Never Let You Go - Kapitel 16



Några dagar senare, helgen:
Jag satt i skräddarställning i min säng, med alla engelska böcker framför mig. I övermorgon skulle vi ha prov, och jag hade inte pluggat någonting. Jag kände mig en aning stressad!

Plötsligt ringde telefonen. Det var ingen annan hemma som kunde svara, så jag sprang ner till undervåningen. Jag hann precis svara innan personen som ringde la på.

- Hemma hos Brown! svarade jag andfått.
- Hej, det är Justin. Jag undrade bara om du ville komma över? De andra är här.
- Jo, det vore kul. Ska jag komma nu eller?
- Ja, det blir bra. Kom när du vill! Vi ses snart! sa han och vi la på, nästan samtidigt. Jag kutade upp på mitt rum igen och bytte snabbt om. När jag var klar så sprang jag ner och vidare till hans hus.

- Hej Nicole, sa en av hans vakter som stod utanför huset. Jag hade varit hemma hos Justin så mycket på senaste tiden, så hans vakter hade börjat känna igen mig.
- Hejhej, svarade jag och log. Vakterna öppnade grinden och jag gick in genom den, och fortsatte fram till dörren. Jag plingade på och efter bara någon minut kom Justin och öppnade. Han log stort och kramade om mig.
Vi gick tillsammans in till de andra, som satt och åt pizza framför TV:n. Jag satte mig bredvid Caitlin och tog en egen pizzabit.

Timmarna gick och jag hade så roligt, som vanligt alltså. Vi kollade på film, åt, var ute och hade det jätteroligt. När klockan var nästan tolv på natten så var det dags för oss alla att gå.
Jag satt på en stol i hallen och drog på mig mina skor. Precis när jag var påväg ut så stoppade Justin mig.

- Du, jag ska ha som en liten konsert i gallerian imorgon. Vill du komma?
- Skojar du? Det är klart jag vill! sa jag och hela Justin's ansikte sken upp i ett stort leénde.
- Grymt! Det börjar, sa han och kliade sig i håret. - Jag tror det börjar typ elva eller något. Det är skivsignering efteråt.
Vi pratade lite snabbt om vart det skulle vara och allt sånt där, innan vi sa hejdå till varandra och jag började gå hemåt.

När jag kom hem gick jag direkt upp till mitt rum och sedan direkt till sängs.

Nästa morgon vaknade jag tidigt, runt sju-halv åtta. Det kändes jobbigt att vakna så tidigt på en helg, men det var absolut värt det. Idag skulle jag ju på Justin's konsert i gallerian!
Jag hoppade snabbt upp ur sängen och nästan sprang in i badrummet. Jag gjorde mig iordning i säkert längre än en timma, och gick sedan ner till köket och fixade frukost.
När jag var helt färdig fixad så var det fortfarande en timma kvar tills det skulle börja, så jag gick upp till mitt rum och satte mig framför datorn. Jag surfade runt på flera olika sidor och chattade med massor av personer, tills min mobil ringde och avbröt mig.

- Hej det är Nicole, svarade jag glatt medans jag fortfarande läste någonting på någon blogg.
- Det är Justin, vart är du? Vi börjar om fem minuter.. sa han och jag hörde att han lät ganska ledsen.
- Va? Vad menar du?
- Allt börjar om fem minuter och du är inte här.. Och jag vill verkligen att du ska vara här..
- Justin, förlåt förlåt förlåt! Jag åker NU! sa jag och la på, på direkten. Jag klädde på mig och tog mina saker innan jag sprang ut till bilen och körde i en rasande fart till gallerian.

Gallerian var enorm. Jag visste inte riktigt vart Justin skulle vara, men så fort jag kom in i byggnaden hörde jag hans röst och alla som skrek, så det var inte så svårt att fatta vart han var. Jag följde hans röst och självklart skriken, och kom fram. Jag ställde mig längst bak men trängde mig fram, men stod tillslut på sidan av alla fans - bredvid Kenny, Caitlin, Chaz och Ryan. Justin såg mig direkt och log stort när han fick se mig. Han började sjunga några låtar.

Lite mer än två timmar senare så var allt klart. Justin hade sjungit några av sina låtar, och sedan skrivit autografer. Det hade varit galet mycket folk där. Jag visste faktiskt inte att Justin hade blivit så stor, att han hade så många fans. Jag har ingen aning om hur jag kunde ha missat det.

- Hej guys! Vad tyckte ni om idag? Skötte jag mig? sa Justin medans han ställde sig med oss andra. Han skrattade. Alla svarade "skitbra", "grym" osv.

- Vad tyckte du Nicole? frågade han och log mot mig.
- Jag? Jag tyckte du var sjukt bra! Jag visste inte att du var så bra!
- Haha tack, sa Justin och log. Han kollade ner i marken.

Efter konserten åkte alla hem till sig. Jag skjutsade Ryan och Chaz till deras hus, när jag ändå var på väg till mitt eget.
Jag parkerade bilen utanför huset och klev sedan ut ur den. När jag kom in i huset så gick jag direkt upp till mitt rum, som vanligt. Det var ingen hemma då Alex var iväg och tränade och pappa jobbade.
Jag började bli mer och mer uttråkad, och kom inte på vad jag skulle göra. Plötsligt kom jag på det och tog upp mobilen och ringde Justin. Vi bestämde att vi skulle mötas i parken. Jag fixade snabbt till mig och började sedan gå mot parken.

När jag var framme så gick jag och satte mig på samma bänk som jag alltid satt på när jag skulle träffa Justin här, i parken. Jag väntade en bra stund, men Justin kom aldrig, så jag tog upp mobilen och SMSade honom.

*Justin, vart är du? Jag har varit här i trettio minuter..* skrev jag men fick inget svar. Plötsligt kände jag mig iakttagen, som om någon stod bakom mig. Jag vände mig försiktigt om och såg Justin stå precis bredvid mig. Han var lite lätt svettig och hade ett stort leénde på sina läppar.

- Justin! sa jag förvånat. Jag blev ju ändå lite rädd, han hade ju skrämt mig.
- Haha, din min!
- Ha-ha, jätteroligt. Vart har du varit?
- Jag har varit här sedan konserten och åkt skateboard, sa han och log. - Kom! Han tog min hand och drog upp mig från bänken. Jag följde efter honom, längre in i parken. Vi kom fram till en sån där skateboard-ramp.

- Justin, vad tänker du göra nu? sa jag när han tog sin skateboard och drog mig närmare den. 
- Jag kan inte åka!
- Bra, för då kan ju jag visa dig! sa han och log.
- Nej, jag kommer att dö! Ser du inte? sa jag och pekade på den stora rampen. Justin skrattade.
- Nejdå, jag finns här och räddar dig isåfall. Kom! Jag gick efter honom och vi ställde oss på rampen. Jag bad Justin köra före mig, så han ställde sig på skateboarden och åkte runt. Efter ungefär tio minuter stod han framför mig igen.
Jag ställde mig försiktigt på skateboarden och vinglade till. Justin, som stod bakom mig, skrattade och la sedan handen på min midja. Jag rös till när han gjorde det, vilket jag tror att han märkte. Jag vände försiktigt huvudet om och kollade på Justin. Han kollade upp och mötte min blick. Han stirrade rakt in i mina ögon.
oohohoh. Vad kommer att hända? ;)

Kommentarer
Postat av: Mellie

Jag har lagt till dig bland mina länkar nu! :)

2011-04-09 @ 15:30:48
URL: http://modeapa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror att de kommer kyssas men ändå inte <3 :-D

2011-04-09 @ 15:42:28
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: lo

good :)

2011-04-09 @ 15:48:35
Postat av: pauline.

meeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2011-04-09 @ 16:45:16
Postat av: Madde

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeera. biebesdream.blogg.se värt!

2011-04-09 @ 17:16:04
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

they should kiss :)

2011-04-09 @ 20:15:00
Postat av: Johanna

mer :D

2011-04-09 @ 20:39:25
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅ HERREGUD VA BRA!!!!

MEEEEEEEEER:D

2011-04-09 @ 21:01:08
Postat av: jennie

gud bad bra meer !!!!!!! MEEERRR SÅÅ BRA !!!!!

2011-04-09 @ 23:06:48
Postat av: Famous-lover

Skitbra!<3

2011-04-09 @ 23:23:17
Postat av: amie

guuud du skriver sååååå braaa skriv 100 inlägg på en dag jag kommer typ sitta uppe hela natten du är så duktig att skriva fortsätt så xoxoxoxox<3

2011-04-10 @ 01:01:09
Postat av: Anonym

Så sjukt bra MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!

2011-04-10 @ 07:37:08
Postat av: Anonym

meeeeeer! :)

2011-04-10 @ 10:23:14
Postat av: Anonym

när kommer nästa del ut?!:)

2011-04-10 @ 17:37:07
Postat av: Nathalie

jättebra!! meeeer!

2011-04-10 @ 20:30:20
URL: http://nathaliiiegustavsson.blogg.se/
Postat av: what's my name?

superbra! Har gått in på din blogg minst 30 gånger sen igår. haha, skriv mer! :)

2011-04-10 @ 21:46:25
Postat av: lavin

superbra!! hon ramlar över justin och dom möts i en kyss, haha, de va en sammanfattning

2011-04-11 @ 16:07:38
Postat av: asb

2011-04-11 @ 23:18:46
Postat av: elin

asbra :D

2011-04-11 @ 23:19:25
URL: http://elinohrn.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0