Me Plus You - Kapitel 98

Resten av kvällen så dansade jag som en galning med alla mina underbara vänner. Det här var verkligen den bästa födelsedag man kunde ha.



När vi höll på att avsluta allt så var jag helt svettig och slut av allt dansande. Mina fötter värkte dessutom som sjutton! Klockan närmade sig tre på natten och de flesta hade åkt hem, förutom några som skulle lämna presenter och sånt. Ryan, Chaz, Jasmine och The Beadles hade ju inte heller åkt hem.
Justin hade hyrt in städpersonal, så vi skulle inte behöva gå runt och städa. Men vi stannade ändå en stund. Jag kände mig alldelles vinglig och illamående när jag gick runt i hela lokalen och kollade efter saker som vi kanske glömt eller så. Jag trodde jag var helt klar när jag hittade Chaz och Ryan liggandes i två soffor. Jag slog till Chaz lite lätt på kinden men han vaknade inte. Jag gjorde samma sak på Ryan men han hade inte heller vaknat.

- JUSTIN! Ropade jag och han kom på bara några sekunder. Han ställde sig bredvid mig.
- Vad är de.. Oj, sa han när han fick se Ryan och Chaz. Jag vinglade till och Justin tog emot mig med handen.
- Oj, fnittrade jag till.
- Du var visst inte den enda som drack lite mycket ikväll, sa Justin och suckade. Justin, Caitlin och Christian var de enda som hållt sig borta ifrån alkoholen ikväll. Jag hade druckit lite, men inte så mycket. Jag brukade ju inte heller dricka så jag blev lätt påverkad. Han ropade på Jasmine och hon kom springandes. Hon hade druckit minst lika mycket som jag gjort, men hade inte alls blivit onykter.

Justins perspektiv:
Claudia, som nu hängde på min arm, fnittrade till och jag suckade. Var hon tvungen att dricka så mycket? Jag visste att hon ändå inte gjort det, hon var nog bara lättpåverkad.
- Oj, vad har hänt här? frågade Jasmine och suckade lätt.
- Ingen aning. Kan du hjälpa mig få hem de här två? suckade jag tillbaka och pekade på Chaz och Ryan. Jasmine tog Ryan under armen och gick ut till min bil. Jag kollade på Claudia.
- Kan du stå själv? frågade jag henne och hon nickade och log stort. Jag gick fram till Chaz och gav honom stöd på min arm. Jag märkte hur ostadig Claudia var så jag tog henne under andra armen också. Jag gick ut till gatan och där satt Kenny i sin bil. Jag gick fram till den och la in Chaz i bilen.

- Jag kör hem Claudia till mig, kan du köra Chaz och Ryan till mig också?
Han nickade och körde iväg.
- Fyfan vad kul det var ikväll. Kan du skjutsa mig hem? frågade Jasmine och jag nickade. Vi gick och satte oss i min bil och jag knäppte fast bältet på Claudia. Hon hade somnat. Precis när jag skulle köra iväg så knackade det på bilrutan. Utanför stod Caitlin och Christian. Jag vevade ner bilrutan.

- Förlåt, jag glömde. Hoppa in i bilen! sa jag och låste upp bilen. De hoppade in där bak och jag körde iväg. Första stoppet gjorde jag hos Caitlin och Chris.

- Tack för ikväll. Det var askul! sa Caitlin och vinkade åt mig. Jag vinkade tillbaka och körde vidare till mitt hus. Jag parkerade och hoppade ut. Både Jasmine och Claudia låg och sov. Kenny, som hade parkerat framför mig, kom ut ur sin bil och gick fram till mig.
- Kan du ta Claudia så tar jag killarna? frågade jag och han nickade och lyfte upp Claudia. Jag väckte försiktigt Jasmine och bad henne gå in i huset. Hon skulle ju egentligen bo hos Claudia, men hon skulle ju sova här ikväll så då kunde Jasmine också göra det.
Jag gick till Kenny's bil och drog ut Ryan och Chaz. De var inte nyktra och absolut inte vakna, men de kunde gå någolunda okej så jag tog Chaz under ena armen och Ryan under andra och drog med de upp till huset. Kenny hjälpte mig att bädda ner alla i olika rum innan han skulle åka iväg.

- Tack för hjälpen Kenny. Och snälla, säg inget till mamma om att de var såhär onyktra. Snälla?
- Inga problem. Och visst, men då vill jag ha något i gengäld! sa han och skrattade. Vi se hejdå och han åkte iväg.

Jag kollade till Ryan och Chaz som låg i sofforna, nere i vardagsrummet, en sista gång innan jag gick upp övervåningen. Jag kollade också till Jasmine som nu hade däckat i gästrummet. Jag gick vidare till mitt rum och gick direkt in i den stora garderoben och bytte om. Sedan gick jag in till mitt rum igen och där låg Claudia och sov, på golvet. Jag suckade och lyfte upp henne i sängen och bäddade ner henne. Sen kröp jag ner bredvid henne och höll om henne.

Jag vaknade mitt i natten av att toaletten spolades. Jag satte mig upp och såg att det lös ifrån badrummet. Jag väntade en stund men ingen kom ut därifrån, så jag klev upp och gick in dit. Där satt Claudia, böjd över toaletten. Hon kollade upp på mig och log men böjde sig snabbt ner igen och en spya kom upp. Jag kollade chockat på henne. Inte för att vara taskig, för hon var ju alltid vacker, men nu såg hon ut som ett helvete. Hon var blek och håret var trassligt. Sminket var utsmetat och hon såg sjuk, eller rättare sagt full, ut. Hon spydde en gång till och jag skyndade mig med att sätta mig bredvid henne. Jag drog bak hennes hår och la handen på hennes panna. Hon var varm.

Claudias perspektiv:
Jag vaknade mitt i natten och satte mig upp. Det kändes som om hela jorden var vänd upp och ner och allt snurrade till när jag ställde mig upp. Jag vinglade iväg till badrummet och satte mig framför toaletten. På mindre än några sekunder kom första spyan. Jag spolade men direkt kom det en ny. Justin kom in och bara kollade chockat på mig innan han snabbt satte sig bredvid mig. Jag kände hur en till och en till spya kom upp. Justin satt och höll bort mitt hår, höll handen för min panna, kysste min nacke och nynnade på någon låt ända tills spyorna slutade att komma. Justin la mig försiktigt ner i hans knä och tog en blöt handduk och började torka bort spyan runt min mun.

Justins perspektiv:
Hon somnade i mitt knä och jag lät henne sova. Jag satt kvar där ända tills hon vaknade. Jag såg hur hon bet ihop för att inte spy igen.
- Hur mår du? frågade jag med en låg röst, samtidigt som jag smekte hennes kind.
- Inte bra, svarade hon med slutna ögon.
- Har du huvudvärk? frågade jag och hon nickade sakta. Jag lyfte försiktigt upp henne och la henne i min säng. Sedan sprang jag till mammas badrum och hämtade några huvudvärkstabletter och ett glas vatten.

- Här, sa jag och sträckte fram glaset och tabletterna till henne. Hon tog emot de och svalde tabletterna med vattnet.

Jag la mig ner bredvid henne och hon lutade sig mot mig. Efter en stund blev hennes andetag tyngre och tyngre, och hon hade somnat. Jag gjorde samma sak.
Jag vaknade efter bara någon timma av att hon buffade på mig. 
- Vad är det? stönade jag och höll handen för munnen. Jag skyndade mig upp och lyfte upp henne och nästan sprang till badrummet. Jag lyfte upp toalettlocket och första spyan kom.

- Förlåt Justin, mumlade hon.
- Inga problem. Inga problem, sa jag lågt och kysste hennes nacke.

Två timmar senare satt jag på badrumsgolvet med Claudia i min famn. Jag var vansinnigt trött men kunde inte sova medans hon mådde såhär. Jag nynnade på 'Never Let You Go' och smekte hennes hår medans hon låg där och sov.
Någon timme senare hade jag tydligen slumrat till då jag vaknade av att hon rörde på sig. Jag hjälpte henne att ställa sig upp.

- Hur mår du?
- Fyfan, sa hon och höll handen för pannan. Hon tappade balansen och jag fångade henne.
- Kom, vi går ner till undervåningen, sa jag och tog ett stadigt tag om hennes midja. Vi gick tillsammans ner till vardagsrummet och jag la ner henne i en av sofforna. Jag gick och hämtade ett glas vatten som jag gav till henne.

Senare på dagen:
Chaz och Ryan låg i sofforna och gnällde på hur dåligt de mådde. Jag skrattade lika mycket varje gång. Plötsligt hörde jag hur något dunsade till i trappan och när jag kollade dit såg jag Claudia ligga där. Jag sprang fram och lyfte upp henne. Jag la ner henne bredvid Jasmine, som låg i andra delen av soffan och sov.
- Aj, gnällde hon och höll händerna på knäet.
- Gjorde du illa dig? sa jag och skrattade.
- Varför skrattar du? Och ja. Varför brukar man annars säga aj?
Jag skrattade ännu mer.

- Vill du att Dr Bieber ska hjälpa dig? sa jag lite småflirtigt och kröp mot henne. Våra läppar möttes men jag backade snabbt undan.
- Vad är felet? suckade hon.
- Förlåt, men du smakar typ spya och sprit. Inte så gott, sa jag och pussade mitt finger och la det på hennes läppar.

- Huvudvärkstablett, hörde jag någon mumla. Jag vände mig om och såg att både Chaz och Ryan hade vaknat igen. Jag ställde mig snabbt upp och gick och hämtade två tabletter och två glas med vatten, som jag gav till de.

Claudias perspektiv:
Jag öppnade ögonen och kände mig förvånansvärt mycket bättre. Allt kändes inte lika snurrigt och vingligt längre, och jag mådde knappt illa. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade fått över hundra nya SMS. Jag började bläddra igenom och nästan alla var 'grattis' SMS. Ett var ifrån Olga och jag bestämde mig för att ringa upp henne.
Jag och Olga pratade i ungefär en timme eller två innan jag började känna mig lite yr igen. Jag la mobilen på bordet och satte mig upp. Jag kollade runt i vardagsrummet men varken Chaz, Ryan eller Jasmine var kvar.

Jag tog på mig min hoodie som låg i soffan och gick upp för trappan och in till Justins rum. Där låg han, över halva sängen, och sov. Jag gick fram till honom och försökte lyfta upp honom, men det gick inte.

- Öhmääh, stönade han och la sig ner på sängen igen. Jag gjorde ett försök till att lyfta upp honom men istället vaknade han.

- Det var inte meningen att väcka dig, förlåt.
- Det är lugnt. Jag ska ändå upp nu, sa han och kollade på klockan. - Fyra? Oj, jag måste upp. Han ställde sig upp och drog över huvan över ansiktet. Vi gick ner till undervåningen och där satt nu Chaz och Ryan igen.

- Vi tog med pizza! sa Chaz med en pizzabit i munnen.

Jag gick fram och satte mig mittemot honom, vid Justin vid min sida. Jag och Justin tog upp en varsin pizzabit och började äta.
Plötsligt knackade det på dörren. Justin gick och öppnade och kom tillbaka med Jasmine, Caitlin och Chris. De alla satte sig i sofforna och tog en varsin pizzabit.

- Varför ser du så jävla sliten ut då? Du drack ju ingenting igår? frågade Chaz Justin. Jag kollade på Justin. Chaz hade rätt, han såg sliten ut.
- Hm, kanske för att jag satt uppe hela natten för att ta hand om min flickvän som spydde och vi ska inte ens prata om er två. Jag var ju allas betjänt och fick inte sova någonting, sa Justin surt och tog en ny pizzabit. Fan, nu fick jag skuldkänslor.

När vi ätit upp och suttit och pratat en stund så gick allihop hem. Jag och Justin satt kvar i soffan. Jag flyttade mig lite närmre honom och la handen på hans knä.

- Förlåt Justin, okej? sa jag och la huvudet mot hans axel.
- För vad?
- För att jag höll dig vaken hela natten.
- Gumman, sa han och la sina händer på mina kinder. - Det spelar ingen roll. Jag sa bara sådär för att jävlas med Chaz, eller varför vet jag inte riktigt. Jag var bara jättetrött. Det gör verkligen ingenting. Jag gjorde det med ett nöje.
- Jaha, så det var roligt att torka spyor?
- Det förstår du väl att det inte var, sa han och skrattade. - Men jag kunde ju inte bara låta dig ligga där. Du fattar vad jag menar. Han log.
- Lova att det var okej? Han nickade och pussade mig på kinden.

- Förresten, hade du kul igår?
- Skojar du? Jag har aldrig haft så kul. Shit, det var galet. Du är bäst!
Han log och vi kramades hårt. Jag vände mig huvud mot honom och vi kysstes.

- Smakar jag inte spya nu eller?
- Nej, nu smakar du pizza, sa han och kysste mig igen.
Vad tycker ni om det här kapitlet? Visste inte riktigt vad jag skulle skriva, hehe. Vad ska hända i nästa?

Idag är det Justin's födelsedag! Glöm inte att berätta det för alla, ha lila på er (eller JB tröjor), lyssna på Justin och bomba Twitter och alla andra sidor med #Happy17thBdayBiebs! ♥

Update: Nästa episod är tidsinställd och kommer att komma upp 17.00!

Kommentarer
Postat av: Anonym

aAASbraaaaAAAAA ! omg du har talang :)



grattis justin!!!

2011-03-01 @ 12:58:03
Postat av: Anonym

Jätte bra!!MEEEEEEEEER!!

Grattis världens bästa snyggaste sötaste Justin!!

2011-03-01 @ 13:28:17
Postat av: Anonym

asbra!!

garttsi bieber

2011-03-01 @ 15:51:04
Postat av: Johanna

Jättebra, typiskt att det kommer upp klockan fem ! Jag har träning halv sex men jag får väl läs det efter ;)



Grattis Justin Bieber !!

2011-03-01 @ 15:54:08
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0