Me Plus You - Kapitel 3

Efter han sjungt några fler låtar frågade han publiken vad vi ville att han skulle sjunga. En tjej bredvid mig skrek att han skulle sjunga 'One Less Lonely Girl'.
- Vad sa du sötis? sa han och skrattade. Han kollade ut mot publiken för att antagligen hitta den som ropade.
Han fortsatte att blicka ut över publiken och alla skrek som galningar och helt plötsligt viftade jag med händerna och ropade:
- SJUNG ONE LESS LONELY GIRL!
Hans blick stannade på min och han log. Han tog bort mikrofon och skrek något till Scooter som stod "behind-the-scene". Jag kunde inte höra vad det var eftersom att alla skrek. Jag visste inte heller vad jag skulle göra, jag ville bara börja gråta och skrika, hoppa av glädje. Justin log mot mig. Bara mot mig. Jag kände hans ögonkontakt.
Scooter nickade och Justin satte sig på plats igen. Han letade sig tillbaka till min blick och tog tillbaka mikrofonen.
- Honey, vill du vara min 'One Less Lonely Girl?'..



Han fortsatte att kolla på mig och log. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag bara stod där. Menade han verkligen MIG? Av alla tusentals skrikande tjejer så pratade han med mig? Jag vände mig om mot Olga som hade ett brett leende på läpparna. Hon mimade "Go for it" innan hon puttade fram mig till stängslet där en av säkerhetsvakterna lyfte över mig. Jag vände mig sakta om innan jag leddes upp bakom scenen. Jag hörde hur melodin till 'One Less Lonely Girl' började spelas och Justin började sjunga. En kille kom fram till mig och förklarade hur allt skulle gå till men jag tog inte in ett enda ord av vad han sa, allt åkte bara rakt igenom.

Plötsligt sprang Justin's dansare fram till mig och tog mina händer och ledde ut mig på scen. Där stod jag. Jag såg alla dessa tusentals tjejer skrika, gråta och sjunga med.
Dansarna sprang in med en stol som jag kunde sätta mig på och gav en stor bukett röda rosor till Justin. Jag satte mig försiktigt på stolen och följde Justin som stod ut och sjöng ut till publiken. Han vände sig om, fångade min blick och började gå emot mig. Han gav mig rosorna och ställde sig bredvid mig. Jag kunde inte göra annat än att stirra på honom och le, jag såg förmodligen ut som en idiot när jag satt där och log.

Låten började gå emot sitt slut och han ställde sig framför mig, la sin hand på min kind och kollade rakt i mina ögon medans han fortsatte sjunga; "I'm gonna put you first, I'll show you what your worth. If you let me inside your world.. there's gonna be one less lonely girl"
Jag visste ju sedan innan att han var den bästa sångaren i världshistorien, att han hade talang, och att han alltid gav 110%.. men det gick verkligen inte att beskriva ögonblicket när han kollade på mig med hans fina ögon och sjöng bara till mig. Det var som om inget annat existerade.
Precis när han hade lagt sin hand på min kind och böjt sig fram som om han skulle kyssa mig släktes hela scenen ner och jag såg ingenting, jag hörde bara hur alla tjejer skrek som om de vore galna. Någon, förmodligen Justin, böjde sig fram och viskade i mitt öra;
- Coolt va? Vi ses backstage, tjejen. Om du vill kan du säga åt din kompis att också följa med, men jag vill bara snacka med dig lite ensam först.. Ses där!

Kommentarer
Postat av: Anonym

MEER! det går fett snabbt fram hahaha

2011-01-01 @ 15:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0