Me Plus You - Kapitel 78

- Oj, hehe. Såg du det? Förlåt, sa han och släppte ner mig.
- Herregud Justin, gud vad jag älskar dig. Förlåt mig för att jag varit en sån idiot.
- Jag förlåter dig, bara du förlåter mig, sa han och log lite smått.
Jag slängde mig på honom och kramade om honom återigen. Efter att vi kramats gick vi tillbaka, hand i hand, till de andra.



- Oj oj oj! Något på gång eller? sa Chaz och skvätte vatten på oss.
- Tss, kolla på de. Såklart det är något på gång! sa Christian och puttade ner Chaz ifrån badmadrassen och wips, värsta vattenkriget hade startats.

Jag la mig på solstolen bredvid Justin och jag kunde inte sluta kolla på honom. Han var så himla vacker.
Eftersom att klockan börjat bli ganska mycket gick vi in i huset och började förbereda middag, men vi hade inte så mycket så vi bestämde oss för att beställa hem något istället. Och det fick bli pizza. Vi ringde och efter en stund plingade det på dörren. Jag och Chaz sprang och öppnade.
- Tjeeeenareee! Är det pizzan eller? sa Chaz och började ta emot pizzorna, och gå ut i köket med de. Jag skrattade och ropade på Justin att han skulle ta med sig pengar. Han kom och ställde sig bredvid mig.
- Det blir alltså 180 spänn.. Vänta lite, är du Justin Bieber? sa killen som levererat pizzorna.
- Ja, det är jag det!
- Wow, vad coolt. Kan jag få en autograf till min dotter? Ni får förresten pizzorna gratis!
Justin log stort och tackade. Han fick en penna av mig och skrev en autograf på en servett och gav den till mannen. Vi stängde dörren och tog upp en pizzakartong, som Chaz måste ha glömt, och gick in till de andra.

- FREE PIZZA! skrek Chaz med munnen full när Justin kom in. - WOHO! Vi alla började skratta.
- Ibland äger det att vara kompis med dig, sa Ryan, även han med munnen full.
- Vänta lite, menar ni att ni utnyttjar mig för att få gratis pizza? Jag som trodde vi var vänner! Justin började låtsas gråta. - Höh, skoja bara. FREE PIZZA! Det här måste jag twittra om! Sätt er vid pizzan, sa han och tog upp sin mobil.
Vi satte oss vid kartongen, med pizza i munnen och tummarna uppåt. Justin knäppte ett foto och bad mig ta ett foto på honom när han luktade på pizzan, haha!
- Åh, fy vad ful jag blev! klagade jag och Caitlin i kör när vi fick se bilden.
- Spelar ingen roll.. FÖR NU ÄR DET UPPE PÅ TWITTER! skrek Justin och hoppade upp och ner. Alla de andra killarna gjorde detsamma.
- Ojojoj, några är hypra, viskade Caitlin i mitt öra och vi fnissade till. 

När vi ätit upp och ja, lugnat ner oss, så satte vi oss framför TV:n.
- Kan vi inte kolla på en film? frågade Christian. - En skräckis typ?
- Sure! Jag och Caitlin kommer strax, sa jag och drog med henne upp på övervåningen.
- Vad gör vi här?
- Hämtar madrasser! Ta de här, sa jag och lassade över ett par madrasser till henne. Tillslut hade vi samlat ihop fem madrasser och flera täcken och kuddar som vi släpade ner till nedervåningen och la ut på golvet.
- Vart är dina föräldrar förresten?
- Borta, på middag eller något. Vet faktiskt inte!
- Good.. det betyder PARTY TIME! skrek Chaz. - Har ni någon choklad?
- Öhh.. vet inte? Jag kan kolla i köket om du vill? 
Han nickade ivrigt.
- Välj en film så kommer jag med snacks, sa jag och gick ut till köket. Jag började plocka på mig allt vi hade hemma och lassade ut det till vardagsrummet i flera omgångar. När allt var klart gick jag ut och satte mig på en av madrasserna. Filmen rullade igång.

Justins perspektiv:
Själva filmen var faktiskt galet läskig och jag märkte hur jag kröp närmare och närmare Claudia som låg på madrassen bredvid mig. Tillslut satt vi bredvid varandra och skakade av rädsla - så läskig var filmen!

När filmen äntligen var slut hade vi det lite svårt att bestämma vart vi skulle sova.
- Det finns ju bara fem madrasser!
- Fem stora madrasser, sa Chaz och blinkade till med ena ögat. - Jag paxar Caitlin! Come here baby, sa han och drog till sig Caitlin. Hon stretade emot och skrattade som en galning. Jag fick själv en skrattattack av att bara kolla på de två.
- Okej, men vi gör så här.. Ryan och Chaz kan dela och så har vi alla en varsin? sa Claudia glatt.
- VA? sa Ryan och ställde sig upp. - Aldrig!
- Öh okej, förlåt? Haha! Chris och Chaz då? Chris och Ryan?
- Eller varför inte du och Caitlin? sa Christian surt.
- Visst, sa hon och började göra sig iordning för att lägga sig i sängen.
Varför inte jag och Claudia i samma säng? Jag kollade på Chaz och försökte verkligen säga det till honom genom bara min blick. Han verkade inte förstå det och jag ville inte säga det förslaget så jag lät det vara. Det slutade med att Caitlin och Claudia sov i samma säng och vi killar hade en varsin..

Nästa morgon vaknade jag vid fem på morgonen och då passade jag på att väcka Chaz, Ryan och Chris. Vi gick försiktigt upp och gjorde oss iordning för att åka hem till mig och göra oss iordning för skolan. Jag ställde mig och kollade på Claudia när hon sov innan jag tassade ut genom dörren och tog bilen hem till mig, tillsammans med killarna.

Claudias perspektiv:
Jag vaknade av att alarmet sattes igång nästa morgon. Jag satte mig upp och kollade på klockan och den visade halv åtta. Skolan började alltså om trettiofem minuter, så det var lugnt. Jag klev upp ur sängen och väckte försiktigt Caitlin. Jag kollade runt men såg inte killarna någonstans, men hittade en lapp där det stod att de hade dragit hem till Justin och att vi skulle ses i skolan osv.
När Caitlin äntligen hade vaknat gick vi upp och satte oss i köket. Jag började plocka fram frukost.
- Vad är det här? sa Caitlin och pekade på knäckebrödet.
- Knäckebröd?
- Och det är .. ?
- Knäckebröd! Herregud, alla vet ju vad knäckebröd är för något?
- Haha, nej. Är det gott? frågade hon och tog en tugga av det. - Stenhårt! Usch vad äckligt!

Vi gjorde oss iordning för skolan och åkte dit. Väl där såg vi inte Justin och resten av killarna någonstans, men däremot såg jag Nathalie. Jävla subba, ja precis det var det jag ville skrika åt henne. Men jag försökte istället att samla mig och inte ens bry mig om henne, hon var inte värd det. Lite jobbigt att vi gick i samma klass bara.

Första lektionen var matte, och killarna var fortfarande inte där. Jag satte mig bredvid Caitlin och lyssnade på läraren som hade genomgång.
- Ta två eller tre godisar var, sa han och höll fram en påse med godis.
- Varför? frågade en tjej längst bak i klassen.
- För det är alla hjärtans dag! Han satte på romantisk musik på stereon och började dansa lite smått till musiken innan han började gå runt med godispåsen.
- Nu borde Chaz ha varit här, viskade jag till Caitlin och hon viskade.

Resten av lektionen var skittråkig. Jag hade svårt att koncentrera mig och det gick bara jättedåligt. Nästa lektion var musik och vi var tvungna att vänta jättelänge utanför musiksalen, bara för att vår lärare var sen.
- Vad ritar du? sa Caitlin och ställde sig över mig.
Jag kollade upp och täckte över pappret med armen.
- Inget!
- Jo, visa! sa hon och drog bort min arm. - Aw, du gillar verkligen Justin va?
Jag nickade och hon log. Jag kollade ner på teckningen. Det var inget speciellt, bara massor av hjärtan och Justins namn.. hehe!
- Han är så fin, verkligen. Ni passar bra ihop. Go for it girl, haha!
- Tack, sa jag generat och log.

Till musiklektionen dök alla killar, förutom Justin upp. Vart var han? Jag tänkte på det nästan hela dagen vilket gjorde att jag fick svårt att koncentrera mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

braa :D

2011-02-14 @ 21:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0