Me Plus You - Kapitel 51

- Jag älskar dig också. Jag har en annan fråga också.. varför har du valt mig? Mig av alla hundraziljardtals tjejer?
- För att du är speciell. Din kärlek värmer mig när jag är kall, tröstar mig när jag är ledsen och får mig att skratta när jag ler. Med dig kan jag vara mig själv och jag vet att du älskar mig för den jag är. Och du är världens finaste tjej. End of story, that's why.
Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre och jag kunde känna Justins lugna andetag bredvid mig när jag somnade den kvällen. Jag hade verkligen hittat världens bästa kille. Det fanns inga ord att beskriva hur mycket han betyder för mig.



Justins perspektiv:
- Justin, vakna! Justin, vakna då!
Jag öppnade sakta ögonen och mitt framför mig stod Claudia och puttade på mig.
- Tjenare tjejen, mumlade jag trött.
Hon log och pussade mig, och drog bort täcket från min kropp. Jag pep till och suckade åt henne där hon stod och skrattade åt mig med armarna i kors.
- Upp och hoppa då! sa hon och flinade innan hon försvann ut från rummet. Jag satte mig upp i sängen och sträckte på armarna, och kollade på klockan. Den visade åtta på morgonen. Varför tvingade Claudia upp mig så himla tidigt? Jag suckade igen och klev upp. Jaha, då var det dags att klä på sig då!
Precis när jag höll på att ta på mig ett par byxor kom Claudia inspringandes i rummet igen.
- Nejnejnej, du ska ha på dig det här! sa hon och höll upp ett par svarta byxor.
- Okej, sa jag misstänktsamt och tog emot byxorna som hon sträckte fram. De såg ganska små ut och materialet var konstigt - typ lite sammet över rumpan.. 
Claudia gick ut ur rummet och jag klev ur byxorna jag höll på att ta på mig och tog på mig byxorna jag fått av henne istället. De satt alldelles tajt på mig och kändes bara jätteskumma, inte alls sköna! Jag gick fram till spegeln och spanade in mig själv. Byxorna satt jättetajt över min rumpa! Det såg hemskt ut.
Jag gick ovant i byxorna ner för trappan till köket och när Claudia fick se mig började hon gapskratta, så mycket att hon nästan inte fick luft. Jag blev lite irriterad, varför hade hon gett mig ett par såna här fula byxor och sedan skrattade åt mig? Hon ställde sig upp och gick emot mig och då såg jag att hon också hade såna byxor på sig. Fast på henne satt de såklart snyggt, hon passade i det.
- Här har du, sa hon och sträckte fram en macka till mig. - Kom med nu, vi ska åka!
Jag kollade undrandes på henne, tog emot mackan och följde efter henne. Hon gick ut i hallen och tog på sig sina skor och jag gjorde detsamma, innan jag följde med henne ut till garageuppfarten där det stod en bil som jag kände igen - Kennys bil. Claudia klev in i framsätet och jag satte mig där bak..

- Ta på dig de här skorna. Hon höll upp ett par konstiga skor som hon gav till mig innan hon själv tog på sig ett par skor som såg ungefär likadana ut, förutom att hennes såg mer ut som stövlar. Jag var fortfarande lika förvirrad men gjorde som hon sa och tog på mig skorna. 
- Jag måste bara fråga, vart ska vi? Claudia svarade inte, utan bara flinade istället. - Dissare.. Okej Kenny då, vart ska vi?
- Sorry man, tystnadsplikt, sa han och flinade lika mycket som Claudia.

Efter en stunds bilåkandes så stannade Kenny och Claudia sa att vi var framme. Hon hoppade ut ur bilen och öppnade dörren åt mig. När jag kom ut så kände jag igen lukten direkt. Häst. Vi var i ett stall. Jag kollade oroligt på Claudia och hon måste ha insett att jag förstått var vi var, för hon stod och nickade med armarna i kors. Hon började gå bort från parkeringen och nu drog hon med mig.
- Åhhh, så det här är ridbyxor.. Jag suckade. - Nejnejnej Claudia, jag vill inte. Seriöst! protesterade jag.
- Justin, come on! sa hon och fortsatte dra i min tröja.
Någonstans där insåg jag att det inte skulle vara någon idé att fortsätta protestera, hon skulle inte ge upp.
- På ett villkor. Jag ska få göra en sak med dig också.
- Visst, men kom nu! Vi måste hämta hästarna. Vet du något om hästar förresten?
- Ja såklart. Jag vet hur man rider.. typ iallafall, sa jag stolt. Hon kollade chockat på mig.
- Men va?! Varför är du rädd då?
- För att.. stammade jag fram. - Asså jag känner folk som känner folk som blivit bitna.. eller ja.. och det är faktiskt en farlig sport. Man kan skada sig! Hon skrattade och himlade lite med ögonen.
- Jaja, vi är iallafall framme nu. Du ska rida den där hästen , sa hon och pekade på en ljusbrun/röd häst som åt gräs. Hon tog upp en såkallad grimma och gick fram till hästen och fångade den. Vi gick in i stallet och hon binde upp hästen.

- Han heter Amaron och är jättesnäll. Du kommer inte att skada dig, jag lovar.
- Jaha, så ska jag typ.. göra rent den nu?
- Haha Justin! Du ska borsta honom. Claudia tog upp några borstar, visade mig hur man skulle göra och gick iväg.
- Hörru du! Vart ska du? Du kan ju inte lämna mig med .. den här saken! sa jag och viftade med armarna åt den enorma hästen.
- Jag ska också rida ju. Fast min andra häst, Destiny. Det kommer att gå jättebra!
Jag övertalade henne att hjälpa mig att göra iordning Amaron och när hon gjort iordning sin häst så gick vi tillsammans ut till ridbanan. Där stod Patricia - Claudias mamma - som jag redan träffat. Claudia förklarade att hennes mamma var ridlärare och att hon skulle hjälpa mig idag.

- Bra där Justin, driv lite mer! Räkna takten - ett två, ett två, ett två, eller upp-ner-upp-ner om du nu vill det istället, skrek Patricia och jag började göra det. Men det var svårt för Amaron sprang så snabbt så att jag tappade balansen hela tiden. - Driv lite mer där. Bestäm dig för vart du ska och låt inte han bestämma, det är du som ska bestämma över honom. Jättebra där!
Medans jag satt där och kämpade med att göra allt som hon sa, såg jag hur Kenny stod vid sidan om och skrattade samtidigt som han stod och filmade mig med sin mobil.
Patricia skrek på mig nästan hela tiden och sa att jag skulle sträcka på mig, trampa ner hälarna, spänna magmusklerna, bestämma över hästen och mycket annat.. Hon sa nästan aldrig åt Claudia utan bara gav henne massor av beröm, men jag antar att det var för att hon gjorde rätt tillskillnad från mig, haha.
Det var väldigt mycket att hålla koll på och jag var helt slut i huvudet, och kroppen, när lektionen var slut. Patricia kom fram till mig.
- Du var jätteduktig Justin! Hästar är inte så farliga va, trotsallt?
Jag skrattade lite och nickade innan jag fick hjälp att ta in Amaron i stallet igen. Claudia hade fortfarande inte kommit in i stallet igen så jag fick istället hjälp av Patricia att fixa Amaron. Efter tjugo minuter hade Claudia fortfarande inte kommit tillbaka så jag gick tillbaka med Kenny ut på banan. Där red hon fortfarande och det såg verkligen jättebra ut. Hon såg inte ens att jag stod och kollade på henne, för hon var så koncentrerad. Det var roligt att se henne så, att hon var så passionerad för ridningen. Jag störde mig på att Claudia hade gett mig den största hästen när hon själv satt på en ganska liten. Haha!

Efter ytterligare tjugo minuter hade hon ridit klart och när hon hoppade av hästen så bad hon mig komma fram till henne, vilket jag gjorde.
- Fortfarande rädd? skrattade hon.
- Nja, jag tror fortfarande att de kan skada en, men inte dina hästar. Dina hästar är ganska snälla..
- Haha okej! Förlåt om jag inte var med dig nu i slutet men jag måste verkligen träna upp mig inför tävlingssäsongen! Om du vill kan du åka hem nu för jag måste rida en till häst.. men kan vi ses ikväll?
Jag nickade och kramade om och pussade på henne, även fast hon var alldelles svettig och stank häst. Jag kollade på klockan och den var nu tio. Jaha, vad skulle jag hitta på nu resten av dagen då? Jag tog upp mobilen och smsade Ryan och Chaz. En sak var iallafall säker - jag skulle duscha innan!
Förlåt för konstigt kapitel (och dålig uppdatering). Jag hade lite slut på idéer och ni hade ju sagt att han skulle följa med till stallet, så det gjorde han haha :) TACK IGEN FÖR ALLA FINA KOMMENTARER. Ni är bäst! Lova att inte sluta läsa bara för det här dåliga kapitlet, höhö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Neej asså det va bra :) asbra faktiskt!! meer. vill ha den nya också :D

2011-01-30 @ 18:02:45
Postat av: Anonym

Awesome

2011-01-30 @ 18:09:56
Postat av: lavin

schysst!;D

2011-01-30 @ 18:34:18
Postat av: Anonym

Asså herregud hur kommer du på allt? Världens bästa fantasi!

Du är verkligen as duktig!

FORTSÄTT SKRIV!:d

2011-01-30 @ 18:53:50
Postat av: Nathalie

Jättebra!!! Längtar jätte mycket tills nästa kapitel:D

2011-01-30 @ 19:17:17
Postat av: Miranda

haha. Jag skulle vilja se Justin rida på riktigt!:D Jätte bra Novell!

Läs min Novell! ;)

2011-01-30 @ 19:44:52
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/
Postat av: Miranda

haha. Jag skulle vilja se Justin rida på riktigt!:D Jätte bra Novell!

Läs min Novell! ;)

2011-01-30 @ 19:46:31
URL: http://igotbieberfever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha jag skulle också vela se justin haha (:

det verkar som om han e bra i novellen.

2011-01-30 @ 20:20:35
Postat av: Anonym

Jag gillar hästar så det var en bra episod!

Är hon bra på att rida? Har hon två egna hästar? Eller flera? Eller rider hon på ridskola?



Kan inte hon ramla av och hamna på sjukhus :D

2011-01-30 @ 20:22:28
Postat av: itsabieberstory

skulle du vilja göra ett länkbyte med våran blogg? :) JÄTTEBRA BLOGG :D

2011-01-30 @ 20:59:14
URL: http://itsabieberstory.blogg.se/
Postat av: Sara ♥

jättebra! :D

2011-01-30 @ 21:15:11
URL: http://aranela.blogg.se/
Postat av: Sara ♥

jättebra! :D

2011-01-30 @ 21:15:25
URL: http://aranela.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome! :D

2011-01-31 @ 16:14:42
URL: http://belieberworld.webblogg.se/
Postat av: Anonym

älskar din blogg! hur kommer du på allt? :)<3

2011-01-31 @ 19:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0