Me Plus You - Kapitel 48

- Så, vem var det där? frågade jag honom medans jag drog handen genom hans hår.
- Min überjobbiga kompis Chaz, suckade Justin. Så, vart var vi? frågade han och började kyssa mig. Hans mobil avbröt då den började ringa, så han tog några steg bort ifrån mig och svarade. "Mm, ja jag kommer, nu? Ja okej, men ja jag kommer sa jag ju" hörde jag honom säga.
Han kom tillbaka in i rummet och suckade.
- Förlåt, men vi ska köra soundcheck nu för konserten börjar om en halvtimme. Vi ses senare, och då kan vi fortsätta med allt det här, okej? sa han och pussade mig snabbt på munnen innan han tog på sig en tshirt och var snabbt ute ur rummet.



Efter soundchecket och konserten..
- Jäklar, hände det där precis? frågade tjejen som gick bredvid oss. Hon hette Mimmi och hade fått turen att vara Justin's OLLG på denna konsert.
- Yes, det gjorde det, svarade Olga henne.
- Åh fyfan vilket drag det var där inne! utbrast jag. - Det var ju som att typ dansa på ett dansgolv, haha! Jag känner mig alldelles svettig och allt.. Shit, det där var verkligen sjuukt!
- Jag håller med, instämde Mimmi och Olga.
Vi gick och småpratade lite om konserten när vi gick emot bussen. Den här konserten hade varit nästan tusen gånger bättre än Danmark konserten, förutom att jag fått vara Justin's OLLG där.
Bussen kom efter en stund och vi fortsatte att prata om konserten och Justin tills både Mimmi och Olga skulle gå av. Jag kramade om de båda och fortsatte att åka till stationen utanför mitt hus. Jag klev av och skuttade in i huset. Mamma var som vanligt inte hemma. Förut var hon nästan alltid det, men inte nu längre..

Jag sprang upp på mitt rum och twittrade lite innan jag klev nästan direkt in i duschen. Jag var tvungen att duscha, så svettig som jag var. Det var så otroligt mycket folk på konserten och jag dansade verkligen loss när låtarna med drag i var. Det var en grym konsert!
Jag duschade ganska kort, men rakade benen och allt annat sånt där "tjejigt". När jag kom ut ur duschen så släppte jag ut håret och bestämde mig för att låta det självtorka idag, så jag lät det bara vara. Jag torkade hela kroppen och smörjde in mig med en hallon-bodylotion. Jag orkade inte sminka mig så mycket så jag satte bara på mig lite mascara. Jag gick ut ur badrummet och in till mitt rum istället, där jag snabbt plockade fram ett par mörka jeansshorts, en lös vit tröja och såklart underkläder. Jag tog bort handduken runt kroppen och satte på mig underkläderna och därefter shortsen och tröjan. Jag kollade mig i spegeln och jag var nöjd, det såg bra ut. Jag flätade snabbt håret i en lös fläta och sedan började jag plocka undan lite på mitt rum. Vad skulle jag hitta på idag? Juste! Jag skulle ju träffa Justin! Jag plockade snabbt upp mobilen och smsade honom, men innan jag hunnit skicka iväg smset fick jag ett av honom: "Adress tack?" Jag skickade iväg adressen och satte mig framför datorn istället.

*Lyssna på Spotify, gratis, snabbt och enkelt är det du gör nu. Om du uppgraderar så slipper du reklamen. Endast 100..*
- Jajaja, ser det ut som om jag bryr mig? skrek jag medans jag sprang fram till datorn och klickade fram en ny låt. Jag plockade snabbt upp en hårborste som nu blev min mikrofon. Jag snurrade runt och började sjunga.

Justins perspektiv (lite innan):
- Kenny, åk till den här adressen, sa jag och visade upp mobilen. Han nickade och ställde in något på GPS:en innan han körde iväg.
Jag började nynna på 'Teenage Dream' och trumma lite på instrumentbrädan. Kenny kollade konstigt på mig och vi började skratta.
- You think I'm pretty without any makeup on? Ojojoj Justin, sist jag kollade så använde du inte smink, sa han och skrattade lite mer.
Vi fortsatte att åka en stund och efter ett tag stannade vi framför ett stort hus. Det såg ungefär ut som några hus hemma i USA, alltså väldigt snyggt, haha.
- Jahadå, då var vi framme! Ha mobilen på dig hela tiden och ring för minsta lilla sak, okej?
- Hejdå Kenny! sa jag och hoppade ut ur bilen och stängde igen dörren med en smäll. Jag vinkade och han körde iväg. Jag gick fram till dörren och kände försiktigt på handtaget och det var öppet. Visst, jag borde ha ringt på ringklockan men jag ville överraska henne så jag gick ändå in. När jag kom in så möttes jag av en liten golden retriver valp som började hoppa på mig och slicka mig i ansiktet.
- Hej på dig sötis, sa jag medans jag klappade och pussade på den.
Jag kollade runt lite men chansade på att hennes rum skulle vara på övervåningen, så jag smög upp för trappan. Jag tryckte försiktigt ner handtaget till första dörren. Det var ett badrum. Jag suckade och gick vidare till nästa rum. Jag tryckte återigen ner handtaget försiktigt. Jag vet inte var det var för slags rum men det var inte Claudias istället. Nu började jag faktiskt få lite panik, hade jag gått in i fel hus? Jag kollade misstänksamt runt och såg några foton på väggen. Jag gick fram dit och såg att det mycket riktigt var Claudia, det var alltså inte fel hus.
Helt plötsligt började hög musik spelas - rättare sagt min låt Eenie Meenie. Jag kollade upp och såg ett rum längst ner i hallen med öppen dörr och det var därifrån musiken kom, så jag sprang ljudlöst dit. Jag stannade i dörröppningen och såg Claudia stå vänd bort från mig och sjunga;
- Eenie meenie miney mo, catch a bad chick by her toe! If she holla, if if if she holla let her go! Ohh! She's indecisive, she can't decide! She keeps on looking,  from left to right! Girl come a bit closer, look in my eyes - searching is so wrong, I'm Mr Right!
Jag skrattade lite tyst för mig själv och gick försiktigt fram till henne och kramade henne bakifrån. Hon skrek till.
- Schh, det är bara jag, mumlade jag och borrade in näsan i hennes hår. Hon vände sig om mot mig och vi kysstes.
- Puh, tänk om det vart en inbrottstjuv! Hur kom du in förresten?
- Dörren var öppen, du borde verkligen vara försiktig med det.. Du har ingen vidare vakthund heller, söthet skrämmer tyvärr inte tjuvar! sa jag och vi skrattade.

Vi stod och kramades och pussades en stund innan jag kände att jag behövde gå på toa. Claudia visade mig toaletten i hennes rum och jag gick in dit. Jag gjorde vad jag behövde göra och kollade runt lite i hennes badrum. Det var ganska läskigt, för hon hade tillochmed posters på mig där inne. Framför toaletten och duschen!
- Claudia, harklade jag till. - Varför har du posters på mig på TOALETTEN?
- Vadåra? Jag gillar dig! Hon skrattade och pussade mig på munnen. - Har du inte sett mitt rum eller?
Jag öppnade ögonen och kollade runt i hennes rum. Man kunde knappt se vilken färg väggarna hade, för överallt var det bilder på mitt ansikte. Läskigt.
- Eh, okej.. Asså jag tror inte jag kan dejta dig nu, sa jag och drog mig ur hennes grepp. Hon började se lite orolig ut och jag kunde se hur hon nästan började gråta. Jag gick fram till henne igen. - Claudia, jag skojade bara! sa jag medans jag skakade om henne.
- Lova?
- Jag lovar, sa jag och hon kysste mig. - Haha, du skulle ha sett din min.. shit, jag borde haft en kamera här eller nåt, sa jag och började skratta. Det slutade med att vi båda skrattade så mycket att vi knappt fick luft, vi låg bokstavligen på marken och rullade runt.
- Vad ska vi göra idag? frågade jag henne.
- Idag? Hm, klockan är typ nio på kvällen men vi kan väl käka något och sen bara kolla på film och mysa?
Jag nickade och vi gick ner till köket. Vi började fixa med tacos, popcorn, chips och massor av godis. Vi bar upp allt till hennes rum och satte oss i sängen framför TV:n.
- Vad ska vi se för film? Och ska vi verkligen käka i din säng?
- Jadå, inga problem. Kan vi inte se de här två? frågade hon och höll upp två filmer (Baksmällan och Black Beuty) - Asså jag vet att det är en hästfilm men jag lovar, den är asbra!
Jag suckade lite retsamt och sedan la vi oss bekvämt i sängen och började äta av våra tacostallrikar och njuta av Baksmällan. Vi skrattade i princip hela tiden och det var nästan lite tråkigt när den var slut. Claudia var snabbt uppe på benen och satte på nästa film - Black Beuty.
Det var somsagt en hästfilm och jag har väl inget emot hästar, men de är ju stora och läskiga djur.. Jag vet att det är ett av Claudias favoritdjur och att hon har en egen häst, så därför kanske filmen var lite sorgligare för henne - men även jag tyckte den var sorglig. Jag sneglade lite på henne och hon grät några tysta tårar. Jag blev ledsen av att kolla på henne.
- Gumman, gråt inte, mumlade jag och la armen runt henne.
- Men den är ju så sorglig! Förlåt om jag gråter hela tiden men jag är så känslig, snyftade hon fram.
Efter ett tag märkte jag att hon somnat på mitt bröst så jag stängde av filmen och la ner all mat på golvet, innan jag kröp ner bredvid henne. Hon andades så tungt och låg där så fin, hon var verkligen vacker. Som en ängel. Jag pussade henne på näsan och la mig tätt intill innan jag själv märkte att jag höll på att somna.. bredvid världens bästa tjej.
Fantasin tog slut i mitten av kapitlet så det var väldigt svårt att hitta på vad som skulle hända, så förlåt för ett dålgit kapitel!

Förresten, TACK FÖR ATT NI KOMMENTERAR. Ni förstår inte hur mycket det peppar! Tack för alla fina kommentarer :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awesome, jag började läsa storyn idag så jag har nu läst alla delarna oh jag älskar't! du är hel grym ju! :D

2011-01-29 @ 12:53:31
Postat av: Nathalie

Jättebra!!

2011-01-29 @ 13:24:55
Postat av: Anonym

asbra :D

2011-01-29 @ 13:38:00
Postat av: Anonym

jättebra. jag har läst alla nu o den e grym

2011-01-29 @ 15:10:43
Postat av: lavin

den e helt jvla bääst, man blir deprimerad när det slutar, så *** bra är den!!

2011-01-29 @ 16:15:10
URL: http://dreeamsweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0