Me Plus You - Kapitel 10

- Vet du vad? När jag pratar med dig.. Det känns som om jag känt dig i evigheter. Det känns inte heller som om du är världens kändaste tonåring, utan bara en vanlig människa, sa hon.
Det hon sa fick mig verkligen att bli glad, jag smälte nästan!
- Jag är bara en människa, sa jag och log. Hon log tillbaka. Det är många som inte kan prata med mig normalt och visst, ibland är det smickrande, men det är också jobbigt. Det är skönt att du inte är så. Även fast vi bara känt varandra i typ två dagar eller något.. så känns det som om vi ha varit bästa vänner hur länge som helst.
Vi fortsatte att prata om allt möjligt, allt från varandras problem och kärlek till husdjur och mat. Hon satt där och log mot mig och lyssnade verkligen på allt jag sa. Då insåg jag vilken fin tjej hon faktiskt var...


Tänk er att det är Claudia och Justin..

Klockan började närma sig kväll och jag kunde höra hur Claudias mage kurrade emellanåt.
- Är du hungrig? Klockan är ju middagsdags. Ska vi käka något? frågade jag henne.
- Gärna! Eller nej, mumlade hon och kollade ner på sin klocka. Olga blev sjuk igår eller ja, inatt, så jag måste hem till henne. Förlåt, men jag lovade henne det.
- Jaha, men det är lugnt. Vi kanske kan ses någon annan gång?
När jag sa det såg jag hur hela hennes ansikte lyste upp och jag blev varm i hela kroppen av att se hennes fina leende.

Kenny, som hade suttit på ett café på andra gatan och haft koll på oss mötte upp oss när vi skulle gå hem. Ibland känns det lite jobbigt att man inte ens får ha en liten stund privat med en tjej, men jag visste att det var för mitt bästa och det var skönt att Kenny förstod att det kunde vara jobbigt. Nu gick han några meter bakom oss.
Vi sa inte så mycket när vi gick hem. Vi gick bara väldigt nära varandra. Ibland snuddade min hand till vid hennes och jag kan erkänna att det inte var av misstag. Claudia hade med sig sin iPod så vi tog en varsin hörlur. Hon satte på någon låt som jag inte kände igen, men den var ganska fin. Hon gick mest och kollade ner i marken och då och då kollade hon upp på mig, men kollade snabbt ner igen när hon mötte min blick.

När vi var framme vid hotellet så gick vi in bakvägen och tog hissen upp. Vi gick tillsammans till hennes hotellrum. Vi kramade om varandra ganska länge men när jag kände att hon ville släppa så kramade jag henne lite extra hårt innan jag själv släppte.
- Hejdå, sa hon och gick in i rummet. Jag stod kvar i korridoren ett tag innan jag själv gick iväg..

Kort och tråkig igen, jag vet. 11 kommer snart upp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

awesome!!!

2011-01-03 @ 20:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0