Never Let You Go - Kapitel 22

Plötsligt hörde jag någonting som lät utanför fönstret. Jag kollade snabbt upp men såg ingenting i det stora vardagsrumsfönstret. Jag kollade en stund till, men när jag inte såg något kollade jag ner på Nicole igen. Jag strök bort en till hårslinga från hennes ansikte, och då hörde jag någonting igen. Jag kollade upp och såg någon eller någonting röra sig utanför fönstret.. Men vad kunde jag inte se, för det var för mörkt. Jag släppte taget om Nicole och ställde mig försiktigt upp, utan att hon vaknade. Jag ställde mig vid fönstret och såg..



Ingenting. Absolut ingenting. Jag stod och kollade ett tag men såg verkligen ingenting. Jag backade bak och vände mig om, och såg att Nicole hade vaknat.

- Hej, mumlade jag och gick mot henne. Hon log och gnuggade sig i ögonen.
- Jag antar att jag somnade under filmen? Förlåt för det, men jag är så himla trött, sa hon och gäspade.
- Då kanske det är bäst att du går och lägger dig. Kom, vi går upp till ditt rum, sa jag och hon ställde sig upp. Hon tog stöd på min arm och vi började gå mot hennes rum.

Nicole gick in i badrummet medans jag gick ner till hennes vardagsrum igen. Jag började plocka bort sakerna vi tagit fram. Jag diskade även av några tallrikar.

- Justin? hörde jag någon säga frågandes, när jag plockade in den torkade disken i skåpet. Jag vände mig om och där stod Alex, Nicole's bror.
- Öhm.. Hej. Jag bara.. eh, diskade lite.. sa jag och han skrattade.
- Det är lugnt.
Vi snackade en stund till, men sedan gick jag upp till Nicole's rum igen. Hon låg nerbäddad i sin säng och granskade varenda steg jag tog.

Jag tog upp min väska ifrån golvet och kollade på henne.

- Ja, men jag går väl nu då. Vi ses imorgon, sa jag och Nicole satte sig upp.
- Va? Du kan ju inte gå nu. Klockan är ju typ elva! Sov över, vettja, sa hon och log.
- Är du säker? Är det okej för din pappa då?
- Jadå, han bryr sig inte.
Jag la ner min väska på golvet igen och tog upp mina träningskläder ifrån den. Jag gick in i badrummet och bytte om. Jag gick ut igen när jag var klar och såg att Nicole halvsov. Jag gick fram till henne och petade lite försiktigt på henne.

- Eh, vart någonstans ska jag sova?
- Sängen kanske? Eller du kanske föreslår golvet? Hon skrattade lite och flyttade sedan på sig. Jag kröp ner bredvid henne, under hennes täcke.

Nästa morgon vaknade jag av att Nicole puttade på mig.
- Justin!! skrek hon och jag hoppade snabbt upp ur sängen.
- Vad? sa jag och kollade frågandes på henne, medans hon sprang fram och tillbaka med massor av kläder och annat.
- Klockan är åtta, vi börjar NU!! skrek Nicole, samtidigt som hon sprang in i badrummet. Jag drog snabbt av mig mina byxor och min tröja, och tog på mig mina jeans och min hoodie som jag haft på mig igår. Jag gick fram till badrumsdörren och knackade på.

- Nicole, är du klar snart? Vi kanske borde skynda oss, sa jag och dörren flög upp.
- Förlåt! Jag är bara så himla stressad. Är du klar?
- Jag ska bara gå på toa, sa jag och gick in i badrummet. Jag gjorde det jag skulle och gick sedan ut till henne igen. Vi sprang ner till bilen och åkte snabbt till skolan. Vi var, som vi redan visste, sena.

Vi hade inte en sån jättelång skoldag idag, så efter skolan åkte jag och Ryan till en baskethall och körde lite basket. Det var ganska många där, men efter ett tag började de flesta försvinna därifrån då klockan närmade sig stängningsdags.

- Ryan! Passa bollen! skrek jag och Ryan gick emot mig, med bollen i handen, istället för att passa den.
- Kolla bakom dig, Simon och hans gäng är här, sa Ryan samtidigt som han lutade sig fram mot mig. Jag snurrade på huvudet och såg Simon komma in genom de stora dörrarna.
- Äh, bry dig inte om honom, sa jag och kollade på Ryan igen. Han såg orolig ut. Jag visste att han inte gillade Simon, han var faktiskt rädd för honom. Jag kan ju säga att jag också var det. - Kom igen, vi kör basket igen! sa jag och Ryan backade bak och vi började köra igen.

Plötsligt, mitt under min och Ryans match, kände jag en hand på min axel. Jag kollade bak och där stod Simon.

- Bieber, jag måste prata med dig, sa han och började gå iväg. Jag följde efter honom, och vi stannade utanför killarnas toaletter.

- Vad är det? frågade jag, för jag hade ju ingen aning om vad han ville mig.
- Du vet vad det är jag pratar om, sa han med en bestämd ton i rösten.
- Nej? Tydligen inte?
- Var inte så jävla kaxig!

Jag stod och bara kollade på honom i ett par minuter. Ingen av oss sa någonting.
- Jaha, men du vägrar ju berätta vad du pratar om.. Så jag går nu. Vi ses, sa jag och började gå därifrån. Simon gick snabbt ikapp mig och drog tag i mig.

- Låtsas inte som om du inte vet vad jag pratar om, sa han och höll upp sin mobil. Jag förstod inte vad han ville, men kollade ner på skärmen. Då fick jag se en bild på mig och Nicole, i soffan. Från igår. Nicole låg i mitt knä och jag hade armen runtom henne, medans jag kollade ner på henne och hade ena handen på hennes kind. Jag kunde klart se att den var smygtagen. Jag kollade upp och mötte Simons blick.

- Hur förklarar du det där, jävla idiot? Har inte jag gjort det klart att hon är MIN tjej och att du ska hålla dina fingrar borta ifrån henne? 
- Jag förstår att bilden kan uppfattas fel.. började jag, men Simon avbröt mig. Han puttade upp mig mot väggen.
- Håll dig borta från henne, okej? Annars kommer allt bli jävligt jobbigt för dig!
Jag nickade och Simon släppte tillslut taget om mig. Jag gick tillbaka till Ryan.

- Vad ville han?
- Ingenting, mumlade jag och gick mot bänken där jag hade mina saker. Jag tog upp min mobil för att kolla vad klockan var, och såg att jag hade fått ett SMS ifrån Nicole.

*Hej, vill du ses ikväll?* stod det. Jag svarade ja, och stoppade sedan ner mobilen i fickan. Jag kollade bak mot Simon och såg att han stod och skrattade åt något med sitt 'gäng'.
Jag och Ryan fortsatte att köra basket, men blev än en gång avbrutna av Simon som drog tag i mig.


VAD VILL SIMON? :O :O :O

(& förlåt om kapitlet blev konstigt på vissa ställen. Min dator har hackat och stängt ner när jag skrivit typ 5 gånger, så hela kapitlet raderades 5 gånger = jag har skrivit om det 5 gånger. haha)


Kommentarer
Postat av: sabbe :).

Grymt !! mer :D:D

2011-04-23 @ 21:19:18
Postat av: Anonym

meeer!:)

2011-04-23 @ 21:40:15
Postat av: Anonym

mer ikväll snälla :DDDD

2011-04-23 @ 21:54:11
Postat av: elin

asbra :D

2011-04-24 @ 00:10:31
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Anonym

Asbra

2011-04-24 @ 00:38:47
Postat av: Anonym

hahah å herregud va jobbigt o skriva om de!



mend e var skit bra!:D vill ha mer:D

2011-04-24 @ 02:58:31
Postat av: Anonym

mera :DDDDD

2011-04-24 @ 10:03:49
Postat av: Anonym

Jättebra !! Mycket bra fantasi, eller ideér kanske man säger:D<3

2011-04-24 @ 10:22:40
Postat av: Nathalie

asbra!!! :) meeeer !

2011-04-24 @ 11:11:36
URL: http://nathaliiiegustavsson.blogg.se/
Postat av: ciaRA!!!!

ååååååååååååå vad BRAAAA MERMERMERMRE!!!!!

2011-04-24 @ 11:40:52
Postat av: Madde

Oj, du är verkligen ingen quitter. Skulle bara ge upp efter första gången. GRYMT och meeeeeeeeeeeeeeeeeeera!

2011-04-24 @ 17:53:03
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

shitbra:) meraaaaa!!!!!!!!

2011-04-24 @ 18:31:54
Postat av: Anonym

En till snälla ikväll!?

Awesome!

Meeeeeeeeeeeeer

2011-04-24 @ 21:13:19
URL: http://sweetbieberfever.bloggplatsen.se
Postat av: Famous-lover

Skitbra! Meeeeeeeeer!!!!<3

2011-04-24 @ 22:27:30
Postat av: jennie

meer awsome gud så bra altså meer !!!! :P

2011-04-25 @ 14:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0