Never Let You Go - Kapitel 21

Precis när filmen var på väg att börja så ringde min mobil. Jag hade inte på mig den, för den låg nämligen i köket. Så vi pausade filmen och jag gick ut dit.

- Hej det är Nicole, svarade jag.
- Hej babe, det är Simon. Jag såg att du hade SMSat. Förlåt att jag inte svarade, men jag var med Brianna.. Vill du fortfarande ses?
- Öhm.. Jag är med Justin just nu så..
- Du kan inte ses, avbröt han mig. - Jag fattar. Hejdå, sa han och la på i örat på mig. Jag la chockat ner telefonen på bordet och gick sedan ut till Justin igen.

- Vem var det? frågade han och log.
- En idiot, mumlade jag tyst och kröp ner bredvid honom, under filten igen.



Jag kollade lite på mobilen då och då under filmen. Jag vet inte varför jag gjorde det, men jag tror det var för att jag ville att Simon skulle skriva något. Det kunde handla om att han var ledsen för att han la på.. eller bara vad som helst. Bara ett litet SMS. Men jag fick inget.

Efter att vi kollat klart på filmen satte vi på en ny, och halvvägs genom den nya filmen så kände jag hur ögonlocken blev allt tyngre..

Justins perspektiv:
Jag hade märkt att Nicole betedde sig annorlunda efter det där telefonsamtalet, men det var inget jag tänkte på för under filmen satt hon och skrattade.
När vi satte på den andra filmen märkte jag hur hon kröp allt närmare mig och tillslut låg tätt intill mig.. Fast det hade jag ju ingenting emot.
Halvvägs in i filmen så märkte jag hur Nicole plötsligt bytte position och la sig mot min axel, och en liten stund senare kunde jag också höra hur hon hade börjat andas tyngre. Jag vände mig om mot henne och såg att hennes ögon var stängda.

- Nicole? sa jag frågandes, men lågt. Hon mumlade något och flyttade lite på sig, och la sig tillrätta. Jag sa hennes namn igen, men fick ingen reaktion. Hon sov.
Jag vände mig om mot TV:n igen och fortsatte kolla en stund till på filmen, men kom på mig själv med att alltid vända mig om och kolla på Nicole. Jag tog upp fjärrkontrollen, och stängde av filmen. Det var ändå bara en liten stund kvar.

Jag flyttade mig lite och Nicoles kropp följde med. Hennes huvud låg nu på min axel och överarm. Jag tog försiktigt upp handen och strök bort en hårslinga från hennes ansikte. Hon ryckte till.

- Ööööhm, aaa.. Sparka bollen, mumlade hon och sträckte lite på sig. Jag tog snabbt bort handen ifrån hennes ansikte och kollade på henne. Hon var så söt när hon sov. Jag kollade på henne ett tag och la sedan försiktigt armen om henne.

Jag låg och bara stirrade på henne, med armen runtom henne, i evigheter.. Men jag kunde inte hjälpa det. Jag kunde inte slita blicken från henne. Och för en gångs skull så kunde jag sitta med henne i mina armar.

Plötsligt hörde jag någonting som lät utanför fönstret. Jag kollade snabbt upp men såg ingenting i det stora vardagsrumsfönstret. Jag kollade en stund till, men när jag inte såg något kollade jag ner på Nicole igen. Jag strök bort en till hårslinga från hennes ansikte, och då hörde jag någonting igen. Jag kollade upp och såg någon eller någonting röra sig utanför fönstret.. Men vad kunde jag inte se, för det var för mörkt. Jag släppte taget om Nicole och ställde mig försiktigt upp, utan att hon vaknade. Jag ställde mig vid fönstret och såg..
Kort kapitel, jag vet.. Förlåt! Jag har jättebråttom för jag ska på middag NU hehe! Ni kanske får en till del ikväll.. puss! & GLAD PÅSK ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt

2011-04-22 @ 16:15:38
Postat av: Anonym

Mer :D

2011-04-22 @ 16:54:31
Postat av: jose

super, mer :)

2011-04-22 @ 17:21:53
Postat av: Madde

Säkert Simon? nej, men någon meeeeeeeeeeeeeeeera!

GLAD PÅSK :D

2011-04-22 @ 17:52:40
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Skitbra !! Snälla mer ikväll !! :)

2011-04-22 @ 18:12:27
URL: http://nathaliiiegustavsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

shitbra

2011-04-22 @ 18:18:11
Postat av: Anonym

asbraa

2011-04-22 @ 19:09:57
Postat av: Anonym

meeer!:)

2011-04-22 @ 19:49:33
Postat av: jennie

meer as bra !!!!!! meer säkert simon jag vill att Nicole gör slut med simon och att Nicole ocj justin blir tsm och Nicole älskar justin och justin henne gud meer super bra <333 en till snälla !!!!!!

2011-04-22 @ 22:13:14
Postat av: Johanna

Bra, mer imorgon snälla ? glad påsk :)<3 !

2011-04-22 @ 22:13:29
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: elin

asbra :D glad påsk :D

2011-04-22 @ 23:05:43
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Anonym

Skitbra!:d

As spännande också! Snälla mer idag snäääälllaaa!:D

2011-04-22 @ 23:19:58
Postat av: Anonym

geez MERAA!!!!!!!!!! :OO

2011-04-23 @ 01:13:48
Postat av: Anonym

meraaaa :DDDD så sjukt brA!

2011-04-23 @ 09:48:35
Postat av: ciaRA!!!!

ipppppppppp asssa bra!!!!! glad påsk:^) tycker att du kan skriva ett långt idag!;^)

2011-04-23 @ 12:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0