Never Let You Go - Kapitel 3

- Trevligt att träffas, den korta tid det blev, men jag måste tyvärr gå nu. Vi kanske ses någon annan gång?

Jag nickade och halvlog lite. Jag följde honom med blicken, ända tills han försvann ut genom den stora dörren. Jag lutade mig tillbaka mot stolen och blinkade till några gånger. Var det verkligen han jag träffat nyss?
Jag kollade på resten av matchen och gick sedan ner till Simon. Jag åkte sedan hem, tillsammans med Alex.



När vi kom hem så gick jag direkt upp på mitt rum och satte mig framför datorn. Jag klickade mig in på Youtube och sökte på "Justin Bieber". Jag tryckte på den första träffen som kom upp och det var hans låt "Baby". Jag lyssnade igenom hela låten och gjorde mig sedan iordning för kvällen.

Nästa dag vaknade jag tidigt på morgonen. Jag låg kvar i sängen i något som kändes som evigheter, men tog mig tillslut upp och gick ner till köket.

- Godmorgon stumpan, sa pappa och kollade fram bakom tidningen.

Jag mumlade något tillbaka och gick sedan till kylskåpet. Jag tog fram allt man behövde för att göra en macka, och gjorde sedan en macka. När jag ätit upp den så gick jag upp på mitt rum igen och tog en dusch.

"And I was like, baby, baby, baby, oooh.. Like, baby, baby, baby, nooo" sjöng jag samtidigt som de varma strålarna träffade min kropp och jag schamponerade in håret. Jag stannade upp och stängde av vattnet. Vad höll jag på med? Jag gillade inte ens den låten. Jag var inget fan av honom. Fast då slog det mig. Gårkvällen. Jag hade ju träffat honom, i idrottshallen.

Jag sköljde ur håret och klev sedan ut ur duschen. Jag fönade håret torrt och satte upp det i en hög tofs. Jag gick sedan till garderoben och tog på mig ett par shorts och en vanlig t-shirt, innan jag sprang ner undervåningen igen.

- Pappa, jag drar till Simon! Vi ses ikväll! sa jag samtidigt som jag knöt skorna. Jag småsprang sedan ut från huset och började gå upp för gatan, mot Simons hus.
När jag var framme så SMSade jag honom och han kom och öppnade.

- Hej baby, sa han och kramade om mig. Jag kramade om honom tillbaks, och vi kysstes sedan. När vi stått och kysst och kramats på uppfarten ett tag så gick vi in i huset, upp till hans rum.
Simon la sig i sängen och jag gick och la mig bredvid honom. Han la armen om mig och sträckte sig sedan efter fjärrkontrollen. När han hittade den så satte han på TV:n och vi började kolla på något program på MTV.

- Jävlar, jag måste pinka! utbrast Simon plötsligt, när programmet var slut, och ställde sig upp. Han sprang iväg mot toaletten. Jag skrattade och reste mig också upp, för att ta fjärrkontrollen och stänga av TV:n. Jag gick fram till hans dator och kollade på sakerna på hans skrivbord, och började nynna på någon låt.
Efter någon minut eller två hörde jag att Simon kom tillbaka. Han ställde sig bakom mig och kramade om mig bakifrån. Han kysste min hals och jag rös till. Jag vände mig om så att jag stod mittemot honom.

- Igår träffade jag en kille, när jag kollade på din träning. Han hette Justin, sa jag och Simon nickade.
- Bieber. Han kör basket med oss ibland, även fast han är en liten skit, sa Simon och började skratta. - Nä, men det är inget fel på honom. Han är schysst! Om han stör dig kan jag alltid klå upp honom, glöm inte det.
Jag började skratta och Simon böjde sig fram för att kyssa mig. Vi började kyssas allt hetare och hetare och Simon drog mig mot sängen. Jag stannade upp oss båda.

- Simon, du vet att jag inte är redo, sa jag med en bestämd ton i rösten och han suckade och satte sig ner på sängen. Jag satte mig ner bredvid honom.

Jag la mig ner bredvid Simon igen och han la armen om mig.

- Förlåt, jag vet att du inte är redo.
- Det är lugnt, sa jag och han böjde sig ner och kysste mig på pannan.

Vi satte på en film som vi kollade på. När den var klar behövde Simon åka iväg till träningen, som vanligt. Jag nästan längtade till skolan började, så att inte skulle kunna träna lika mycket. Då skulle jag kunna träffa honom mycket mer.
Jag åkte hem till mig själv, när Simon hade åkt.

- Hur var det med Simon? frågade pappa när jag satte mig mitt emot honom, på köksstolen.
- Det var väl bra, antar jag, svarade jag och pappa log. Han återgick till att läsa sin tidning men ställde sig upp efter en stund.
- Oj vad tiden går. Jag måste till jobbet nu. Vill du ha lite pengar? Så att du kan köpa mat eller kanske gå ut på stan? sa han och tog upp plånboken. Pengar var ju aldrig fel, så jag nickade och han tog ut några sedlar och la de framför mig.
- Tack pappa, sa jag och log. Pappa rufsade om mitt hår och skrattade.
- Vi ses ikväll gumman.

Han gick iväg. Alex var också borta, så jag var ensam hemma. Sweet! Jag gick upp på mitt rum och satte på hög musik. Efter ett tag tröttnade jag, tog min väska och sprang ner till undervåningen. Där tog jag pengarna som låg på bordet och försvann sedan ut ur huset.
Jag hoppade in i min bil och försökte leta rätt på en galleria.
 
Efter mer än fyra timmar av shopping så var jag hemma. Jag slängde alla påsar på sängen och började sakta, sakta att packa upp de och hänga in allt i garderoben.
När jag var klar hörde jag mobilen ringa, så jag började springa runt och leta efter den. Jag hann precis svara innan personen la på.

- Hej det är Nicole!
- Träningen slutade precis. Kan jag komma hem till dig om tjugo minuter? Jag hörde, och fattade, direkt att det var Simon.
- Visst visst. Vi ses då! Puss! sa jag och la på.

Jag nästan sprang in i badrummet och tog av mig kläderna, för att hoppa in i duschen. Jag tog en snabbdusch på kanske tio minuter och bytte sedan kläder. När det hade gått ungefär tjugo minuter så plingade det på dörren. Jag sprang ner för trappan men dörren öppnades innan jag själv han öppna den.

- Tja syrran, sa Alex och slängde av sig sin jacka. Strax efter honom kom Simon.
- Hej beautiful, mumlade han och lyfte upp mig. Vi kysstes.
- Snälla, sluta? Det är fan min syster du håller på med, suckade Alex och gick därifrån. Både jag och Simon skrattade och gick sedan upp till mitt rum.

- Det är en strandfest ikväll.. Vill du gå? frågade Simon mig, samtidigt som han satte sig ner i min säng.
- Vilka ska gå?
- Typ hela skolan. Då får du ju träffa folk därifrån! Det kommer bli grymt. Kom igen!
- Visst, för din skull, sa jag och gick fram till sängen. Jag satte mig i Simons knä och kysste honom passionerat, fast jag bröt kyssen efter en liten stund.

- Varför slutade du? suckade, eller ja, stönade, Simon.
- Därför, skrattade jag. - Jag måste göra mig iordning. Festen du vet? sa jag samtidigt som jag gick mot badrummet.

Senare:
- Är du färdig snart? frågade Simon och jag skakade på huvudet. - Nu då? Nu? Nu kanske? Jag tror allt att du är färdig! Är du färdig nu? Det ser bra ut. Är du färdig? Jag skrattade åt honom och skakade återigen på huvudet. Jag tog upp mascaran från min nesseccär och drog några drag med den. 
- Så, nu är jag klar! sa jag och stoppade ner den igen.
- Snyggt, viskade Simon i mitt öra. Jag vände mig om och han kysste mig.  

Vi gick till Alex's rum och sa hejdå, innan vi gick ner till undervåningen och sedan ut ur huset. Vi gick till Simon's bil och satte oss i den. Jag ville hellre gå, men han kände för att åka bil, så det fick bli en biltur.
Efter ungefär fem minuter med bil så var vi framme. Jag hoppade ut ur bilen och smällde igen dörren. Simon gick över till min sida och tog tag i min hand.

- Jag vet inte om jag nämnde hur snygg du ser ut ikväll.. Men du ser jävligt het ut. Alla kommer undra vem den snygga tjejen som går med Simon är, hehe, sa Simon i mitt öra.

Jag kollade upp på honom och skrattade. Vi fortsatte att gå mot stranden och när jag såg stranden så såg jag också hur många människor det var. Jag tog ett hårdare tag om Simons hand och han skrattade.

- Lugnt, det kommer att gå bra. Jag kommer inte att lämna dig, sa han och skrattade.

Vi gick in på den smala stigen och kom ut på själva stranden. Folk kom direkt fram till Simon och mig och hälsade. Vi stod och småpratade en stund, innan musiken började spelas och alla drog sig mot dansgolvet, inklusive jag och Simon. Vi började dansa nära varandra och Simon kysste min hals. Jag kände att folk stirrade, men det var inget jag brydde mig om. När första låten var slut så gick jag och Simon ut från gruppen med personer som dansade, och ställde oss en bit bort ifrån de.

- Jag ska hämta något och dricka, jag kommer strax, sa han och försvann. Jaha, han skulle ju inte lämna mig? Tänkte jag och suckade. Jag la händerna i fickorna på shortsen och började sparka lite med fötterna i sanden. Plötsligt hörde jag hur någon ropade mitt namn. Jag vände mig om och där stod Ryan. Han var klädd i grön tshirt och ett par långa badshorts.

- Nicole! Vad gör du här? sa Ryan och log stort. Hela hans ansikte sken av hans leénde.
- Hej Ryan! Jag är här me.. började jag, men avbröts av att musiken började spelas igen. Mycket högre.
- Oj, hehe. Förresten, har du träffat Chaz? sa Ryan och glömde helt bort anledningen varför jag var här. Fast det spelade ju ändå ingen roll. Ryan vinkade åt någon kille som gick och ställde sig bredvid honom. Han var ganska lång och söt. Hans hår var mörkt och ruffsigt. Han höll två röda muggar med en vit kant i handen. Sådana där typiska High-school fest muggar, som man alltid ser i filmer. Han gav en till Ryan och sträckte fram handen. Jag tog min hand och skakade om hans.

- Chaz Somers! Lägg det på minnet! sa han och skrattade. Ryan gjorde detsamma.

Vi stod och pratade en liten stund, alla tre, tills Chaz försvann ut på "dansgolvet". Ryan och jag stod kvar och småpratade. 
- Vill du dansa? frågade han efter en stund och kollade ner i marken. Plötsligt kände jag en arm runt min axel och när jag kollade stod Simon där. Jag hade nästan glömt bort honom, medans jag pratade med Ryan. Vart hade han varit så här länge?
- Butler, hon är min, sa Simon irriterat och Ryan backade. Jag kollade upp på Simon och han skrattade.
- Äh, han måste ju bara fatta att du är min, sa han och närmade sig mig. Jag kände en svag doft av alkohol i hans andedräkt, vilket jag inte gillade, men jag lät honom kyssa mig ändå.

- Här förresten, sa han och sträckte fram en likadan mugg som Ryans kompis Chaz hade hållt i. Jag tog emot muggen och kollade på innehållet. Jag luktade lite försiktigt och blev helt säker på att det var alkohol. Vad hade jag förväntat mig på en strandfest? Jag brukade inte dricka så mycket, men det hände då och då. Jag tog en liten klunk av drickan och hällde ut resten.

Resten av festen så dansade jag och Simon tillsammans, nästan hela tiden. Jag träffade även på några från skolan.
Närmare klockan tolv på natten så började folk att dra sig hemåt. Jag och Simon satt i sanden och höll om varandra.

- Är du nervös inför skolan imorgon? frågade han och jag vände mig om mot honom.
- Sådär, svarade jag och han log.

Vi reste oss upp efter ett tag och Simon hade blivit lite vinglig. Jag gick med honom tills hans bil och hjälpte honom att sätta sig i baksätet. Man ska ju inte köra full.
Precis när jag var påväg att hoppa in i framsätet så ropade någon mitt namn. Jag vände mig om och där stod Ryan igen.

- Hej Ryan, sa jag och han log. - Förlåt för förut. Simon kan vara lite.. överbeskyddande? Jag vet dock inte om det är rätt ord, hehe.
- Det är lugnt. Så.. Simon är din kille? Jag nickade. Det blev en ganska pinsam tystnad mellan oss. Den bröts däremot av att någon ropade på Ryan. Han vände sig om och ropade något tillbaka, vad hörde jag däremot inte. Jag lutade mig åt vänster så att jag såg bakom Ryan och det gick några killar, några meter bakom honom. Jag såg att den ena killen var Chaz, men den andra var jag inte säker på. Jag hade sett många ansikten ikväll, men inte alla. Fast jag tyckte att jag kände igen personen. Kunde det vara..

- Så, vilken skola går du på? frågade Ryan och avbröt mina tankar.
- APHS, svarade jag och Ryan log stort.
- Jag med! Då ses vi imorgon, sa han och log ännu större. Han gick iväg till killarna bakom honom. Jag vände mig om och hoppade in i bilen och körde hem Simon, och gick sedan hem till mig.
Jag vet att det var ett skittråkigt kapitel. Förlåt!

Jag hinner inte skriva ett till ikväll, men jag ska försöka imorgon :) puss!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Super ! <3

2011-03-15 @ 21:12:23
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Madde

Mer!

2011-03-15 @ 22:03:25
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

de va bra!:D moooore:D

2011-03-15 @ 22:31:36
Postat av: Anonym

Inte alls skittråkigt, det var hur jävla grymt som helst!

2011-03-15 @ 23:19:36
Postat av: Malin the belieber!

Det va jätte bra!! :) <3

2011-03-15 @ 23:29:09
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbraaa

2011-03-16 @ 16:19:31
Postat av: Anonym

shitbra :)

2011-03-16 @ 21:29:20
Postat av: Anonym

Vill ha mer nu :( vänta jätte länge:(

2011-03-17 @ 15:53:00
Postat av: Matilda

När kommer nästa?? Jättebra men det vet du!:)

2011-03-17 @ 17:34:32
URL: http://mmatii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0