Me Plus You - Kapitel 15

Jag tog en ganska lång dusch men den avbröts snabbt då jag hörde en mobil ringa. Jag sprang ut ur badrummet med handduken runt midjan och såg Justin sova sött i soffan. Min mobil låg på soffbordet och då insåg jag att det var hans mobil, som låg på stolen utanför badrummet, som ringde. Jag kollade på displayen och det stod "Jasmine".



Jag väckte snabbt Justin och sa att Jasmine ringde honom. Hans ansiktsuttryck gick ifrån att se sådär gulligt ut till att vara helt seriöst. Han bad mig ge telefonen och han gick in i ett annat rum och pratade.
Det tog en sån tid så jag bestämde mig för att kolla lite på TV så jag satte mig i soffan och slog på MTV. Efter ett tag kom han tillbaka och satte sig bredvid mig.
- Förlåt om jag somnade förut, sa han och pussade mig på pannan.
- Det är lugnt. Men du, vem är den där Jasmine?
- Eh.. jo.. Det är en kompis.. Men alltså, du ska vara mitt största fan? Haha! Jasmine Villegas? Vet du inte vem det är? sa han och började småskratta lite nervöst.
- Jaha, Jasmine! Åh, hon. Såklart jag vet vem det är! Men.. vad ville hon då? frågade jag honom.
- Ja du vet. Saker. Vi sjunger ju 'Overboard' tillsammans just nu så vi ska ta och öva på den sen, tror jag. Hon är här i Danmark bara för det, så jag måste träffa henne..
- Gud vad coolt! När ska du träffa henne?
- Jag måste faktiskt åka ganska snart tror jag. Vill du följa med eller..?
- Skojar du? Gärna! svarade jag.
Jag är faktiskt ett fan av Jasmine. Jag har alltid gillat hennes låtar och förutom Justin så är hon en inspiration för mig..

Mitt hår hade självtorkat efter duschen så jag plattade igenom det lite snabbt och tog på mig kläderna jag haft innan - ett par mörkblåa jeans och en fin blus.
Justin ropade att det var dags att gå och vi mötte upp Usher innan vi gick emot en lokal, eller det kanske var en studio. Vi gick in i studion och Jasmine var redan där. Justin släppte handen runt min midja och hon ställde sig upp och vände sig mot mig och Justin. Hela hennes ansikte lyste upp och hon sprang fram och kramade Justin.
- Justin! Gud, det var jättelängsen.. vem är det här då? sa hon och kollade på mig.
- Jo, jag kanske ska presentera er. Jasmine, det här är min..
- Flic..
- Vän. Hon heter Claudia, sa han och Jasmine log mot mig och kramade mig lite löst. Varför sa han inte att vi var tillsammans? Jag tänkte inte mer på det.
- Och Claudia, som du kanske redan vet, så är det här Jasmine. Jag log mot henne.

Justin och Jasmine gick in i studion och började sjunga. De båda var hur duktiga som helst fast Usher och den andra killen som var där tyckte att de skulle göra om det.
- Där satt den! skrek Usher. Visst är de grymma tillsammans?
- Gud ja, de är verkligen hur bra som helst! sa jag och log mot mig.
När de övat klart så satt de kvar i det andra rummet medans jag satt på andra sidan glaset och pratade med Usher. Han sa att de kunde komma tillbaka in och precis då vände jag min blick mot de och såg hur de båda skrattade väldigt mycket, och Jasmine hade sin hand på hans axel. Det såg .. konstigt ut.. Men jag bestämde mig för att inte överreagera. Efter någon stund så kom de in igen.
- Shit, ni var verkligen asbra! sa jag till de båda.
- Åh tack Claudia, vad snäll du är. Ja, jag och Justin sammarbetar ganska bra, sa Jasmine och kollade på Justin.
- Tack, sa Justin till mig. Claudia, ska vi gå eller?
- Claudia, kan inte du och jag göra något? Jag skulle gärna vela känna dig lite bättre. Är det okej om jag snor henne eller? frågade Jasmine Justin.
- Eh, jo visst. Det går väl bra.. sa han och kollade lite oroligt på mig, med en blick som skrek "gör inget dumt".
Vi båda kramade Justin och Usher hejdå innan vi gick iväg tillsammans ut ur dörren..

Gudgudgudgud, ni förstår inte hur trött jag är - så ni får ursäkta denna dåliga episod! Jag improviserade lite, för jag vet vad jag ska skriva om längre fram i novellen, men just nu (i Danmark) så står det HELT still i huvudet. Några ideér? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeer

2011-01-05 @ 21:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0