Me Plus You - Kapitel 33

- Vad gör du för något? frågade jag henne.
- Bloggar!
- Åh, haru en blogg? Nice! Får man läsa? sa jag medans jag gick upp från sängen och ställde mig bakom henne.
- Sure! Men det kanske inte är så intressant för dig för den handlar om en kändis..
- Jaha, är den stor eller?
- Nordens största! Ganska coolt faktiskt. Men vad handlar den om?
- Justin Bieber, om du vet vem det är?
Jag trodde jag skulle dö.
- Haha! Jo, jag vet vem det är.. Så du är typ ett fan av honom?
- Yes, a proud Belieber! Nej, är du en sån där som tycker han är bög och inte kan sjunga och blablabla?
- Gud nej! Vill du veta en sak? Jag kän..
- MATEN ÄR KLAR! hörde vi nere från köket och vi sprang ner.

Claudia hoppade upp ur sängen och började kuta ner, så jag sprang efter henne. Vi kom ner till köket och där stod Claudias mamma vid spisen.
- Det blev precis klart, ni kan sätta er vid bordet.
Vi gick dit och satte oss, och hon började duka upp lite mera mat innan hon satte sig. Claudia började ta mat.
- Vänta lite Claudia, gästerna först, sa hon och pekade på mig. Ryan, det är thailändska kycklingkuddar.
- Tack. Åh, vad gott! Jag älskar kyckling, sa jag och började ta mat.
När alla tagit så började vi äta.

CLAUDIAS PERSPEKTIV:
Mamma hade lagat jättegod mat, någon thailändsk rätt med kyckling. Ryan verkade tycka om det då han inte slutade äta och tog flera omgångar. Han sneglade på mig lite ibland och jag skrattade lite tyst åt honom, mat runt hela munnen och allt..
- Mrs. Simpson, det här är SÅ gott! sa han med munnen full.
- Snälla Ryan, kalla mig Patricia istället. Du ska ju bo här, inte kan du då springa runt och säga 'Mrs. Simpsons', hihihi!
Varför var mamma så pinsam? Visst, så farligt var det inte, men jag orkade inte bara. Jag åt snabbt upp.
- Ryan, är du klar eller? sa jag och drog med mig honom därifrån och gick upp på mitt rum, med honom tätt bakom mig. - Förlåt, men mamma är SÅ jobbig..
- Haha, det är lugnt, jag tycker hon är snäll. Tycker du hon är jobbig så ska du träffa min mamma, hon är pinsam!
- Du, jämfört med min mamma så tror jag INTE det! 
- Jodå. "Ryan, vem är det där? Din flickvän?" härmade han med en kvinnoröst och jag började skratta. Varje gång jag har en tjej hemma hos mig! Även fast hon bara är en kompis eller nåt, skrattade han. 
Ryan gick fram och började kolla på massor av foton, posters och annat i mitt rum, medans jag satte mig på datorstolen. 
- Är det här du? frågade han och pekade på en bild.
- Svaret är ja!
- Rider du? 
- Svaret är återigen ja! Jag har faktiskt en egen häst, det visste du inte va? 
- Det är nog mycket jag inte vet om dig.. sa han och blinkade till lite med ögat. Han började gå emot mig. Han stannade när han var nästan framför mig.

Oo, vad tror ni kommer att hända? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

OOOMGG AWESOME MER

2011-01-18 @ 20:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0