Never Let You Go - Kapitel 17

- Justin, vad tänker du göra nu? sa jag när han tog sin skateboard och drog mig närmare den. 
- Jag kan inte åka!
- Bra, för då kan ju jag visa dig! sa han och log.
- Nej, jag kommer att dö! Ser du inte? sa jag och pekade på den stora rampen. Justin skrattade.
- Nejdå, jag finns här och räddar dig isåfall. Kom! Jag gick efter honom och vi ställde oss på rampen. Jag bad Justin köra före mig, så han ställde sig på skateboarden och åkte runt. Efter ungefär tio minuter stod han framför mig igen.
Jag ställde mig försiktigt på skateboarden och vinglade till. Justin, som stod bakom mig, skrattade och la sedan handen på min midja. Jag rös till när han gjorde det, vilket jag tror att han märkte. Jag vände försiktigt huvudet om och kollade på Justin. Han kollade upp och mötte min blick. Han stirrade rakt in i mina ögon.



Jag vek undan från hans blick och kollade ner på hans axel istället.
- Så, ska vi göra det här eller? Sa jag nervöst och Justin skrattade. Han la nu båda händerna på min midja och höll ett stadigt grepp om mig. Vi åkte någon meter eller två och jag ramlade nästan av skateboarden, men varje gång jag var på väg att göra det så höll Justin kvar mig.
Han sprang runt mig så att han stod mitt emot mig. Han tog mina händer och höll i dom samtidigt som vi åkte framåt. Han släppte några gånger, så att jag fick åka själv. Tillslut kunde jag faktiskt åka helt själv!

- Woho! Skrek Justin och klappade händerna. Jag fortsatte att åka framåt, men kollade bak på Justin. Han stod och log och skrattade. Jag vände mig om igen och såg att jag var bara några meter ifrån ett träd.

- STANNA! Ropade Justin och jag fick panik. Just den biten hade jag ju inte lärt mig!
- HUR? Ropade jag tillbaka och blev bara mer och mer stressad. Jag var på väg att åka in i trädet men kände plötsligt ett par händer runt min midja, som drog mig tillbaka. Skateboarden åkte in i trädet medans jag ramlade bak. Jag ställde mig snabbt upp och såg att jag hade ramlat Justin. Han ställde sig också snabbt upp, och vi stod nu framför varandra.

- Förlåt, hehe.. sa jag och Justin kliade sig i nacken.
- Det är lugnt, jag sa ju att jag skulle rädda dig om du var på väg att dö! Han skrattade lite och kollade ner i marken.
- Gick det bra? frågade jag och Justin nickade.
- Superbra. Vill du äta något? Jag är vrålhungrig!
Jag kände efter och kände att jag faktiskt också var ganska hungrig. Jag nickade och Justin log. Han backade bak några steg från mig och tog upp mobilen, och ringde någon.

- Kenny möter oss där, men vi måste vara försiktiga på vägen. Sa han samtidigt som vi gick mot hans bil.
- Där? Vart ska vi?
- McDonalds såklart!

Vi satte oss i bilen och körde iväg till McDonalds. När vi kom fram så såg vi Kenny stå vid utgången. Justin vevade ner fönstret och vinkade åt honom, och han kom gåendes mot honom. Han hoppade in i baksätet.

- Hej ungar, har ni haft det kul? sa han och både jag och Justin skrattade. - Jag tar det som ett ja!
- Ska vi gå in då? sa Justin och knäppte upp sitt säkerhetsbälte. Jag gjorde samma sak.
- Det är väldigt mycket folk där inne och du är känd nu, du kan inte bara gå in så där. Jag kan gå in och köpa åt er, om ni vill? sa Kenny och jag sneglade på Justin. Han såg besviken ut när han mumlade "mm" och vad vi skulle ha. Kenny försvann ut ur bilen och in på McDonalds.

- Är det jobbigt? frågade jag Justin, som satt med armarna i kors och kollade på bilens instrumentbräda.
- Ja, mumlade han och jag förstod att han inte ville snacka om det, så jag sa inget mer. Både jag och Justin var tysta, tills Kenny kom tillbaka med vår beställning. Justin tackade Kenny och Kenny försvann sedan tillbaka till sin egen bil.

- Det är jobbigt. Det är det liv jag valde, men det är bara att mitt liv har blivit så annorlunda. Det här är det jag vill, det är verkligen det jag vill.. Men allt har hänt så fort. För bara några månader sedan bodde jag i Kanada och var en helt normal kille, och nu är jag här och kan inte ens gå in på McDonalds och köpa mat. Det känns så konstigt, jag har liksom inte vant mig, sa han lågt. Han satt fortfarande och stirrade på instrumentbrädan.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, utan flyttade mig närmre honom och kramade om honom, hårt. Han kramade mig tillbaka.
Plötsligt släppte Justin taget om mig och skrek till, nästan som en tjej. Jag drog mig chockat tillbaka och kollade på honom. Han hade en konstig min, som jag inte kunde tyda.

- Justin? sa jag frågandes och han svarade inte, utan bara viftade med händerna.
- Ta bort, ta bort, ta bort! skrek han efter en stund, och pekade på sitt lår. Jag kollade ner på hans lår och såg att jag råkat spilla ut min Sprite på honom. All läsk hade runnit ner för hans ben, medans isen låg kvar på hans lår. Jag började skratta. Jag mötte Justins blick och han såg sur ut, så jag tog snabbt bort all is med handen och la tillbaka den i muggen. Jag tog några servetter och försökte få bort all läsk ifrån bilens golv.

När jag var klar så kollade jag upp på Justin. Han hade helt ändrat ansiktsuttryck, han såg mer lättad ut. Jag kunde inte hålla mig för skratt när jag tänkte på hans skrik och hans förra ansiktsuttryck. Justin kollade irriterat på mig, men började sedan skratta. Vi skrattade i något som kändes som en evighet, tills Justin tog upp ett pommes frites, doppade den i sin ketchup och kastade på mig.

- BIEBER! Not fair! skrek jag och han började skratta ännu mer. - Skyll dig själv nu då.. mumlade jag och tog upp min hamburgare. Jag tog bort brödet och tog ut saltgurkorna och kastade de rakt i hans ansikte. Han slutade direkt att skratta och bara stirrade på mig. Justin tog upp sin hamburgare och var på väg att göra samma sak, men jag stoppade honom.

- Jag vill tyvärr inte ha något matkrig, så jag föreslår att vi avslutar detta nu. Okej? sa jag och Justin flinade stort. - Okej? sa jag igen och han nickade. Vi skakade hand och jag stirrade på honom, medans han tog upp sin milkshake. Jag var rädd att han skulle kasta den på mig, men det gjorde han inte. Han stoppade sugröret i munnen och började dricka istället. Jag vände mig om framåt och började själv äta.

När Justin ätit upp så vände han sig om mot mig och stirrade på min hamburgare, som jag inte börjat äta på.

- Ska den bara ligga där eller får jag ta den? frågade han, och innan jag hunnit svara så hade han redan stoppat den i munnen. Jag kollade på honom.
- Vadå? sa han oskyldigt. - Jag tog det som ett ja!
Jag skrattade och skakade på huvudet.

När vi ätit upp så körde Justin hem. Jag följde med honom hem och vi gick upp på hans rum. Justin gick ut på hans balkong medans jag gick på toaletten. När jag var klar där så gick jag ut och satte mig på en av stolarna, på hans balkong. Justin stod lutad mot räcket, och vände sig om efter en stund. Han satte sig i änden på den långa solstolen som jag satt på.

- Tja, sa han och gjorde en 'nick' med huvudet.
- Tja, svarade jag och gjorde samma sak. Justin log stort och skrattade lite smågulligt.
- Jag ska ha en ny konsert eller vad man ska kalla det, imorgon. Vill du komma?
- Visst, jag har inget bättre för mig.
- Good, sa Justin och log.

Vi satt och pratade en stund, tills min mobil ringde. Det var Alex, som hade glömt hemnycklar. Jag sa till Justin att jag bara skulle springa över och lämna mina nycklar, och sen komma över till honom igen. Justin sa att det var okej, så jag lämnade mina saker och sprang hem.

Jag såg Alex stå med sin hockey trunk vid ytterdörren. Jag sprang fram till honom och lämnade över mina nycklar, och var sedan på väg att vända om.

- Hey, vart ska du? sa han frågandes och stoppade mig. - Ska inte du hem?
- Nope, jag ska tillbaka till Justin, svarade jag och Alex log.
- Ha det så mysigt, sa han nöjt och gick sedan in i huset. Jag suckade åt honom och vände mig om, och började gå tillbaka mot Justin's hus.

Jag hälsade på vakterna och gick sedan direkt upp till Justin's rum, men stannade precis utanför hans dörr. Den var stängd, och precis när jag var påväg att knacka så hörde jag att det lät där inifrån.
Lite random, men är novellen tråkig? ALLA SVARAR :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

neeeeej!! den är skit bra!

2011-04-11 @ 19:05:23
Postat av: lo

neej ! den är suuper bra :)

2011-04-11 @ 19:07:20
Postat av: nicole

neeej, jag älskar den:)

2011-04-11 @ 19:14:03
Postat av: J

Neej, den är inte tråkig! den är jättebra! :D

2011-04-11 @ 19:22:45
Postat av: Anonym

neeej grymt bra!!!! fortsätt skriva på du:DDD

2011-04-11 @ 19:32:19
Postat av: Anonym

nejnejnejnejnej jätte bra!!

2011-04-11 @ 19:35:03
Postat av: Anonym

den är så bra! men nåt mer borde hända mellan dom:)

2011-04-11 @ 19:38:25
Postat av: Nathalie

Skitbra !! Meeeeeer!!!

2011-04-11 @ 19:44:13
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-04-11 @ 19:51:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej, den är inte tråkig! Superbra!:)

2011-04-11 @ 20:07:22
URL: http://somebodytolove.blogg.se/
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-11 @ 20:21:18
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Famous-lover

Du vet inte vad du snackar om när du säger att den är tråkig och dålig,för den är skitbra!<3

2011-04-11 @ 20:22:58
Postat av: Anonym

OMG shitbra!!!!

2011-04-11 @ 20:41:52
Postat av: Johanna

Nej,absolut inte!!!:D jag vill bara veta vad som händer!!!!:O innan jag dör!

2011-04-11 @ 21:02:58
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: amie

asso seriöst driver du med mej SKRIV fortsättningen genast jag blir crazy snart :( faaaan asso det var som mest spännnande kan du skriva en till snälla jag ber dej! :D <3

2011-04-11 @ 21:22:59
Postat av: Matilda

Nej verkligen inte! Men nu borde det hända nåt mellan dom ! ;)

2011-04-11 @ 21:27:40
URL: http://mmatii.blogg.se/
Postat av: Anonym

asbra

2011-04-11 @ 21:42:00
Postat av: sabbe

as bra ! :D

merrrr

2011-04-11 @ 22:18:50
Postat av: Linn

Nej, den är verkligen INTE tråkig! Den är mer "verklig" (eller hur jag nu ska uttrycka mig) än någon annan novell jag har läst! Otroligt begåvad person som sitter o skriver denna novell tkr jag ;) fortsätt så!<3

2011-04-11 @ 22:27:23
Postat av: Johanna

Den är INTE tråkig ! Men det har blivit väldigt många "jag öppnade och såg..." och "jag vände mig om och kunde knäppt tro mina ögon" och sådana slut. Dem är inte tråkiga och jobbiga men det kan vara kul med andra sorters slut också. Du är grym! Sluta aldrig skriva !! <3

2011-04-11 @ 22:57:31
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer! :)

2011-04-11 @ 23:11:02
Postat av: Anonym

Neeej det var så sjukt bra meeeeeeeeeeeeera snälla idag (tisdag)!!!!!!!!!1

2011-04-12 @ 05:32:42
Postat av: Anonym

ÄLSKAAAAAAAAAAAAA

2011-04-12 @ 08:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0