Me Plus You - Kapitel 52

Efter ytterligare tjugo minuter hade hon ridit klart och när hon hoppade av hästen så bad hon mig komma fram till henne, vilket jag gjorde.
- Fortfarande rädd? skrattade hon.
- Nja, jag tror fortfarande att de kan skada en, men inte dina hästar. Dina hästar är ganska snälla..
- Haha okej! Förlåt om jag inte var med dig nu i slutet men jag måste verkligen träna upp mig inför tävlingssäsongen! Om du vill kan du åka hem nu för jag måste rida en till häst.. men kan vi ses ikväll?
Jag nickade och kramade om och pussade på henne, även fast hon var alldelles svettig och stank häst. Jag kollade på klockan och den var nu tio. Jaha, vad skulle jag hitta på nu resten av dagen då? Jag tog upp mobilen och smsade Ryan och Chaz. En sak var iallafall säker - jag skulle duscha innan!



Det kändes lite taskigt att jag inte kunde följa med Justin hem, men jag var verkligen tvungen att träna och det här var enda tiden då jag och mamma kunde. När jag hade hopptränat både Destiny, Aramon och Hippon var jag helt slut.
- Du var jätteduktig idag gumman! Justin också, haha. Är du redo för tävlingssäsongen nu då? frågade mamma.
- Tack, det kändes ganska bra och jag tror att jag är redo.. Haha jo, det var han. Jätteduktig faktiskt.
- Ska du åka hem nu?
- Yes box, sa jag medans jag packade några saker i väskan.
- Vi ses senare! ropade mamma efter mig medans jag gick mot bussen.
När jag kom fram till busshållplatsen så kollade jag på tabellen och såg att bussen redan hade gått, och att nästa skulle gå om tjugo minuter. Typiskt! Jag sprang tillbaka in i stallet och mamma var som tur kvar.

- Mamma jag vet att du har mycket att göra men snälla, snälla, snälla, kan du skjutsa mig hem?
- Missade du bussen igen? sa hon och suckade samtidigt som hon vek ihop Aramon's täcke. Jag nickade. - Jaja, okej då. Men vi får skynda oss, jag har somsagt väldigt mycket att göra! Hoppa in i bilen!
Hon låste upp bilen som stod precis utanför stallet och jag hoppade in i den. Mamma gasade på och vi var ganska snabbt framme vid mitt hus. Jag sa hejdå till henne och gick in i huset där jag blev påhoppad av Sasha. Efter att ha gosat med henne en stund så fixade jag något att äta innan jag gick upp på rummet och duschade.
När jag var klar så la jag mig på sängen och bara pustade ut. Jag var verkligen trött. Helt slut i kroppen och bara allmänt trött..

Jag vaknade någon timma senare av att Sasha hoppade upp på mig och slickade mig i ansiktet. Jag skrattade och lyfte upp henne och började pussa på henne. Jag kollade på klockan och såg att den var lite över halv två, vilket måste betyda att hon inte varit ute på ett tag, så jag bestämde mig för att gå ut med henne. Jag tog på mig ett par jeans, ett vitt linne med volanger och en jeansjacka innan jag tog kopplet och gick ut.

Två timmar senare:
Jag fiskade upp mobilen ur fickan och såg att det var ett SMS ifrån Justin. Jag läste det snabbt och blev ännu mera stressad när han undrade vart jag var.. Vi hade bestämt att vi skulle träffats för flera timmar sedan men jag är ändå så himla seg och ja, tiden gick snabbt så nu var jag väldigt stressad. Jag kollade mig snabbt i spegeln, knöt skorna och sprang ut ifrån dörren. Jag stannade snabbt upp och tänkte till. Vart var det han hade sagt att vi skulle mötas? Jag suckade och bestämde mig för att ringa honom.
- Yo it's JB!
- Seriöst, svarar du så? Jaja, jag har glömt bort vart vi skulle träffas.
- Såklart du har.. På mitt hotell!
- Och vart bor du?
- Såklart glömde du det också. Jag tänkte att du nästan glömt bort det så jag bad Kenny åka och hämta dig. Kolla runt hörnet ... NU och du ser hans bil! Ses snart baby! sa han och la på i örat på mig.
Jag kollade runt hörnet och mycket riktigt stod en bil med Kenny inuti där. Jag småsprang fram till bilen och hoppade in i framsätet. Vi småpratade lite innan vi efter en stunds biltur var framme vid Justin's hotel. Han bodde alltså på Grand Hotel, hur kunde jag inte komma ihåg det? tänkte jag för mig själv. Jag sa hejdå till Kenny och gick in i receptionen.

- Hej, kan jag hjälpa dig? sa en ung kille, ungefär i min ålder. Säkert en praktikant eller något.
- Jo hej, jag ska.. Jag började tänka efter lite. Jag kunde ju inte säga att jag skulle träffa Justin Bieber. Det skulle för det första låta helt sjukt och påhittat, och om han nu trodde mig skulle det väl komma ut att jag träffat honom. - Ehh, jo.. ehm.. jaa... Jag ska..
- CLAUDIA! skrek någon och avbröt mig. Min blick drogs automatiskt dit och jag såg vem det var.. Jasmine! Vi sprang mot varandra och kramades.
- Åh, det var ju jättelängesen! Gud vad jag har saknat dig tjejen! Hänger du med upp på rummet?
- Ursäkta, men hon kan inte bara.. sa killen bakom disken.
- Ursäkta, härmade Jasmine honom. - Hon är med mig!
Jag började skratta lite smått när jag såg killens min och sedan följde jag med Jasmine upp på hennes rum.
- Asså åh, du vet inte hur irriterande det är att Justin och hans grabbar fick det stora rummet och jag och mina tjejer det lilla. Schysst liksom! gnällde hon medans hon öppnade dörren. Jag gick in efter henne och suckade. Rummet var inte alls litet, gigantiskt om något vilket fick mig att undra hur Justin's rum såg ut..
Jag snackade med Jasmine ett tag. Vad jag hade saknat henne! Efter en stund kom jag på att det var Justin jag skulle träffa.
- Jasmine, jag åkte egentligen hit för att träffa Justin och det var för typ.. Jag kollade snabbt på klockan - Herregud, snart en timme sen som jag skulle träffat honom!
- Såklart. Det är lugnt, men kan vi inte ses ikväll? Tjejkväll liksom!
- Jovisst, det blir mysigt. Jag ringer dig ikväll. Förresten, kan du visa mig vägen till Justin's rum?
Hon visade mig vägen, kramade om mig och jag började gå mot hans rum. När jag öppnade dörren ..

Kommentarer
Postat av: Anonym

mera:D så jävla bra<333

2011-01-31 @ 18:28:47
Postat av: Anonym

Älskar't! mera idag snälla! :D <3

2011-01-31 @ 18:56:24
Postat av: Anonym

mera, du är sjukt bra på att skriva. :D<3

2011-01-31 @ 19:34:56
Postat av: Anonym

mera, du är sjukt bra på att skriva. :D<3

2011-01-31 @ 19:35:30
Postat av: Anonym

gillar att de e hästar

gnääägggg

2011-01-31 @ 20:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0