Me Plus You - Kapitel 8

- Så, Justin, vad är planerna för idag? frågade mamma.
- Vet faktiskt inte, jag vill nog bara vara ifred. Är det okej för er? svarade jag och kollade runt på mamma, Kenny och Scooter. De alla nickade, men föreslog att jag kanske skulle ha med mig Kenny om jag skulle ut på stan.
Efter ett tag, när vi hade suttit och snackat en stund, så hade alla förutom jag ätit upp. Jag skyndade mig men de bestämde sig för att lämna mig, haha. När jag var klar lämnade jag bordet och sprang in i hissen. Vad skulle jag göra idag? Klockan var runt 11. Skulle jag bara sitta på hotellrummet eller ut och shoppa? Nä, var inte riktigt på humör för det. Jag skulle nog bara stanna hemma på rummet ändå..

Jag gick tillbaka till rummet och satte mig på sängen. Jag tog upp laptopen, loggade in på Twitter och twittrade: "Grym show Danmark! Jag längtar redan tills nästa gång jag ska hit!" och efter bara några sekunder hade jag fått över tusen meddelanden och mentions. Några skrev att de hade varit på konserten så jag bestämde mig för att följa dem, och jag kunde se på vad de twittrade att de blev så otroligt glada. Det var verkligen helt galet att jag, genom att klicka på en liten knapp, kan göra någon glad för i över ett år! Efter en stund så loggade jag ut och la mig ner på sängen, jag kände mig helt plötsligt jättetrött och somnade till..

När jag vaknade så var klockan ett och jag kände mig väldigt ofräsch, så jag tog en dusch och tog på mig rena kläder. Håret orkade jag inte fixa en gång till så jag fönade det torrt och rufsade till det istället. Ibland är ändringar bra! 
Jag hade verkligen ingenting att göra och jag orkade inte gå ut på stan, så jag tänkte dra till stranden istället. Jag ringde Kenny.
*Kenny! Är du upptagen? Jag vill dra till stranden. Eller heter det hav här? Jag vill iallafall till någon lite mer avlägsen..*
*Nej, jag är inte upptagen så jag kan skjutsa dig och sen vakta dig!" Han började skratta.
*Haha, KUL.. Nej men jag går nog dit. Men vi möts där vid två eller nåt, okej?*
*Var försiktig bara*

CLAUDIAS PERSPEKTIV:
När jag vaknade var klockan ett och jag gick in till Olgas rum, och hon var inte där. Jag ropade på henne och hörde något från badrummet så jag gick in dit där hon satt böjd över toaletten.
- Men gud Olga, vad har hänt?!
- Jag måste ha blivit magsjuk eller något.. Jag har feber också..
- Nej stackare. Vi som skulle ha shoppat idag!
- Förlåt, verkligen, men jag måste nog stanna inne..
- Gumman, det är lugnt, sa jag och följde henne tillbaka till sängen. Jag stoppade om henne och ställde en hink bredvid hennes säng, ifall hon skulle behöva spy. Hoppas hon blev bättre snart!
- Är det okej om jag drar ut en stund bara? Jag kan komma hem till middagen..
- Ja, jag vill inte förstöra den här resan för dig, sa hon lite besviket.
- Sluta nu, det gör du inte alls. Du kan inte hjälpa att du har blivit sjuk! Vi får bara hoppas på att du snart blir bra igen.

Hotellet hade slutat servera frukost men vi hade lite yoghurt och sånt där i kylen så jag åt det innan jag hoppade in i duschen. Jag tog en ganska kort dusch, satte upp håret och gjorde en fläta i håret. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra idag, men jag funderade på att bara gå runt på stan eller något.
Jag gjorde mig iordning för att gå och gick ut och tryckte upp hissen. Jag hörde hur någon kom springandes mot mig. Det var Justin och jag förstår inte hur jag inte svimmade i den där sekunden, han var så stört sexig. Han hade gjort något nytt med sitt hår, han hade inte den där vanliga 'Bieber-frillan' utan lite rufsigare. Det fick honom att se så otroligt snygg ut.
- Claudia! flåsade han. Vart är du påväg?
- Vet inte riktigt. Ut på stan för nya äventyr, antar jag!
- Coolt. Vill du hänga med till stranden? 
- Gärna, om det är okej för dina kompisar, svarade jag. Jag hade ju inte riktigt förstått om det bara var vi eller om hans kompisar skulle med. Oavsett vad så var det helt weird att han bjöd med mig, jag förstod inte riktigt om jag levde i en dröm eller inte.
- Nej men det blir nog bara vi två, om inga fans följer efter. Jag har inga kompisar här i Danmark, de är ju kvar i USA!
- Okej, jag ska bara in och hämta min bikini. Vänta lite! sa jag och sprang in i rummet och tog plockade snabbt upp en bikini. Olga frågade vart jag skulle och jag sa att jag berättade sen. Hon skulle inte palla ta det nu när hon mår så dåligt, så det ska få bli lite av en överraskning ikväll.


Kort och tråkig, jag vet.. haha. KOMMENTERA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0