Never Let You Go - Kapitel 6

Jag fortsatte att kolla runt i klassrummet och såg att Caitlin hade fastnat med sin blick på mig. Jag vinkade försiktigt med handen och hon vände sin blick ifrån mig. Jag iakttog Caitlin ett tag och såg att hon kollade på Nicole. Hon såg lite irriterad ut och jag vinkade med handen igen. Hon mötte min blick och mimade "förlåt". Jag nickade och hon vände sig om började läsa i sin bok.

Jag gjorde samma sak och började läsa det som läraren bett oss att läsa, fast det var riktigt tråkigt. Jag försökte att prata lite med Nicole, men hon var väldigt koncentrerad nästan hela lektionen, så det var svårt att få kontakt med henne.



Nicoles perspektiv:
Efter skolan så mötte jag upp Alex och åkte direkt hem. Jag gjorde mina läxor och sprang sedan ut på en joggintur. När jag kom hem så åt jag ett snabbt mellanmål, bytte om och gick sedan över till Simon.

- Jag såg inte dig i skolan idag, sa Simon samtidigt som han höll på med mitt hår.

- Mhm, jag såg inte dig. Imorgon kanske?

- Ja, svarade Simon och böjde sig ner och kysste mig mjukt. Jag kysste honom tillbaka och det övergick till hångel. Vi avbröts dock av att Simons mamma ropade att det var mat. Vi gick tillsammans till köket och satte oss vid matbordet. På själva bordet stod det två tallrikar med hamburgare och pommes frites, och två glas och en flaska med cola.

- Jag ska åka iväg till jobbet nu, så här har ni middagen. Blir det bra? Frågade Simons mamma.
- Jadå, det ser supergott ut! sa jag samtidigt som vi satte oss ner vid bordet. Vera, som Simons mamma hette, tog sina saker och gick ut ifrån huset. Jag och Simon kollade på varandra och högg direkt in i maten.

När vi hade ätit upp ställde vi in disken i diskmaskinen, och gick sedan ut och satte oss i vardagsrummet. Simon la sig i soffan och jag la mig i hans knä. Han sträckte sig efter fjärrkontrollen och satte på något program, samtidigt som han höll på med mitt hår. Vi kollade på programmet ända tills det slutade. Då var klockan ganska mycket och jag behövde gå hem.

- Det är så att jag och laget ska åka på en cup med laget.. började Simon efter att jag släppt honom när vi kramats.
- Jo jag vet, jag tror Alex nämnde det.
- Vi åker imorgon kväll, sa han och kollade på mig. - Fast vi är bara borta i några dagar. Kanske fem eller fyra, eller en vecka.
Jag kollade på honom och log. Han log tillbaka och vi kramades om hårt. Han smekte min kind och vi möttes i en kyss.

- Vi ses imorgon, sa Simon och kysste mig igen.
- Ja, det gör vi, sa jag och log. Jag gick ut och Simon stängde dörren efter mig. Jag började gå hemåt och kom efter bara några minuters av en snabb promenad fram. Jag tog fram min nyckel och öppnade dörren. Jag började gå upp för trappan men hörde att pappa ropade på mig från köket, så jag vände mig om och gick dit istället.

- Har du ätit? frågade han och jag nickade.
- Jag åt hos Simon.
- Okej, bra. Godnatt! Vi ses imorgon.

Jag kramade om honom och gick upp till mitt rum igen. Jag sneglade på klockan och såg att den var ganska mycket så jag gick in i badrummet och gjorde mig iordning för kvällen - flätade håret, tog bort sminket, tog på mig pyjamasen och borstade tänderna - innan jag kröp ner i sängen.

Nästa morgon vaknade jag av att alarmklockan ringde, för fjärde gången. Jag stängde av den med en smäll med handen och kollade vad klockan var. Halv åtta. En halvtimme tills jag skulle börja. Jag suckade för mig själv. Varför skulle jag alltid snooza? Jag reste mig upp och gick direkt in i badrummet och började fixa mig. Jag tog ut flätorna och lät håret vara lockig, sminkade mig och borstade tänderna. När jag var klar så tog jag fram ett par jeans och en blus som jag snabbt drog på mig, för att sedan springa ner till undervåningen och vidare till skolbussen.
Jag hann precis med bussen. Jag klev på den och hälsade på föraren, innan jag gick längst "korridoren" i bussen. Jag såg många nya ansikten, nästan ingen från min klass. Det kändes som om alla stirrade ut mig och viskade saker om mig. Jag såg en ensam plats och var på väg att gå dit för att sätta mig när jag såg en hand vifta längst bak i bussen. Ett huvud, som jag såg tillhörde Ryan, stack ut och han ropade mitt namn. Jag kände mig plötsligt lättad och gick snabbare emot honom och satte mig bredvid honom.

- Godmorgon, sa jag och Ryan log.
- Godmorgon på dig också.

Efter två stationer med bussen så klev Chaz, Caitlin och någon som jag inte kände igen på. De fick direkt syn på mig och Ryan och gick emot oss. Chaz ropade våra namn och gjorde sedan ett handslag med Ryan. Jag skrattade och kramade om Caitlin, som satte sig bredvid mig. Killen, som jag inte kände igen, satte sig bredvid Caitlin.

- Förresten, det här är min lillebror Christian, sa hon efter en stund och han skakade om min hand och log. Jag kollade på honom och Caitlin. De var faktiskt inte så lika, men nu när jag visste att de var syskon så syntes det lite.

Vi pratade hela bussturen till skolan, och påväg upp till skåpen också.

- Vad har vi för lektion nu? frågade jag medans jag letade efter vårat schema. Jag hade förmodligen tappat bort det. Smidigt, första dagen!
- Idrott, svarade Ryan samtidigt som han stängde igen sitt skåp och hängde sin gympapåse runt axeln. Jag suckade för mig själv. Jag hade tappat bort schemat och inte tagit med mina idrottskläder. Jag la in mina saker i skåpet och stängde sedan igen det. De andra blev snabbt klara och vi gick tillsammans till idrottssalen. Det var samma stora sal som Simon tränade basket i.
Alla bytte om och jag gick ut till våran lärare i idrott, Mr Park.

- Hej, jo det är så att jag är ny här och jag visste inte att vi hade idrott, sa jag och han nickade.
- En gång är ingen gång. Det är okej för denna gång. Du kan sitta och kolla på under tiden, sa han och log. Jag log tillbaka och gick och satte mig på läktaren. Efter en liten stund sprang de flesta ut och lektionen sattes igång. Några kom för sent och kom mitt i, en av de var Justin. Han gick fram till Mr Park och lämnade en lapp, innan han kollade upp mot mig och log. Han började gå mot mig, och när han var framme så satte han sig bredvid mig.

- Hej, sa jag och han log.
- Varför är du inte med?
- Jag glömde kläder. Jag tappade bort schemat och hade ingen aning om att vi skulle ha idrott.. Själv?
- Haha, smart. Som du kanske minns så har jag skadat foten, sa han och pekade ner på sin fot. Själva foten var ju innuti hans sko, så jag kunde inte se speciellt mycket av den, men den såg mer svullen ut än den andra foten.

Vi fortsatte att prata hela idrottslektionen och det kände inte alls konstigt. Jag menar, för mig var det ju ganska konstigt och det kändes väldigt.. coolt, men Justin verkade inte bry sig. Då och då var det någon pinsam tystnad, men det verkade inte som om Justin märkte av det.
När lektionen var slut så reste vi oss upp och gick till skåpen. Det var ganska tomt där, och ingen från våran lektion hade kommit. Vi tog ut våra böcker ur skåpen och satte oss sedan vid ett bord.

- Eftersom du är ny här, och har tappat bort schemat, så antar jag att du inte gjort läxan tills idag? frågade Justin och skrattade.
- Vadå läxa!? sa jag chockat och Justin fortsatte skratta åt mig. Han svarade inte på min fråga. - Seriöst, hade vi någon läxa idag?
Justin svarade utan skrattade bara åt mig. Så småningom började personer från klassen komma tillbaka. Justin sa hejdå och gick iväg till killarna medans jag gick till Caitlin. Jag ställde mig lutad mot skåpet bredvid hennes.

- Caitlin, hade vi någon läxa tills idag? sa jag oroligt och hon kollade chockat på mig, samtidigt som hon höll på med något i sitt skåp.
- Nej, varför undrar du?
Jag suckade och vände mig om mot Justin. Han stod och skrattade. Jag mimade "kul" och han skrattade ännu mer.
- Äsch, det var inget, sa jag och vände mig om mot Caitlin igen. Hon log och tog sina saker, och vi gick tillsammans upp till mattesalen.

Efter den långa mattelektionen var det dags för lunch. Jag gick tillsammans med Caitlin och några andra tjejer i klassen till matsalen. Skolans matsal var helt olik den i min förra skola. Den här såg verkligen ut som på en film, och det gjorde personerna som satt i den också. Den påminde väldigt mycket om "Mean Girls", där det finns olika bord. Man ville, med andra ord, inte sätta sig vid fel bord. Jag var glad att jag hade Caitlin vid min sida, så att hon kunde visa mig runt.
Vi gick och satte oss med några i klassen och började äta. När jag ätit upp hörde jag hur någon ropade mitt namn. Jag trodde att det var någon vid bordet men de kollade lika konstigt på mig som jag på de, så jag vände mig om och såg Simon sitta vid ett bord en bit ifrån oss. Jag ställde mig glatt upp och gick fram till hans bord. Han satt med Alex och några andra i sin klass, men även några andra från basketlaget. Jag satte mig i hans knä och de flesta kände ju igen mig, så de hälsade på mig.

- Jag har saknat dig, viskade Simon i mitt öra. Jag vände mig om och vi kysstes.
- Jag kommer att sakna dig mer, när du åker ikväll. När åker du? sa jag.
- Vet inte, klockan fem eller sex kanske. Kan du komma hem till mig innan? Eller jag till dig? Jag nickade med huvudet och han log, och vi kysstes igen.
- Euw, sa någon. Vi båda avbröt kyssen och vände oss. Där satt Alex och såg äcklad ut. Både jag och Simon skrattade. Jag satt kvar hos honom och resten av killarna i några minuter, innan jag kom på att jag lämnat Caitlin och alla andra. Jag reste mig upp och Simon gjorde detsamma.
- Vi ses ikväll, sa han och kramade om mig. Vi kysstes sedan och jag gick iväg till mitt bord. Caitlin och resten av tjejerna i klassen kollade chockat på mig.

- Är du och Simon ihop!? sa en tjej och kollade på mig med stora ögon och en gapande mun.
- Hehe, ja.. sa jag och alla tjejer kollade chockat på mig. Det blev tyst ända tills klockan ringde in. Då ställde jag mig upp och Caitlin gjorde detsamma.

- Ska vi gå? frågade jag henne och hon nickade. Vi gick och lämnade våra brickor och gick sedan tillsammans upp till skåpen.

- Varför sa du ingenting om att ni var ihop? sa Caitlin och vände mig om.
- Vet inte. Är det något konstigt eller? Allas reaktion var ju lite konstig..
- För att han är sjukt snygg och typ skolans populäraste kille!?
Jag skrattade och Caitlin gjorde detsamma. Vi pratade inte mer om det utan började prata om annat.

Dagen rullade på som vanligt och efter skolan åkte jag hem till mig och åt, gjorde läxor och satt lite framför datorn. När klockan var fyra så plingade min mobil till.

*Vi åker om en fyrtio minuter. Ska jag komma hem till dig eller du till mig? /Simon*
*Jag kan komma hem till dig* svarade jag och fixade till mig lite snabbt, innan jag tog mina saker och gick mot hans hus.
Jag vet, jag är världsämst på att uppdatera, men jag har fått datorförbud hehe. Här har ni det nya kapitlet iaf! Vad tyckte ni?

Jag har lyckats sno en dator (haha) så jag har skrivit ett nytt kapitel!! Det är tidsinställt och kommer upp 20:01 ikväll!! puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

DATORFÖRBUD? hahahahah :D :D :D

asbra förresten

2011-03-19 @ 12:43:04
Postat av: Johanna

Nejj ! inte datorförbud ! Men jättebra , :P

Försök att skriva extra mycket när du väl får sitta vid datorn hah ! <3

2011-03-19 @ 12:55:45
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

datorförbud suger! btw, helt awesome!<3

2011-03-19 @ 14:09:04
Postat av: Anonym

Bra

2011-03-19 @ 16:22:01
Postat av: Madde

Skit bra! :)

2011-03-19 @ 16:58:33
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

sjuuuuuukt bra!! du är bäst :D

2011-03-19 @ 17:06:17
Postat av: Anonym

omg du e bäst (;

2011-03-19 @ 17:43:07
Postat av: Anonym

shitbra:)

2011-03-19 @ 19:13:59
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-20 @ 00:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0