Me Plus You - Kapitel 1

Du heter Claudia och är en tjej på 15 år. Du bor i Stockholm, Sveriges huvudstad. Nu har du åkt till Danmark med din bästa vän för att se Justin LIVE där.

Jag klev ut ur duschen med en handduk virad runt kroppen. Jag kammade igenom mitt hår och fönade igenom det - vilket inte gick så snabbt då jag har väldigt tjockt och långt hår.
När håret äntligen var torrt och kroppen insmord så tog jag på mig en av hotellets morgonrockar, och satte mig på en stol framför spegeln. Jag försökte fundera ut vad jag skulle göra för att vara extra fin, för att sticka ut - men jag kom inte på något. Allt kändes bara så overkligt, att jag för någon timme sedan satt på tåget från Stockholm och att jag nu sitter på ett hotellrum i Danmark. Det svåraste att ta in var väl att jag om bara några timmar skulle få se Justin live. Jag hade aldrig trott att jag skulle få se honom eftersom att han avbokat konserten i Sverige, men det var då jag tog beslutet att åka hit..

In genom dörren sprang min bästa vän Olga och avbröt mina tankar. Hon är också en såkallad Belieber, som jag åkt hit till Danmark med.
- DU FÖRSTÅR INTE HUR STRESSAD JAG ÄR! DET ÄR BARA 3 TIMMAR KVAR! skrek hon medans hon hoppade i sängen. Vänta lite, sa hon. Har du inte ens börjat göra dig iordning? Skojar du? Åhh, nu har vi verkligen bråttom.
Jag satt bara och stirrade på henne. Det var 3 timmar kvar och enligt henne hade vi bråttom? Okej, jag erkänner att jag blev lite stressad men bråttom var väl inte det rätta ordet..
- Nej, inte direkt kanske.. svarade jag och när jag kollade bak så såg jag Olga slänga ut kläder hit och dit från min garderob.
- Den här är inte sådär jättesnygg, det är här blir lite för uppklätt.. Men den här.. den här borde du ta! sa hon och höll upp en lila tröja med ett tryck som föreställde Justin. Den var såklart jättesnygg!
- Jo, det kanske jag kan.. men kan du hjälpa mig med sminket och håret? På mindre än en sekund var hon bredvid mig och började fixa och trixa med mitt hår. Jag förflyttade mig lite snabbt till datorn och öppnade upp min spellista med Justin's låtar på Spotify, och satte på 'Baby'. Både Olivia och jag började direkt att sjunga med, vi fortsatte att höja och höja - och sjunga med.
Olga fortsatte fixa med mitt hår och vi bestämde att platta det spikrakt, för det vet vi båda är snyggt på mig. Sminket fick bli lätt, jag hade aldrig gillat att ha mycket smink så jag hade bara lite mascara och rouge på mig. Olga däremot, hon hade lockat sitt hår i stora "Hollywood-lockar" och sparade inte på sminket. Men det var fint på henne, hon var en tjej som passade i sånt.

När vi båda hade fixat oss klart och stod bredvid varandra med våra JB-tröjor så blev vi lite stressade, nu var det faktiskt bråttom.. Vi hade inte hunnit boka platser på hotellet som låg vid arenan så vi bodde ett tag därifrån, på ett annat hotell. Vi tog våra saker och sprang iväg för att hitta en taxi..
Det var första kapitlet på "Me Plus You". Jag lägger upp tvåan nästan direkt så att ni kan få med lite mer Justin i det hela! Men vad tycker ni so far? KOMMENTERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0