Me Plus You - Kapitel 26

När vi kom in i huset gick jag direkt upp till mitt rum och började packa upp. När det var klart satte jag mig snabbt framför datorn och klickade upp Spotify. Jag klickade på min spellista med favoritlåtar men den jobbiga Spotify reklamen skulle tydligen vara innan låten, jobbigt. Jag loggade in på Twitter så länge och kollade på Justins twitter, bara av ren vana. Han hade twittrat: "Förlåt mig. Jag saknar dig.. och älskar dig" och "The one I can't live without.. that's you". Precis då slutade reklamen på Spotify och Favorite Girl sattes på. Jag kom ihåg vad han hade sagt, att jag alltid skulle vara hans shawty, hans 'Favorite Girl'. Jag kunde inte hjälpa det, tårarna bara kom.

Jag la mig på sängen med huvudet i kudden. Jag vaknade och denna gång av att mamma kom in på mitt rum. Jag märkte då att jag hade somnat, hur kunde jag vara så trött? Jag satte mig förvånat upp och kollade mig i spegeln som var mittemot min säng. Hur såg jag ut egentligen? Ögonen var alldelles röda och mitt hår var ett fågelbo. Mamma kollade på mig med en konstig blick innan hon satte sig framför mig, på sängen.
- Men gumman min, vad har hänt?
Here we go, tänkte jag. Jag och mamma hade alltid varit väldigt öppna med varandra, för hon var verkligen den enda jag hade, förutom mina kompisar då. När jag var liten så bodde hela familjen i USA men vi bestämde oss för att flytta hit (mamma är svensk). Efter ett tag var pappa tvungen att flytta tillbaka till USA, pga jobb. Iallafall - mamma och jag hade alltså varit ensamma med varandr ett tag och för mig var hon som min bästa vän. Jag kunde inte behålla det här inom mig så jag berättade allting. Jag började med att jag träffat en kille och senare kom vi såklart till biten "vem?" och jag kunde se på mamma att hon först inte trodde mig, men sen förstod hon att jag faktiskt talade sanning.. Hon satt bara och lyssnade, avbröt inte och var inte sådär jobbig som "mammor är"!
Jag grät ut lite hos henne innan vi gick ner till köket och beställde hem pizza. Pizzan kom så småningom och vi satte på en skräckfilm för inte orkade jag kolla på någon romantisk jobbig film nu.. Vi satt iallafall där livrädda och höll om varandra, frossade i onyttigheter och kollade på film halva natten. Långt efter midnatt så var vi båda så trötta så att vi bestämde oss för att sova.

Nästa morgon..
- Godmorgon! sa mamma medans hon gick in i mitt rum och rullade upp persiennerna så att solljuset kom in i rummet. Jag kollade på klockan och såg att den var tio på morgonen. Jag vet att det inte var SÅ tidigt, men för mig - speciellt nu på lovet - så var det väldigt tidigt.
- Uhm, mamma? What's up with this? Varför ska jag upp så tidigt?
- Har du glömt? Vi har massor att fixa idag ju! sa hon glatt och gick ut ur mitt rum.
Fixa? Jag hade verkligen ingen aning om vad hon pratade om men jag klev upp ur sängen och tassade ut till badrummet i hallen. Jag tog en snabbdusch, fönade håret och satte upp det i en hög tofs och satte på mig lite mascara. Gick tillbaka in i rummet och valde dagens kläder och eftersom jag inte hade någon aning om vad vi skulle göra så fick det bli 'vanliga kläder', vilket var ett par shorts och ett linne. Ganska simpelt, men skönt.
Jag satte mig vid datorn och loggade som vanligt in på Twitter. "Det var en dröm som blev sann. Snälla Justin, ta mig tillbaka" och "Jag var världens lyckligaste tjej" twittrade jag.

Jag gick ner för trappan och där satt mamma och löste korsord. Hon hade gjort våfflor som jag började äta av direkt.
- Så, vad är dagens planer? frågade jag henne.
- Vi måste fixa hela huset!
- Okej.. Får jag fråga varför JAG måste göra det? sa jag lite stöddigt samtidigt som stoppade in en till våffla i munnen.
- Vi ska måla om gästrummet ju, sa hon och puttade till mig lite på axeln och vi båda började skratta.
- Återigen, varför? Det är väl bra som det är?
- Jag tänkte att det vore trevligt med en ny färg. Vår gäst kommer ju om några veckor eller dagar, och ja.. jag tror inte det vore så roligt att bo i ett grått rum.. Eller vad tycker du?
- Gäst?
- Ja, utbytesstudenten. Haha, har du glömt det också? sa hon och skrattade lite smått för sig själv.

Hm, vad pratar hon om? .. Inte så jättespännande men KOMMENTERA FÖR MER!

Kommentarer
Postat av: Anonym

spännande! mer! :)

2011-01-14 @ 21:21:25
Postat av: Anonym

Awesome

2011-01-14 @ 22:10:27
Postat av: Anonym

skriv meeeer snälla :)))

2011-01-15 @ 11:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0