Me Plus You - Kapitel 46

- Varsågod, ni kan nu få gå in till Meet&Greet, sa vakten.
Jag kollade chockat på honom, och kunde sa att massor av andra gjorde det också.
- Meet&Greet?! Jag trodde det skulle vara soundcheck bara! skrek tjejen bredvid mig medans hon hoppade upp. Alla fans som inte blivit "utvalda" började skrika som galningar och några började gråta.
- Hm, ni kanske har rätt. Men Mr. Bieber sa att han ville ha Meet&Greet också. Varför vet jag inte! Men nu kan ni iallafall få gå in. Ni som var här imorse med Claudia alltså.
- Hur vet du vad jag heter? Jag kollade frågandes på honom, chockat.
- Du skulle ju ha en blogg träff eller vad det nu var här och vi informerades om det, sa han medans han höll upp dörren. Jag gick in genom den med alla som jag träffat imorse bakom mig. Han ledde oss till ett rum jag aldrig varit i förr, även fast jag varit i Globen flera gånger.
- Mr. Bieber kommer snart, sa han och gick därifrån.



Alla kollade spänt på varandra och satte sig ner på stolarna som stod framför något som liknade en scen. Jag satte mig bredvid Olga på en stol längst bak, sista stolsraden. Det var ändå bra platser.
Själva rummet var ett ganska litet konferansrum eller något, som blev helt fullpackat med oss fans. Längst fram var det som en scen med ett svart "draperi" bakom.

Två killar kom ut på "scenen" och bar dit två barstolar och två mikrofonstativ. Justins gitarrist, Dan Kanter, kom ut på scen med sin gitarr och satte sig på en av stolarna. Några började skrika och han kollade upp och skrattade lite smått. Han började fixa med sin gitarr.
Jag hörde hur dörren vi kommit in i öppnades, men det verkade inte någon annan göra då de satt med spända blickar mot scenen. Jag kollade bak och där stod Kenny, lika glad som alltid. Han mimade "hej" och log stort. Jag mimade tillbaka och log glatt. Kenny nickade med huvudet mot scenen och precis då kom Justin ut på scen. Han hade på sig ett par svarta jeans, en svart tshirt, en röd/vit hood-tröja och en keps, as usual. Han såg lika snygg ut som vanligt, om inte snyggare.
Alla började skrika, vissa grät och andra bara sätt där helt chockade. Själv satt jag där och busvisslade och klappade händerna, haha! Han log och gick fram till stolen och micken.
- Hej tjejer! skrek han. Alla började skrika ännu mera. Han satte fingret framför läpparna och "scch:ade" oss. Det blev någolunda tyst.
- Jag hade tänkt sjunga lite för er, vill ni det? sa han medans han satte sig ner på stolen. Alla ropade "ja".
Han satte sig tillrätta och tog emot en gitarr som någon gett till honom. Dan började fingra lite på gitarren och jag kände direkt igen melodin - Baby. Han började sjunga och det lät så bra. När den låten var klar så köre han några fler. Det störde mig att han inte hade sett mig, eller hade han?

Dan och Justin gick bort ifrån scenen och stolarna och mickrofonerna bars bort. De två killarna som hade tagit in stolarna på scenen kom nu tillbaka med ett bord och en stol istället som de ställde längst ner på scenen. Justin kom ut igen och alla började gå crazy igen och skrika. Han skrattade och satte sig på stolen. En man som liknade Scooter kom ut på scen.
- Okej, nu kan ni alltså få snacka lite, få autograf och ta bild med Justin! Bilda ett led, skrek han ut och snabbt började en kö bildas. Jag och Olga försökte tränga oss fram, men lyckades inte och hamnade nästan längst bak istället. Vi kollade på varandra och suckade. Kön rörde sig väldigt sakta men de som tog bild med Justin såg väldigt glada.. Jag längtade tills jag skulle få gå dit fram..

- Rör er framåt, rör er framåt! skrek Scooter samtidigt som han viftade med händerna. Olga som stod bakom mig slog till mig i huvudet och jag märkte att jag hade stått och stirrat på någon punkt jättelänge, så att jag glömt gå framåt. Jag skyndade mig upp för den lilla "trappan" upp på scenen. Jag var nästa längst fram nu. Jag kunde höra hur Justin pratade med tjejerna som stod där.
- Vart vill du ha autografen? frågade han dem.
- Här, sa den ena tjejen och pekade. Han skrev dit den och ställde sig emellan de. En annan tjej knäppte ett kort och de trängde sig förbi och ner till de andra igen, och Justin satte sig på stolen igen. Jag gick sakta fram.
- Erhm, hej.. mumlade jag ganska tyst.
- Hej! sa Justin glatt medans han kollade ner på pappret som han skrev något på. - Vart vill du ha din autograf? frågade han, fortfarande med blicken nere i bordet. Visste han inte att det var jag eller?
Jag pekade och han kollade upp på mig och mötte min blick. Han log sitt typiska "Bieber-smile", så där sexigt, och skrev autografen och gjorde ett litet hjärta i kanten. Jag log mot honom.

Justins perspektiv:
När jag kollade upp och mötte tjejens blick, och såg vem det var, trodde jag att jag skulle dö. Det var Claudia! Jag ville bara bära upp henne och kyssa henne, krama henne och ja.. mycket mer. Det kunde jag förstås inte göra nu bland alla andra vilket var jävligt synd. Jag fick låtsas som om hon var "nobody" istället, och det sjukt svårt. Jag ställde mig upp bredvid henne och tog ett stadigt tag om hennes midja och drog henne mot mig. Hon märkte det och rodnade lite sådär gulligt. Om hon bara visste vad jag ville göra med henne just nu..
Jag nickade mot Olga som stod framför oss och hon nickade tillbaka och tog upp kameran. Claudia lutade sig mot mig och jag mot henne och Olga knäppte ett kort. Jag gav de båda en kram och Claudia fick såklart en längre och mysigare kram, fast jag försökte göra det diskret.  
De började tränga sig ner för den lilla trappan. Jag sprang snabbt till bordet igen där alla papprerna med min autograf stod och skrev dit en sak.
- Vänta, du glömde din autograf! ropade jag och Claudia vände sig om. Jag sprang fram till henne och gav den.
- Tack, sa hon glatt och de gick därifrån.
Jag tog kort med de sista som stod i kön, sa hejdå till allihopa och gick därifrån.

Claudias perspektiv:
Jättemånga jämförde sina autografer på armarna med min. "Va?! Ofta du fick ett hjärta, det fick inte jag!" Jag log för mig själv och såg att Olga gjorde detsamma.
Efter ett tag så var vi tvungna att gå ut ifrån det där rummet och ut till avspärrningarna igen. Jag och Olga ställde oss tillsammans och hon visade kortet på mig och Justin. Jag såg förjävlig ut men Justin var lika bedårande som vanligt.
- Uschuschusch, jag skulle raderat den om det inte var för att Justin är så jävla vacker! suckade jag.
- Jag tycker den är gullig. Ser du inte hur glad han ser ut? Jämfört med alla andras foton liksom?
- Jo, det har du rätt i! Jag log. - Han blir fan perfekt på varje foto!
- Jag tror han var glad för att han var med dig, sa hon och blinkade mot mig. Jag skrattade och stoppade ner händerna i fickorna. Då kände jag lappen som jag fått av Justin och jag tog upp den.
- Vad är det där? frågade Olga.
- Jag vet inte riktigt, Justin gav den till mig.. svarade jag samtidigt som jag väcklade upp den. Det var hans autograf och han hade skrivit något bredvid, jag läste den lite halvhögt för Olga. Det stod:
*Hej världens vackraste. Jag måste få träffa dig nu, så vi ses snart. Du har mitt nummer" och så var det ett litet hjärta bredvid texten. Jag och Olga mumlade "aww" exakt samtidigt. Han var så söt och jag längtade verkligen tills senare..
Vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

assssbraaa :D:D

2011-01-28 @ 17:09:49
Postat av: Julia

självklart skit bra! :D

2011-01-28 @ 17:35:33
URL: http://jbmusic.blogg.se/
Postat av: Anonym

jättebra!! :-D

2011-01-28 @ 17:45:01
Postat av: Anonym

AWSOME!! :D

2011-01-28 @ 17:45:45
Postat av: Anonym

skitbra!! :D

2011-01-28 @ 17:46:16
Postat av: Jessica

Skiitbra! Är ny här, har just läst alla dina chapters :) Och måste bara säga att det känns som verklighet! :)

2011-01-28 @ 19:59:40
Postat av: Nathalie

Jätte bra!!! :D

2011-01-28 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0