Me Plus You - Kapitel 100

När jag kände att jag var klar så bytte vi plats igen så att Justin fick köra. Vi båda kände oss ganska hungriga så han stannade utanför ett café och vi klev ur bilen. Han drog luvan över huvudet och vi gick in. Vi beställde och satte oss vid ett av borden. Maten/fikan kom in efter en stund och vi åt upp. Vi satt och snackade ett tag, tills det började komma fler och fler fans, och ännu mer paparazzis. Det blev ganska jobbigt, så vi gick och satte oss i bilen. Plötsligt ringde min mobil. Jag tog upp den och svarade.



- Det är Claudia, svarade jag i telefonen.
- Hej det är Caitlin! Vad gör du?
- Jag är med Justin, själv då?
- Jaha. Jag tänkte om du ville göra något? Kan inte du komma till stallet?
- Stallet? sa jag frågandes och kollade på Justin. Han nickade. - Jo, jo visst kan jag det. När?
- Nu! Vi ses senare, puss! 

Jag kollade på Justin. 
- Jag kan ju inte ha dig hela dagen, suckade han och log. - Ska jag köra dig dit?
- Det skulle vara snällt, sa jag och log mot honom. Han log tillbaka. Han startade bilen och jag visade honom vägen till stallet. Fast den kunde han ju redan, så många gånger som han kört mig hit.

- Tack för skjutsen! Vi ses ikväll, eller? sa jag och kysste honom.
- Jag vet inte hur jag ska överleva tiden tills ikväll, men ja jag antar det. Älskar dig.
- Älskar dig också, sa jag och bildörren stängdes igen och han åkte iväg. Jag vände mig om och började gå mot stallet. Där inne väntade Caitlin.

- Hej tjejen! sa hon glatt när hon fick se mig. Vi kramades. - Hur mår du? Mår du bättre än igår?
- Jadå, det gör jag. Hur mår du själv?
- Jag drack väl inte men jag blev ändå helt slut och så, haha! Jag mår toppen nu.
Vi gick tillsammans till mitt skåp - ja, man har skåp i stallet där man kan ha sina kläder och sånt där - och jag bytte om till ridkläder. Vi gick sedan och började arbeta i stallet. Vi sopade rent, mockade, fodrade och hämtade in alla hästar.
Vi blev sugna på att rida när vi jobbat i flera timmar, så vi gjorde iordning varsin häst. Jag tog Hippon och Caitlin tog Sting. Vi hoppade upp på hästarna barbacka (utan sadel) och red ut i skogen.

Jag och Caitlin red bredvid varandra och pratade. Jag såg hur något rörde sig i buskarna. Det var inget jag tänkte på, utan försökte istället få Hippon lugn. Han var ganska pigg och busig. Plötsligt, när jag red förbi en stor  buske, så skakade hela busken till och ut hoppade en hjort. Både jag och Hippon blev rädda och han hoppade åt sidan. Eftersom att jag red utan sadel var min balans dåligare, så jag ramlade ner på marken, rakt på rumpan. Jag ställde mig upp direkt och skrattade.

- Duktigt, sa Caitlin och skrattade.
- Jo, jag vet, skrattade jag och försökte fånga Hippon. Det gick snabbt. Jag hoppade upp på honom igen och vi red längre in i skogen. Efter att vi varit ute i ungefär en timme så red vi tillbaka och fixade iordning hästarna.

- Har du tränat mycket du? frågade Caitlin mig när vi var påväg att släppa ut Sting i hagen.
- Inför tävlingarna? Jag gjorde det hemma i Sverige hela tiden, men har inte gjort det så mycket här i ATL. Själv? Jag och Caitlin skulle nämligen ställa upp i ett par tävlingar med våra hästar om några veckor.
- Jag måste träna mer. Jag bröt ju benet så då blev det ett uppehåll, men ska snart börja hårdträna igen!

När vi var helt klara i stallet så tog vi hennes bil och körde hem. Jag gick direkt in i duschen och tog en lång och varm dusch. Efter duschen så tog jag på mig min morgonrock och satte mig framför datorn. Det kändes ganska ovant. Jag hade inte suttit vid en dator på flera dagar. Jag klickade upp Twitter och loggade in. Jag kollade chockat på skärmen och såg hur många nya följare och mentions jag fått. Det var många. Jag försökte läsa igenom varenda en av de och de flesta var 'grattis' tweets. Vad jag vet så har jag aldrig skrivit att jag fyllt år på Twitter? Jag fortsatte läsa alla gulliga tweets och gick sedan in på Justin's Twitter. Såklart var det han, varför hade jag inte tänkt på det?

"Detta är ett Belieber-mission. ALLA bombar denna tjej med 'grattis' tweets. Okej?"

Jag skrattade för mig själv. Självklart hade det varit Justin. Och hans över 7 miljoner följare. Haha!

Jag tog på mig ett par rena kläder och gick sedan ner till köket. Där satt mamma.
- Hej stumpan, sa hon och kramade om mig. - Hur gick det att rida?
- Bra, antar jag. Jag ramlade av, hehe.
- Oj! Gick det bra? Jag kände efter.
- Helt okej. Jag har lite ont i rumpan nu, men annars är det bra. Kan jag gå över till Justin?
- Ja gör det. Du kan sova där ikväll om du vill.
Jag log och tog mina saker och gick mot hans hus. Utanför träffade jag på en av hans livvakter. Han hälsade glatt på mig och släppte in mig.

Jag gick in i Justins hus och han stod och väntade på mig i hallen. Jag gick fram till honom och kysste honom snabbt innan jag försvann in i Patties sovrum. Jag gick in i hennes badrum och hämtade ett par smärtlindrande tabletter och gick sedan till köket för att hämta lite vatten att svälja de med. Justin kom och kramade mig bakifrån.

- Har du ont i huvudet?
- Nej, i rumpan, hehe.
- Va?
- Jag ramlade av Hippon och nu har jag ont i rumpan hehe, sa jag och Justin fnös till och skrattade åt mig.

Vi gjorde iordning en varsin macka och gick upp till hans rum. Vi la oss i sängen, framför hans TV och satte på en film.
FÖRLÅT FÖR JÄTTETRÅKIG OCH SEG DEL (lite tragiskt att den blev så dåligt när det var kap 100..!!) 

Ni behöver inte ens kommentera. Förmodligen blir nästa bättre :) tackochhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0