Me Plus You - Kapitel 14

Jag gick ut i köket och såg massor av mat uppdukat. Hade han gjort allt det här? Jag började hugga in när dörren öppnades och Justin kom in. Han hängde upp sin jacka och vände sig mot mig. Han såg inte allt för glad ut..



- Godmorgon världens underbaraste kille som gör världens godaste frukost! sa jag innan jag såg hans ansiktsuttryck. Justin, har något hänt?
- Godmorgon vet jag inte om det är.. Klockan är ju ändå två.. Nejdå, det har inte hänt någonting..
Jag kunde se på honom att han ljög. Han såg fortfarande lite småledsen ut och han höll på VÄLDIGT mycket med sitt hår, och försökte få luggen att täcka ögonen.
- Justin, du kan berätta för mig.
- Nej men det är ingenting. Jag är bara väldigt trött idag, sa han och fejkgäspade. Och jag har ont i huvudet! Men låt inte det förstöra vår dag. Han gick emot mig och ställde sig bakom mig med armarna runt mig. Vad ska vi hitta på idag då? frågade han.
- Jag har ingen lust att gå ut och shoppa, bada och sånt där idag, och du mår ju inte heller så bra.. Så kan vi inte bara stanna här och kolla på någon film?
- Jo, det låter mysigt.

När vi hade gjort oss iordning och Justin tagit på sig sin såkallade "förklädnad" (hood och solglasögon, fyndigt!) så gick vi iväg till videobutiken runt hörnet. Vi gick åt olika håll och efter ett tag kom han fram till mig med en romantisk film.
- Glöm det grabben! Vi ska se en skräckis! sa jag.
- Kom igen, den är jättebra. Jag lovar. Han såg så övertygande ut så jag sa:
- Okej. Vi tar båda.
Innan vi gick till kassan för att betala så plockade vi på oss lite godis. Jag tog fram pengar ur fickan men Justin stoppade mig.
- Jag betalar!
- Men..
- Inga men, jag betalar, sa han.

Vi gick därifrån och jag sa till Justin att jag bara skulle in och prata med Olga först. Hon mådde lite bättre, men fortfarande inte bra så hon fick stanna i sängen. Hon låg och beställde hem roomservice och kollade på TV när jag inte var där. Jag kände mig faktiskt lite elak som bara hade dumpat henne för Justin men när jag sa det till henne så sa hon att det var lugnt.

Jag gick därifrån och istället in till Justins rum. Dörren var öppen så jag gick in och satte mig i soffan, för Justin var inte där. Helt plötsligt hörde jag något inifrån badrummet.
- Helvetes jävla skit! Jag kunde höra att det var Justin.
Efter bara några minuter så kom han ut och han såg ut som han hade gjort imorse.
- Justin, är du säker på att det inte är något du vill berätta? frågade jag.
- Nej gumman, det är ingenting.
- Varför skrek du då?
- Åh, du hörde det? Ehm.. Jag hade precis duschat och jag halkade. Så jag skrek!
Jag såg på honom att han ljög, men bestämde mig för att inte göra någon stor deal av det. Nu skulle vi bara ha det mysigt. Vi gosade ner oss i soffan och började kolla på den romantiska filmen som Justin hade valt. Den hette "The Notebook" och jag hade aldrig sett den förut, men Justin sa att den var väldigt bra.
Redan halvvägs in i filmen så satt jag där och bölade med Justins arm runt mig. Filmen var nog den bästa jag sett! När den var slut så satt vi fortfarande under filten och jag kunde inte sluta gråta. Jag såg även hur Justin hade lite tårar i ögonen.
- Visst var den bra? Jag sa ju det..
- Det var nog den bästa film jag sett, snyftade jag fram. Jag vill absolut inte se någon skräckfilm nu.. är det okej?
- Jag hade inte heller nån lust med det, sa han och tryckte mig mot honom och pussade mig på pannan.
Vi satt bara och myste ett tag i soffan och jag kände Justin började andas tyngre och efter ett tag märkte jag att han hade somnat. Jag var inte alls trött så jag bestämde mig för att ta en dusch istället. Jag tog en ganska lång dusch men den avbröts snabbt då jag hörde en mobil ringa. Jag sprang ut ur badrummet med handduken runt midjan och såg Justin sova sött i soffan. Min mobil låg på soffbordet och då insåg jag att det var hans mobil, som låg på stolen utanför badrummet, som ringde. Jag kollade på displayen och det stod "Jasmine".

Kommentarer
Postat av: Jasmine

En till ikväll :D?

Sjukt bra :)

2011-01-04 @ 20:36:38
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oooh säg inte att de va de han ljög kr va ledsen över:). Men skitbra

2011-01-04 @ 20:45:39
Postat av: Michelle

INTE JASMINE IGEN..

2011-01-04 @ 21:28:41
URL: http://michelleveronasjoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0