Me Plus You - Kapitel 97

När klockan närmade sig fyra så skickade Justin iväg mig och jag fick åka och shoppa med Caitlin. Inte för att jag hade något emot det! Vi gick in i minst tusen butiker och Caitlin tvingade mig att köpa flera hundra partyklänningar!
När vi shoppat klart så insisterade hon på att jag skulle åka hem till Justin igen. Jag gjorde som hon sa och jag blev chockad när jag kom in i hans hus.



Det var släckt men Justin hade ställt ljus överallt.. Det var så romantiskt. Jag följde den lilla "gången" med ljus och kom in i köket. Där stod Justin, vid bordet. Han hade på sig något som liknade en kostym och han log mot mig med sitt sexiga Bieber-smile. Jag småsprang fram till honom och kysste honom.

- Ska vi äta? frågade Justin och jag nickade. Jag var vrålhungrig! Vi satte oss vid bordet och började direkt att äta. Det var hur gott som helst.

- Jag visste inte att du var så bra på att laga mat, sa jag när hela tallriken blev tom. - Det var supergott! Justin log.
- Bra. Är du jättemätt eller orkar du efterätt? Jag kände snabbt efter. Jag var mätt.
- Mätt. Men det finns alltid plats för efterätt! sa jag och skrattade. Justin gjorde också det.
Han försvann men kom tillbaka några sekunder senare, med en hjärtformad gräddtårta med jordgubbar på. Om en tårta kunde vara vacker så var den här definitivt vacker.

- Har du bakat den? sa jag förvånat.
- Jag kan faktiskt! sa Justin som ett litet barn och vi båda började skratta. Han satte ner tårtan på bordet och hämtade en tårtspade. Jag tog tårtspaden och skärde upp en bit till mig.

- Jag blev gift! Jag kommer att gifta mig! sa jag glatt när tårtan hamnade med ovansidan uppåt. Justin kollade konstigt på mig.
- Du.. Va?
- Jag blev gift. Tårtan hamnade såhär, sa jag och pekade på tårtbiten på tallriken framför mig.
- Jaha, sa Justin och skrattade till lite. Han tog tårtspaden ur min hand och skärde upp en bit till sig själv.
- Du blev också gift.
- Det kanske är ett tecken på att vi ska gifta oss tillsammans? sa han lågt och log mot mig.
Jag log tillbaka och vi böjde oss fram samtidigt och kysstes.

Två timmar senare pep Justins klocka till.
- Jäklar, jag hade helt glömt bort det. Förlåt, men du måste gå nu. Caitlin väntar där utanför! Hejdå, vi ses. Älskar dig! sa Justin stressat och nästan puttade ut mig ur huset. Jag kollade förvånat på honom när han stängde igen dörren. När jag vände mig om stod mycket riktigt Caitlin där.

- Hej tjejen! sa hon och kramade om mig. Vi gick tillsammans hem till mig. Mina, Chaz's, Ryans och The Beadles föräldrar var där och jag fick öppna deras presenter. Jag blev väldigt förvånad, inte hade jag trott att jag skulle få så mycket presenter! Mamma och pappa berättade att det tydligen var några presenter kvar, som jag skulle få öppna ännu senare. 

Caitlin och jag gick upp till mitt rum efter någon timme eller två. Vi hämtade lite saker och sedan följde jag med hem till henne. Vi gick direkt upp på hennes rum. Hon bad mig sätta mig ner på stolen framför hennes spegel, och jag gjorde som hon sa.

- Hur vill du ha håret? frågade hon och höll upp en platt och en locktång.
- Jag har inte riktigt förstått vad vi ska göra.. Men lockar kanske? sa jag och kollade på henne. Hon nickade glatt och började skruva mitt hår i fina stora Hollywood-lockar. Det blev grymt snyggt. Caitlin visste verkligen vad hon gjorde!
Precis när hon var klar med mitt hår knackade det på dörren. Vi båda vände oss om och in kom Jasmine! Jag hoppade direkt upp från stolen och sprang fram till henne.

- Jasmine! Vad gör du här?
- En liten fågel viskade i mitt öra att du fyllde år idag, sa hon och sträckte fram ett paket till mig. - Och att du behövde hjälp med ditt smink inför ikväll! Hon kollade på Caitlin och de båda skrattade. Jag satte mig ner framför spegeln och Jasmine började direkt att sminka mig, medans Caitlin höll på och rotade fram massor med kläder. Jag pratade med Jasmine om allt som hänt och ja, bara pratade på. Jag hade saknat henne massor! 

När tjejerna hållt på med mig i minst en timme så var jag färdigfixad, och jag kan bara säga en sak; de hade gjort ett grymt jobb! Caitlin och Jasmine fixade sig snabbt innan vi gick ut och blev upphämtade av en limousine.

- Okej, nu måste ni berätta. Vart ska vi?
- Tjejkväll ute såklart! sa de i mun på varandra och skrattade.
Skulle jag vara såhär fixad för en tjejkväll? Jag skakade på huvudet och skrattade. Jag lutade mig tillbaka i bilsätet och tog ett av glasen som Jasmine sträckte fram till mig.
Efter ungefär tjugo minuters bilresa med hög musik så stannade vi. Jag klev ut och det var fullt med folk. Alla skrek mitt namn och jag kollade chockat på Jasmine som nu stod bredvid mig.

- Alla är här för dig tjejen. Tonight is your night baby! viskade hon i mitt öra och klappade mig på axeln.



Alla fortsatte att skrika mitt namn och jag kände mig faktiskt som en kändis!
Caitlin gick fram till mig och satte en ögonbindel på mig. Jag protesterade men hon knöt den hårt runt mina ögon. Hon och Jasmine tog tag i mina händer och jag hörde hur dörren öppnades till den stora byggnaden. Jag gick, tillsammans med deras hjälp, in i byggnaden och det var helt knäpptyst. Jag kände hur Jasmine och Caitlin försvann och hörde, eller ja kände, hur fler och fler människor ställde sig runtom mig och sedan blev det knäpptyst igen. Plötsligt kände jag ett par varma armar och en lukt som jag kände igen. Justin. Han tog försiktigt bort ögonbindeln och framför mig stod det flera hundra, säkert tusen, personer. Alla skrek 'grattis' de högsta de kunde och jag kunde inte göra annat än att le stort. Jag kunde inte förstå att alla dessa människor var här för min skull! 

Jag vände mig om och kysste Justin. 

- Jag älskar dig, mimade jag och jag kunde se hur han mimade "jag älskar dig" tillbaka. Jag bokstavligen kastade mig över honom. Han skrattade och våra läppar möttes. Alla skrek som galningar och jag log för mig själv när jag tillslut släppte taget om honom. 
Belysningen i lokalen blev plötsligt inte lika mörk och då kunde jag se mer. Det såg ju faktiskt ut som någon slags klubb! En proppfylld sådan, haha. Det fanns flera, stora, blinkande lampor i olika färger och en DJ som spelade hög musik. Musiken började pumpa och folk gick ifrån oss och började dansa istället.

Justin stod med armarna runt mig och flera personer kom fram till mig och grattade mig. Flera personer som jag knappt kände igen och sådana som jag kände! Hur hade Justin fått hit varje person jag någonsin träffat? Jag kollade på honom och log.

- Du är bäst, skrek jag. Musiken var ju så hög så att man inte skulle höra något annars.

Melody, Alicia, Erik och Markus, som gick i min klass den korta tid jag gick i åttan, kom fram till mig och Justin. Killarna började prata med Justin medans jag hälsade på Melody och Alicia. Vi stod och snackade en stund tills Justin drog med mig ut därifrån. Vi gick istället till baren. Där var det iallafall lite lugnare. Vi smög in bakom disken och han hällde upp ett glas med bål till mig, och ett till honom. Vi gick iväg och satte oss i några fåtöljer som stod i ett hörn. Efter ett tag blev jag så himla danssugen av att se alla som dansade, så jag tog tag i Justin och gick med honom till dansgolvet.

Efter att ha dansat i evigheter lämnade Justin mig på dansgolvet och jag började istället dansa med Caitlin, Jasmine, Chaz, Ryan och massor av andra personer. Plötsligt sänktes musiken och jag vände mig om mot scenen. Där stod Justin.

- Ja, som ni alla vet så är vi ju här för att fira Claudias födelsedag idag! Och jag vill, innan jag glömmer det hehe, ge henne en present! Är det okej för alla? sa Justin i mikrofonen och alla skrek. Jag kollade på honom och han log mot mig.
- Vet du vad du får? frågade Chaz, som nu stod bredvid mig.
- Ingen aning.
- Tänk på "My Sweet 16" som du brukar se på MTV, sa han och skrattade.
- En bil? sa jag lågt, för det var det första som ploppade upp. Nej, inte kunde jag få en bil..

- Okej, då ber jag att Claudia går ut då! sa Justin och skrattade. Jag började gå mot utgången och när jag öppnade dörren så började jag skrika och hoppa upp och ner. Där, på gatan, stod en bil. Inte vilken bil som helst, utan min drömbil. En Range Rover. Justin sprang fram till mig och jag hoppade på honom.
- Skojar du?! skrek jag och han skrattade.
- Nejdå! Den är din. Helt din. Du måste ju ha något att övningsköra i!
Jag kysste honom och sprang fram till bilen och bara kände på den. För vissa var en Range Rover en killbil, men för mig var det en drömbil. Den snyggaste och bästa bil man kunde ha! Jag satte mig i den och bara kände på allting, men Justin stoppade mig.
- Jag skulle uppskatta om du inte förstörde den genom att prova på att köra, när du inte ens kan det, sa han och skrattade.

Resten av kvällen så dansade jag som en galning med alla mina underbara vänner. Det här var verkligen den bästa födelsedag man kunde ha.
Vad tycker ni om det här kapitlet? Vill ni ha mer? KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

dålig uppdatering, men det var det värt för det här kapitlet. ASBRA!!

2011-02-28 @ 19:51:45
Postat av: Anonym

asbra

2011-02-28 @ 19:51:59
Postat av: Anonym

skit braa!!!

lyckas alltid få mig att fälla en tår!:')

2011-02-28 @ 19:55:34
Postat av: malin

MEEEERR!

2011-02-28 @ 20:02:04
Postat av: Anonym

sjukt bra!

älskar din novell. <3



mera :)

2011-02-28 @ 20:07:57
Postat av: Anonym

skriv ett kapitel till idag, snälla. :D

2011-02-28 @ 20:08:58
Postat av: Anonym

Lite mer hetare kärlek mellan claudia och justin igen. 'önskas'

Men iallafall älskar din novell. Den är bäst! ;')<33

2011-02-28 @ 20:11:54
Postat av: Sara

love it! mer!

your amazing!

håller med någon här över mig.. lite mer hetare kärlek igen, haha ;) <3

2011-02-28 @ 20:30:08
Postat av: Johanna

MER !! Gosh vad du är bra tjejen !!

2011-02-28 @ 20:39:59
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker faktiskt inte att det behöver vara så mycket mer "het kärlek" mellan dem. Jag menar att om jag förstår er rätt så vill ni att de ska ha mer sex o sådant hett , men vi vill ju inte att det ska bli en "sexnovell" eller hur? Jag tycker att du gör ett toppenjobb precis som du skriver nu !!

2011-02-28 @ 20:43:59
Postat av: Annica

verkligen ;D

2011-02-28 @ 20:50:58
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: SaraWhitmore

FIN BLOGG!<3

2011-02-28 @ 21:29:00
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: Anonym

awesome

2011-02-28 @ 22:47:59
Postat av: Anonym

Jätte bra!!Justin är så romantisk!!MEEEEEEEEEER i dag (tisdag) SNÄLLA!! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERR!!

2011-03-01 @ 07:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0