag springer nästan varje dag, men det är allt. Jag har gått på karate och chearleading.
- Chearleading? Perfekt! sa Payton och kollade på Caitlin. Jag förstod inte riktigt vad de menade med att det var perfekt, men det var väl något mellan de två.

Vi fortsatte att prata tills lektionen ringde in. Det var inga bestämda platser, så man fick sätta sig vart man ville. Caitlin och Payton satte sig bredvid varandra, och Ryan satte sig bredvid Chaz. Jag gick och satte mig på en bänk längst bak.

- Får jag sätta mig här? sa någon. Jag vände mig om och där stod Justin, och pekade på bänken bredvid mig.
- Visst, sa jag och log mot honom.

Justins perspektiv:
Jag satte mig ner på bänken bredvid Nicole och lektionen började så småningom. Vid bänken framför oss satt Chaz och Ryan. Chaz vände sig om och blinkade med ena ögat mot mig. Jag suckade och Nicole kollade upp ifrån sin bok.

- Äh, asså inget, sa jag och kollade ner i sin bok.

Chaz skrattade och jag gjorde detsamma. Nicole kollade återigen upp ifrån sin bok och kollade på mig. Jag log mot henne och hon log tillbaka, innan hon dök ner med huvudet i boken igen. 

Jag fortsatte att kolla runt i klassrummet och såg att Caitlin hade fastnat med sin blick på mig. Jag vinkade försiktigt med handen och hon vände sin blick ifrån mig. Jag iakttog Caitlin ett tag och såg att hon kollade på Nicole. Hon såg lite irriterad ut och jag vinkade med handen igen. Hon mötte min blick och mimade "förlåt". Jag nickade och hon vände sig om började läsa i sin bok.

Jag gjorde samma sak och började läsa det som läraren bett oss att läsa, fast det var riktigt tråkigt. Jag försökte att prata lite med Nicole, men hon var väldigt koncentrerad nästan hela lektionen, så det var svårt att få kontakt med henne.
Jag vet, inte roligaste kapitlena och inte bästa uppdateringen. Förlåt ♥

Blir delarna där Justin är med konstiga?? ....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skiiiiiiiitbraa

2011-03-17 @ 21:45:36
Postat av: Nathalie

Nejdå , dom är jättebra !! Alttihop!!

2011-03-17 @ 21:51:46
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeer!

2011-03-17 @ 21:52:38
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

när justin är me är ju delarna bäst eftersom novellen handlar om honnom haha <33 as bra!

2011-03-17 @ 21:54:08
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!! ASBRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

2011-03-18 @ 05:44:15
Postat av: Johanna

Jättebra ! Han är ju inte jättekänd så det är ju jättebra hittills. Bara den inte blir ihop eller så för tidigt men inte för sent heller <3

2011-03-18 @ 15:19:12
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: UPPDATERA

UPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERAUPPDATERA

2011-03-18 @ 19:15:26
Postat av: Anonym

bra :)

2011-03-18 @ 19:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0