Me Plus You - Kapitel 23

- Men vad fan är det du inte fattar?! Vi var tillsammans tills för bara några dagar sen. Jasmine vet att det är över mellan oss men den där jävla pussen på kinden betyder ingenting, inget för mig iallafall! skrek jag åt henne. Jag hade tänkt berätta för Jasmine att jag äntligen fått en tjej jag älskar, men du hann se det där innan och ja, jag gjorde fel som kallade henne för min baby men det kom bara! Mellan henne och mig är det INTE kärlek, bara vänskap. Vi är ju för fan bästa vänner. Kan du inte bara fatta det?!
När jag närmade mig henne så började hon flytta sig sakta bakåt. Jag märkte att jag för första gången höjt rösten åt en tjej och Claudia bara satt där och såg helt vettskrämd ut.
- Förlåt! Det var inte meningen. Fan, varför skiter allt sig?!
- Justin. Jag vill att du går nu. Jag behöver vara ifred. Jag behöver ta avstånd från dig ett tag.. Jag vet inte vad som är bäst just nu, men jag vet iallafall att jag inte kan vara med dig.

CLAUDIAS PERSPEKTIV:
Jag kunde inte förstå vad som precis hade hänt. Justin hade varit tillsammans med Jasmine ett tag här under Danmark resan, men samtidigt så hade de ju gjort slut.. Jag kände mig både väldigt sviken av Justin men också oerhört ledsen. Jag hade precis sagt att jag inte kunde vara med honom, fast jag inte ville göra något annat än att vara med honom. Tårarna började rinna och jag pressade huvudet mot kudden. Huvudvärken började smyga in på mig och jag somnade..

Framspolning (ca åtta timmar senare)
Jag vaknade av att Olga kom in genom dörren. Jag orkade inte riktigt kolla upp och prata med henne så jag fortsatte ligga med huvudet mot kudden, fast denna gång vaken så att jag kunde höra vad hon gjorde. Hon sprang runt och rotade i en massa saker. I nästa sekund så kände jag hur någon hoppade på mig.
- SÖMNTUTA! skrek Olga. Okaj då, jag förstår att du sover för klockan är ju efter tolv, men vi måste packa! Vi åker ju om bara tretton timmar! Fattar du?! Bråttom tjejen, bråttom!
Jag vände mig om och kollade på henne och såg ett stort leende i hela hennes ansikte. När hon såg mitt ansiktsuttryck så ändrades det dock..
- Gumman, varför gråter du? Hon satte sig bredvid mig och höll om mig. Jag förklarade och tårarna började rinna lite smått. Vi satt och pratade ganska länge.
- Ett litet tips bara.. Du måste förlåta Justin.
- Har du inte lyssnat? Har du inte hört vad jag precis sagt? Han sårade ju mig!
- Jo, jag vet. Men jag vet också att han älskar dig otroligt mycket.
- Jaha, hur dåra? frågade jag.
- Han har sagt det.
Jag bara satt och stirrade på henne. Olga började förklara om att Justin faktiskt pratat med henne och tydligen sagt att jag betydde så mycket för honom. När jag fick höra det så blev jag faktiskt lite glad..
Olga fick mig på andra tankar när hon sa att Justin faktiskt inte gjort något fel, för han hade ju gjort slut med henne.. Han hade ju bara inte berättat.

Olga fortsatte att packa medans jag satt och kollade på. Sakta började jag fixa mig. Duscha, platta håret, klä på mig och sånt där - klockan var ju trotsallt morgon nu. Jag stod och kollade på min spegelbild och hörde hur det knackade på dörren.
- CLAUDIA! Kom hit, du har besök.
Jag gick ut från badrummet och Olga mimade "vi ses" till mig och jag fick se vem som stod i dörren.. Justin.
- Vi måste prata, sa vi i mun på varandra. Jag log mot honom och gick ut från rummet.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Vi stod nu ute i hotellkorridoren.
- Klockan är åtta på morgonen.. Vad gör du här? frågade hon mig.
- Jag har inte kunnat sova, svarade jag. Jag tänke bara på dig.
- Justin, förlåt förlåt förlåt. Jag var en idiot som blev arg på dig. Jag menar, ni var ju trotsallt inte ihop..
- Shawty, du är ingen idiot. Jag är! Jag berättade det aldrig för dig och sen sa jag ju trots allt 'baby' till henne och pussade henne.. Jag gjorde fel. Förlåt mig, snälla, sa jag och kollade in i hennes ögon. Jag förlåter dig, förlåter du mig?
- Såklart jag gör, svarade hon. Jag log mot henne och hon log tillbaka.
- Vill du käka frukost? Claudia nickade och jag visste exakt vart vi skulle gå. Jag hade sett ett litet mysigt café när jag varit ute inatt på en "nattpromenad" med Kenny. Cafét var ju inte öppet då, men det skulle det säkert vara nu.

Jag drog med mig Claudia dit och somsagt, det var öppet. Vi ställde oss vid disken och kollade på allt de erbjöd.
- Vad ska du ta?
- Pannkakor, och du?
- Jag tar nog också pannkakor, svarade jag. Jag beställde två pannkaks-menyer och vi satte oss vid ett bord. Vi sa ingenting, kollade knappt på varandra.. Tystnaden började bli ganska pinsam och exakt då kom servitören ut med två fat med pannkakor. Claudia började direkt hugga in.
- Är det något fel? frågade hon mig med mat i munnen, när hon såg att jag inte åt.
- Inte på mig, men på pannkakorna, svarade jag. De är ju alldelles platta!!
- Haha Justin! Det är svenska pannkakor, inte amerikanska.. de ska vara platta! Smaka, det är faktiskt gott. Jag litade på henne och tog en tugga. Det var faktiskt gott.
När vi ätit upp så satt vi där och småpratade lite innan det började komma fler och fler gäster. Klockan började närma sig elva.
- Vad ska vi hitta på nu då? sa jag när vi stod utanför cafét.
- Jag orkar verkligen inte göra något. Vill helst inte synas heller, så som jag ser ut idag..
- Du är jättefin. Hon log mot mig. Vi kan ju bara gå tillbaka till hotellet, om du vill?
- Såklart inte? Bio? Är det okej?
- Är det bara jag eller har vi kollat mycket på film? Haha! Men visst, vi kan kolla på film.

Framspolning (på biografen)
- Så, vad ska vi se?
- Kan vi inte se den där? svarade Claudia och pekade upp på skärmen där en trailer visades.
- Sure, sa jag och vi började gå mot kassan. Det var inte många som var där såhär tidigt så kön var inte speciellt lång. När vi kom fram till kassan och började köpa biljetter och popcorn så sa hon som jobbade där:
- Eh.. Är inte du Justin Bieber?
- Jo, det är jag, svarade jag.
- Oj, vad roligt att du är här! Du och ditt sällskap kan få en privat visning av denna film om ni vill. Vill ni det?
Jag kollade på Claudia som nickade och svarade "ja". Vi fick gratis popcorn och läsk och tjejen som jobbade i kassan visade oss till en biosalong. Den var väldigt stor, vilket kändes onödigt när det bara var vi två. Vi satte oss på mittersta raden och filmen började rulla..
Bara jag eller blir kapitlena sämre och sämre? haha..

VILL HA ERA KOMMENTARER. ÄR NOVELLEN FORTFARANDE BRA?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker dom fortfanrade är bra!

2011-01-11 @ 20:43:45
Postat av: Anonym

braaaaa!

2011-01-11 @ 20:44:42
Postat av: Jasmine

Jaa den är jättebra :D:D

2011-01-11 @ 22:17:13
URL: http://essatjej.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome

2011-01-11 @ 23:03:54
Postat av: Anonym

skiit nice!<33

2011-01-12 @ 18:10:38
Postat av: MirandazBieber

Tvärtom! Dem blir ju bättre och bättre (tycker jag)!!:D ÄLSKAR BLOGGEN/NOVELLEN!!!!<33

2011-01-12 @ 20:42:40
URL: http://minbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0