Me Plus You - Kapitel 39

Justins perspektiv (några dagar framåt)
Jag vaknade av att mamma kom in i mitt rum.
- Godmorgon gubben. Sovit gott? sa hon medans hon drog bort gardinerna, så att jag fick solljuset i ansiktet. Mysigt? Nej, absolut inte.
- Ja.. ända tills du väckte mig, mumlade jag.
- Förlåt, men du har skola idag så jag måste.
- Skojar du? Fan.
- Svär inte! sa mamma snabbt, med sträng röst, och såg surt på mig.
- Jaja, förlåt. Kan du gå ut nu så att jag får göra mig iordning?
- Ja visst, kom ner till frukost sen bara.

Jag hoppade upp ur sängen, gick ur kläderna och in i duschen. Jag stod länge i duschen, för jag verkligen älskade att känna de heta vattendropparna rinna ner för kroppen..
Jag klev ut ur duschen och fönade mitt hår. Var lite trött på den typiska "Bieber-frillan" så jag bestämde mig för att ruffsa till det lite. Supersexigt, haha! Garderoben var öppen så jag gick in dit och valde snabbt ett par chinos, en tröja och ett par Supras och tog på mig det snabbt. Jag sprang ner till mamma i köket.
- Redo för första skoldagen?
- Vad tror du? Nej såklart. Men det ska bli kul att få träffa Chaz, Christian, Caitlin och Ryan, sa jag och log.
Jag stoppade in en macka i munnen, tog en sista look i spegeln och beundrade mig själv lite grann innan jag gick iväg till garaget och satte mig i bilen och körde iväg till skolan.

- JUSTIN! skrek Catilin och hela 'crewet' vände sig om och sprang mot mig.
- Dudes! Jag har saknat er, utbrast jag och vi gjorde en stor gruppkram. Vi pratade lite om sommaren innan vi gick iväg mot skåpen. Där stod ett gäng tjejer som går i min klass. En tjej var ny, eller jag antog det eftersom jag inte kände igen henne. Hon vände sig om och kollade på mig, medans hon bet sig i läppen. Jag stannade Chaz med handen.
- Damn, who's that girl? sa jag och pekade lite diskret på henne medans jag synkade hennes kropp upp och ner. Hon var snygg.
- Sexig, jo tack jag vet, sa Chaz och strök sig genom håret. Nej men det är Sara Wilson och hon är ny här. Rätt så snygg faktiskt.
- Rätt så snygg? Lilla Chaz.. sa jag och suckade..

Saras perspektiv:
Jag stod och pratade med tjejerna i klassen när en av de, Mimmi, sa att Justin och hans gäng hade kommit in så jag vände mig om och fick se självaste Justin Bieber. Jag var inget riktigt fan av hans musik, och ingen i klassen verkade vara helt besatt av honom, så jag kände mig inte som en loser, haha. Jag visste däremot vem han var och hur han såg ut och så, det visste ju alla! Han var så mycket snyggare i verkligheten än på alla bilder man ser.
När jag vände mig om så mötte hans blick min och jag kunde inte undgå att bita mig i läppen. Jag kunde se hur hans ögon synkade min kropp och jag visste själv att jag hade en snygg kropp och jag kunde se hur han gillade det han såg. Han log ett lite mystiskt leénde mot mig.
Tjejerna gick iväg till mina skåp och jag hade fått skåp lite längre bort ifrån de så jag gick dit. Jag öppnade skåpet och började ta ut böcker och läsa av schemat.
- Hey girl. Jag vände mig om åt höger och där stod Justin.
- Hejhej! Justin va?
- Yes, och du? Sara eller? Vilken klass går du i då?
- Vänta. Jag läste snabbt på pappret. - 9C!
- Jag med, då går vi samma, sa han och skrattade till lite. Han hade ett gulligt leénde.
Jag tog ut mina böcker och Justin följde mig till lektionen..

Framspolning; två veckor. Justins perspektiv:
Jag låg och tänkte i sängen. Tänkte på skolan, på Sara, på Chaz, på Claudia.. Shit vad jag saknade henne. Vi hade inte pratat på några veckor men jag var ganska sur på henne, fast jag vet inte varför. Mest besviken kanske.. Hon hade smsat och ringt men jag hade inte orkat svara. Jag saknade bara henne mer när jag tänkte på henne och jag blev bara så himla sur och ledsen när jag tänkte på att hon kanske träffade någon annan. Plötsligt ringde mobilen och jag tog upp den.
- Det är Justin, svarade jag.
- Hej, det är Claudia.
- Hej, vad vill du?
- Eh, bara prata antar jag..
- Jag kan inte just nu, så hejdå, sa jag och la på.
Somsagt - jag orkade inte. Mobilen ringde igen och jag svarade.

- Hej, det är Justin.
- Justin, vi har inte pratat på flera veckor typ! Varför? Vad har jag gjort? skrek Claudia i andra luren och jag kunde höra hur hon grät.
- Ingenting.
- Varför hörs vi inte av längre då? Snälla Justin, säg bara!
- Okej, vill du veta? Jag är galen i dig. Jag tänker på dig hela tiden och hur mycket jag än kämpar för att du ska gilla mig så gör du inte det! Jag skulle göra ALLT för dig, verkligen ALLT, för du är mitt allt. Jag behöver ingen annan, bara dig.. och du gillar inte ens mig. Det suger att älska någon så mycket och veta att den personen inte skulle göra samma sak för mig. Jag skulle dö för mig. Kan du säga exakt samma sak till mig, skulle du dö för mig?
- Justin..
- Jag trodde väl det.
- Nej Justin, lägg inte på! Jag känner exakt samma sak för dig. Du lovade att du aldrig skulle glömma det, du lovade det!
- Nej, jag har inte glömt det, det är nog du som gjort det. Det är inte jag som träffar andra.
- Vad pratar du om?
- Nicklas eller vad fan han hette!? Jag kände hur tårarna började komma. Det var som en kniv i hjärtat när jag fantiserade om Claudia och en annan kille i huvudet.
- VA?! För det första; Nicklas är gay. Och han är min kusin?! Justin vad fan?!
- VA? Ljug inte för mig, snälla tala sanning.. Jag orkar inte..
- Jag lovar. Jag har ingen annan än dig, jag lovar. Jag svär på mitt liv.
- Bra. Vi ses om exakt tolv dagar. Jag älskar dig.
- Älskar dig med, sa hon och la på.
Tolv dagar, det skulle gå fort..

Vad tycker ni?

EDIT: (Tolv dagar=Sverige konserten)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ASBRAAA!!!

tycker ryan ska berätta om claudia sen ska han typ säga att claudia inte visste att de va ryan justin kompis :D

2011-01-21 @ 23:14:03
Postat av: Anonym

Awesome

2011-01-22 @ 11:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0