Me Plus You - Kapitel 40

- Jag lovar. Jag har ingen annan än dig, jag lovar. Jag svär på mitt liv.
- Bra. Vi ses om exakt tolv dagar. Jag älskar dig.
- Älskar dig med, sa hon och la på.
Tolv dagar, det skulle gå fort..

Claudias perspektiv:
Jag lade på och satte mig i sängen igen. Om tolv dagar skulle jag få se Justin igen, och det var både posetivt och negativt. Jag ville ju träffa honom, såklart, men jag visste att det skulle bli lika jobbigt att säga hejdå sen igen.
- Frukost! ropade mamma nerifrån köket. Jag tog på mig en morgonrock över pyjamasen och gick ner till henne.
- Buenos días mi madre, sa jag och log.
- Buenos días mi angelito, sa hon och gnuggade mig lite i håret. - Ska vi äta?
Jag nickade och vi satte oss vid bordet och började äta.
- Har du sovit bra? Skönt med helg?
- Jätte! Jarrå, det har jag. Själv?
- Helt okej, svarade hon.
Jag åt upp och började gå upp för trappan men sprang ner till mamma igen.
- Förresten, räkningen om konserten har kommit. Betalar du .. typ snart.. eller?
- Till Bieber-konserten? Hon suckade. - Den där Bieberfevern försvinner visst aldrig. Men ja, det kan jag väl göra. Kom hit med den så kan jag fixa det efter frukosten.
Jag sprang snabbt upp på rummet och knyckte åt mig den, och sedan ner till mamma igen. Hennes ansiktsuttryck gick ifrån glatt till chockat, eller kanske surt.
- Varför är det så dyrt?!
- Mamma, jag måste ju ha bästa platserna, sa jag och skrattade.
- Jajaja, allt för dig och din Bieberfever, suckade hon.
Jag skuttade iväg till badrummet på nedervåningen, klädde av mig och hoppade in i duschen. Mamma knackade lite löst på dörren och sa att hon skulle iväg på ett möte. Jag blev snabbt klar och gick ut ur duschen. Jag började smörja in mig, torka håret och så småningom locka det lite smått. Drog några drag med mascaran och gick ut ur badrummet. Jag sprang upp till rummet och slängde alla kläder överallt. Mamma var ju ändå inte hemma så hon skulle inte bry sig! Jag tog snabbt på mig några bekväma kläder och satte mig vid datorn. Spotify sattes på och jag satte på låtarna HÖGT och började sjunga med. Jag hoppas för grannarnas skull att de inte hörde mig! Jag älskade att sjunga men någon jättefin röst hade jag kanske inte.
Jag loggade in på bloggen och började skriva lite mer om den här "Bieber-träffen". Jag drev ju Sveriges största blogg om Justin Bieber, så självklart skulle jag anordna en "träff" för alla som skulle på hans konsert. När jag satt där och bloggade om det började jag tänka på Justin så jag plockade snabbt upp mobilen och ringde upp honom, samtidigt som jag bytte låt på Spotify.

- ÖHh, det är Justi.. mumlade han.
- Baby you know that I miss you, I wanna get with you tonight but I cannot baby boy and that's the issue. Boy you know I miss you, I just wanna kiss you but I can't right now so baby kiss me thru the phone, I'll see you later on kiss me thru the phone, see you when I get home! skrek jag jättehögt i telefonen samtidigt som låten [Kiss Me Thru The Phone] spelades på Spotify.
- Claudia? Baby I know that you like me, you my future wifey, mumlade han igen.
- KISS ME THRU THE PHONE! skrek jag igen och gjorde ett pussmuns ljud.
- Du vet väl vad klockan är här? Mitt i natten!
- Ojdå, sorry. Jag glömmer skillnaden ibland och just nu är jag på glatt humör så jag kände bara för att ringa dig och jag hoppas att du..
- Det är lugnt, jag har saknat din röst..
Vi pratade ganska länge men efter ett tag hörde jag hur han somnade, då han andades tyngre och slutade svara, så jag la på och skickade iväg ett sms till honom: "Tack för dissen! Haha, skoja bara. Hoppas du sover gott och drömmer om mig, vi ses snart"

Okej, jag avslutar kapitlet där för jag vill veta vad ni tycker (och jag måste duscha hahah) ALLA som kommenterar ska helst svara på dessa frågor:
1. Ska jag försöka avsluta kapitlena lite mer dramatiskt, så att man vill läsa mer? (något förslag?)
2. Ska jag spola fram till Bieber-konserten i nästa kapitel eller ska jag låta de här 12 dagarna gå? Jag vill nog helst spola fram, fast då kommer jag behöva spola fram en gång till sedan och då blir det så jobbigt med massor av tidshopp om ni fattar.. Vad tycker ni?!
3. Vad tycker ni om novellen? Helt ärligt. :)

HELLO GUYS! Vill ni ha nästa episod (håller på och skriver) så får ni KOMMENTERA.

Kommentarer
Postat av: Anonym

1 aa försök göra det ibland :) förstår att de e svårt du e ju bara 13 ..

2 hoppa

3 bra

2011-01-22 @ 13:07:27
Postat av: Anonym

som hon över....o tycker som en kommentar på förra kapitlet...ryan ska berätta att han va hos en som hette claudia o blablabla :D

2011-01-22 @ 13:15:21
Postat av: Anonym

Aa ryan ska berätta fast eeller nee..

ofta du bara e 13?!

2011-01-22 @ 13:44:38
Postat av: Anonym

asbra!!

o som dom andra sa ryan ska berätta

2011-01-22 @ 20:20:01
Postat av: Johanna

Du skriver så sjukt bra och spännande, vill ha mera :D

2011-01-29 @ 18:23:32
URL: http://klumpigajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0