Me Plus You - Kapitel 38

- Paxa platsen, jag ska bara fråga vad Ryan vill ha, sa jag till Olga och gick iväg till Ryan som vaktade ett bord.
- Vad vill du ha?
Han pekade på griffeltavlan med alla priser och såg lite osäker ut.
- Ehh.. kajne.. kaj.. kajnell.. kajnellbull!
- Svenskan blir bättre och bättre för varje dag som går! Snart är de lika bra som dina kyssar!
- Du kommer aldrig att släppa det va? sa han och suckade, medans han himlade med ögonen.
- Njae, vi får se! En kanelbulle blir det. Kommer strax! sa jag och gick iväg till Olga i kassan.

Vi satt och fikade och bara pratade i någon timme eller två innan Olga var tvungen att gå. Jag och Ryan var då ensamma och vi bestämde oss för att gå hem tillbaka till mig. På ungefär tio minuter var vi hemma igen och det första jag gjorde var att hänga in alla nya kläder och skor i garderoben. Ryan gjorde detsamma. Jag satte mig framför datorn och efter någon stund hörde jag hur Ryan kom in och satte sig på min säng, as usual.
- Vad gör du? frågade jag honom.
- Smsar, och du? svarade han upptaget med ansiktet nertryckt i mobilen.
- Geek.. Jag bloggar.
Han tog upp huvudet från mobilen.
- Haha, har något speciellt hänt i Bieber-världen eller? Han småskrattade lite.
- Datumet till Sverige-konserten är bestämt, jag bokade biljetter igår natt och just nu bloggar jag om en "Bieber-träff" för alla Sveriges Beliebers.
- Coolt, vilket datum är den då?
- 18:e augusti, alltså ganska snart. Fast skolan hinner ju börja innan dess, den börjar ju redan om en vecka.. Fast det  visste du väl redan eftersom du kom hit för att plugga? Eller?
Ryan nickade.

En vecka senare.
Ryan stod bredvid sängkanten och puttade lite försiktigt på mig.
- Claudia, vakna.. Vi kommer att komma sent och det är första skoldagen.
- Mhmhm, mumlade jag. Jo, jag är vaken.. Vad är klockan?
- Eh, jag tror den är runt halv åtta eller nåt, och vi börjar klockan åtta. Förlåt, men jag trodde verkligen du hade ställt klockan?
- HALV ÅTTA?! Jag var uppe ur sängen på någon sekund. - Jävlar, nu har jag bråttom! Jag måste fixa mig, vi ses sen, sa jag och knuffade ut honom ur rummet. Jag kollade mig i spegeln och mitt hår var en katastrof och mascaran var överallt i ansiktet. Kul! Jag hoppade snabbt in i duschen, fönade håret och fixade nytt smink. Plockade fram några nya kläder och tog på mig de innan jag rusade ner till köket och tog en macka snabbt.
Skolan låg dessvärre inte lika nära som shoppinggallerian så vi var tvungna att ta bussen, och den gick inte alls ofta så det var svårt att tima den. Men vi hann precis med den, vilket var skönt - jag ville inte komma försent första skoldagen.
Efter en kort tur med bussen var vi framme vid skolan. Jag följde med Ryan snabbt till rektorn innan vi sprang upp till skåpen och hämtade böcker och kutade mot lektionen. Vi hade engelska.

- Sofia, det här är Ryan. Utbytesstudenten du vet? Han ska vara med här i några veckor. Och juste, han snackar bara engelska! [svenska]
Sofia nickade och tog direkt tag i Ryans hand.
- Hej, mitt namn är Sofia och jag är Claudias mentor och engelskalärare. Vad kul det är att ha dig här! [engelska] - Du kan sitta bredvid Claudia där, sa hon och pekade på platsen bredvid mig och Ryan satte sig där.
Efter en stund började fler elever droppa in och det var många jag inte sett på hela sommaren så jag kramade om allihopa. Alla tjejer började ju såklart fråga om Ryan också.
- Tystnad! Vi har en ny elev här idag. Ryan, vill du berätta lite om dig själv inför klassen?
Han kollade osäkert på mig och jag gjorde "gå-upp" blicken. Han gick upp och ställde sig framför klassen.
- Eh, okey.. Hey allihopa. Jag heter Ryan och jag kommer ifrån USA. Eller Canada dåra! Jag är här som utbytesstudent och jag bor hemma hos Claudia.
Några började busvissla. Kunde de inte bara sluta?
- Och jag.. Jag vet inte vad jag ska säga mer, sa han och slog ihop händerna.
Han gick tillbaka till platsen bredvid mig och jag gjorde tummen upp åt honom.
- Okej.. Du pratade väldigt bra engelska, sa Sofia.
Jag och Ryan började skratta lite. Det komiska var att han pratade bättre än Sofia, som ändå var lärare, haha!

Tre veckor senare
- Det har varit jättekul att ha dig här Ryan, sa mamma och kramade om honom.
- Tack för att jag har fått bo hos dig och Claudia, Patricia!
Mamma gick åt sidan och Ryan gick fram till mig.
Dagen hade alltså kommit. Dagen då Ryan skulle åka ifrån Sverige, tillbaka till Canada. Och det suger. Vi hade verkligen blivit bra vänner, faktiskt bästa vänner!
- Claudia jag kommer att sakna dig, sa han och lyfte upp mig och kramade om mig.
- Ska du inte kyssa mig också? sa jag och fnissade.
- Okej men seriöst, är inte det där lite gammalt nu? Jag såg att han skämdes, eller rättare sagt blev generad igen. Gud vad jag älskade att göra honom generad, haha! - Du är väldigt attraktiv men för mig är du bara en syster.. mumlade han.
- Jag kommer att sakna dig också, väldigt mycket, svarade jag.
- Lova att du hälsar på någon gång, sa vi i mun på varandra och vi började skratta.
- Inte för att avbryta er, men du måste gå på planet, sa mamma.
- Okej.. Vi ses Claudia. Jag älskar dig, som en BÄSTAVÄN, haha.
- Detsamma.
 Vi kramade om varandra en sista gång innan han åkte iväg.
I nästa kapitel kommer Justin in lite igen! :D

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Skitbra!!! ;)

2011-01-29 @ 22:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0