Me Plus You - Kapitel 95

- Du fyller år om två dagar, sa Justin och kysste min axel. Jag räknade tyst i huvudet. Två dagar till och jag skulle vara sexton.
- Mm, mumlade jag trött och vände mig om mot Justin. Jag kunde se att han log mot mig i mörkret.
- Jag älskar dig, sa han och kysste mig.
- Jag älskar dig också, sa jag och gäspade.



Nästa morgon vaknade jag av att Justins alarm ringde. Jag reste mig trött upp och stängde av det, för att sedan väcka honom. Han vägrade vakna, även fast jag skrek, kastade kuddar och gjorde allt möjligt med honom. Jag bestämde mig för att sätta mig på honom, och det gjorde jag. Han vaknade inte så jag böjde mig ner mot hans ansikte och skrek allt vad jag hade, och då vaknade han. Han skrek som en liten tjej och jag kunde inte hålla mig för skratt, jag ramlade nästan ner ifrån sängen!

- Aj, mitt öra, gnällde han och höll för öronen.
Jag fick inte fram några ord utan bara satt och skrattade.
- Vad är det med dig då? sa han surt och kollade på mig.
- Du skulle ha sett din min! Shit, den var verkligen priceless! skrattade jag och böjde mig ner för att kyssa honom. Han tog tag i min nacke och kysste mig hårt.
- Det där var för att du skrek och skrattade åt mig.
- Ojojoj, vilket straff? Det straffet straffas jag gärna med, sa jag lite småflirtigt och gick upp från sängen.

Jag gick in i badrummet och satte upp håret i en tofs och blötte ner ansiktet med vatten, så att jag skulle se någolunda fräsch ut. Sedan satte jag på mig ett par jeans och en tröja som jag hade haft med mig. Jag gick tillbaka in till Justins rum så var han inte där. Jag gick ner till nedervåningen och såg att han höll på att ta på sig sina skor. Jag gick fram till honom.

- Jaha, och vart ska du?
- Jag ska .. ehh .. ut, svarade Justin och kollade på mig med en min som jag inte kunde tyda.
- Okej?
- Det finns frukost som jag gjort! Mamma ska med mig för vi ska på en .. intervju! Vi ses senare, jag älskar dig, sa han. Han pussade mig innan han försvann ut genom dörren. Jag var för trött för att orka bry mig om varför han var så konstig, så jag gick till köket och kollade på bilen som körde iväg innan jag började äta. Justin hade lagt fram två mackor, juice, varm choklad, fil och flingor till mig. Jag åt upp nästan alltihop och gick sedan upp till Justins rum. Jag tog mina saker och gick hem till mig.

Jag gick direkt upp till mitt rum, la ifrån mig väskan och gick sedan ner till undervåningen.
Pappa satt i soffan och kollade på någon match. Jag satte mig bredvid honom.
- Hej stumpan, hade ni kul igår? frågade han och log mot mig, för att sedan fortsätta kolla på matchen. Han var så inne i den så att han förmodligen inte skulle höra ett ord av vad jag sa.
- Mm, mumlade jag och tog upp mobilen.
- Du kan väl gå ut med Sasha?
Jag suckade och ställde mig upp. Jag ropade på Sasha och hon kom glatt springandes. Jag gick ut i hallen med henne bakom mig och sträckte mig efter hennes koppel för att sedan sätta på det. Eftersom det var lite kyligt ute drog jag på mig en skinnjacka över tröjan och även en tubhalsduk, innan jag gick ut.
Jag gick en lång promenad för att trötta ut Sasha. På hemvägen träffade jag Caitlin.

- Hej Claudia! sa hon förvånat och sprang fram till mig. Hon kramade om mig och böjde sig sedan ner och gosade med Sasha.
- Vill du göra något idag? Justin stack iväg och bara lämnade mig, så jag är ganska uttråkad.
- Gjorde han? sa Caitlin och gjorde en min som liknade den Justin hade gjort. Jag kunde inte riktigt läsa hennes ansiktsuttryck.
- Jag ska bara lämna Sasha, följer du med?
Hon nickade och vi gick tillsammans hem till mig. Jag släppte in Sasha i huset och sprang upp på rummet för att hämta min väska. Jag sprang sedan ner till Caitlin som stod och pratade med min mamma.

- Kommer du eller? frågade jag henne, men mamma höll henne kvar. Jag kollade surt på henne och äntligen lät hon Caitlin gå.

Vi bestämde oss för att åka till gymmet, och det gjorde vi. Caitlin hade ju brytit ena benet och fått en spricka i höften, men det var läkt nu och hon behövde träna upp musklerna igen, så gymmet var bara bra enligt hennes läkare. Och det var ju inte heller fel att röra på sig ibland! Vi körde lite med maskinerna men sprang mest på löpbandet. När vi kände oss alldelles svettiga och helt utmattade så tog vi en dusch och sedan åkte vi hem till Caitlin. Jag var där i någon timme tills hon tydligen behövde gå, så jag gick hem till mig igen.

Uttråkad som jag var satte jag mig framför datorn men tillslut fick jag nog och smsade både Ryan, Chaz och Chris, men fick inget svar.

Senare på dagen (kväll).
Jag hade ringt och smsat Justin nästan hela dagen, men inte fått något svar. Jag visste inte riktigt vad som var på gång, kanske något med min födelsedag? Den var ju trotsallt imorgon. Fast jag vet inte, han kunde ju lika gärna vara upptagen med sin nya film. Den har ju trotsallt inte haft premiär än, det var ju bara några veckor kvar.
Jag var fortfarande riktigt uttråkad och eftersom jag inte hade något bättre att göra så började jag städa mitt rum. När det var nästan helt klart hörde jag hur det plingade på dörren. Jag var påväg att springa ner men jag stannade på mitt rum när jag hörde att mamma öppnade dörren.

- CLAUDIA! Du har besök! ropade hon och några sekunder efter det kom Justin in i mitt rum. Jag stannade upp med städningen och bara kollade på honom. Han log stort och gick fram och kramade mig.

- Vart har du varit idag?
- Jag har fixat med Never Say Never 3D. Bara två veckor kvar! sa Justin glatt och pussade mig på pannan. Jag blev ganska lättad över att han jobbat med filmen och inte med något som har med min födelsedag att göra.
- Jaha, gick det bra? Eller, hur går det?
- Skitbra. Du kommer att bli helt .. Det finns inte ord för att beskriva hur bra den är!
Jag log och han gjorde detsamma, och vi möttes i en kyss.

Justin stannade hos mig och åt middag. Vi myste en stund framför en film men sedan behövde han gå.

- Vi ses imorgon. På skolbussen? frågade Justin. Jag nickade och vi kysstes.

Jag var ganska trött när han hade gått, så jag la mig ner i sängen och försökte somna. Imorgon skulle jag vara hela sexton år.
Det var någon som kommenterade att jag skrivit att hon var 14 i ett kapitel och nu fyller hon snart 16.. Förlåt, jag har skrivit fel! Hon ska vara femton, fylla sexton :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra du ä så ***** bra!!

2011-02-27 @ 17:20:23
Postat av: Anonym

asbaaa

2011-02-27 @ 18:10:07
Postat av: Johanna

Superawsome !!! Kan vi inte få ett till kväll ? Snälla jag är sååååååå nyfiken !!

2011-02-27 @ 19:36:19
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0