Me Plus You - Kapitel 4

Precis när han hade lagt sin hand på min kind och böjt sig fram som om han skulle kyssa mig släktes hela scenen ner och jag såg ingenting, jag hörde bara hur alla tjejer skrek som om de vore galna. Någon, förmodligen Justin, böjde sig fram och viskade i mitt öra;
- Coolt va? Vi ses backstage, tjejen. Om du vill kan du säga åt din kompis att också följa med, men jag vill bara snacka med dig lite ensam först.. Ses där!



Jag hörde hur han sprang iväg och kort efter det kom en av hans dansare fram till mig och ledde mig bort från scenen. Det kanske låter konstigt, men allt kändes så normalt. All nervositet hade släppt och det kändes faktiskt inte alls konstigt att jag precis fått min dröm - att få vara Justin's OLLG - uppfylld. Inte heller att jag alldelles strax skulle träffa honom backstage kändes konstigt. Han hade ju sagt att jag kunde ta med mig Olga och jag vet hur glad hon skulle bli om hon fick träffa honom, så jag bestämde mig för att ta upp mobilen och smsa henne. Jag letade igenom alla mina fickor men hittade inte min mobil! Då kom jag plötsligt på att jag gett den till Olga innan jag gått upp på scen..

JUSTINS PERSPEKTIV:
Efter att jag sjungt 'One Less Lonely Girl' för den där tjejen hade jag sagt till Kenny att han kunde visa henne till mitt rum och det hade han lovat att han skulle göra. Det var liksom en tradition, att tjejen jag sjungt för skulle få träffa mig backstage och få en autograf, bild och kanske snacka lite. Men jag kan ju inte påstå att det var ofta tjejerna kunde snacka normalt med mig, de grät oftast eller stammade fram något enstaka ord. Men den här tjejen, hon kändes annorlunda. Hon varken grät eller var helt hysterisk när hon satt där på scen. Hon såg bara stencool och rätt så söt ut faktiskt! Jag var faktiskt lite osäker på om hon gillade det eller inte, för sådär brukar absolut inte tjejerna reagera.

Jag hade två eller tre låtar kvar innan konserten skulle avslutas, vilket jag inte tänkt på när jag sa åt tjejen att komma hit. Jag skulle strax ut på scen och hade varken bytt om eller något så jag blev lite stressad. Jag slängde av mig tröjan och bytte till min nya scentröja. Precis när jag fått av mig byxorna och bara står där i kalsonger så öppnas dörren. Jag vänder mig om och ser vem det är. Tjejen jag precis sjungt för. Oh crap.

CLAUDIAS PERSPEKTIV:
Kenny hade visat mig till Justin's rum, eller loge kanske det heter? Han hade iallafall gått och sagt att jag kunde gå in och vänta på Justin om han inte varit där, så jag antog att det var fritt fram och jag öppnade dörren och klev in. Där fick jag se Justin stå i bara kalsonger medans han bytte om. Han vände sig om och vi båda blev väldigt generade, jag kände mig röd som en tomat!
- Ehm.. ehh.. Ehm.. alltså.. Jag går ut! utbrast jag
- Öhh.. ehm, joo.. Gör så! Eller nej! Vad säger jag?! Vänd dig om i bara några sekunder så tar jag på mig mina byxor.. ehh.. stammade han fram och jag vände mig om. Han fejkhostade och jag vände mig om.
- Voila, jag är klar! sa han med ett leende på läpparna. Ursäkta för det där, jag trodde inte du skulle komma nu. Det är faktiskt så att jag har två eller tre låtar kvar att uppträda innan konserten är slut, och du kanske inte vill missa det?
- Nej, det missar jag helst inte! svarade jag och log mot honom. Han log tillbaka.
- Vad bra! Då kan väl du komma tillbaka hit? Jag kan fixa det så att det inte blir något problem. Nu måste jag ut på scen, men vi ses här efteråt! nästan skrek han medans han sprang iväg.
Jag stod och stirrade på honom medans han sprang ut på scen.
- Ursäkta, men vill du gå ut tillbaka till din plats och se slutet av konserten? frågade Kenny som nu stod bredvid mig.
- Ja tack, gärna.

När jag kom tillbaka till min plats bredvid Olga så kändes det som om alla stirrade på mig, och inte på Justin som stod där uppe på scen. Några tjejer bitchblickade mig men de flesta log och många kollade på den stora buketten som jag hade i handen.
Justin började tacka för en superbra konsert och sa att han skulle avsluta med 'U Smile'. Olga stod och stirrade på mig och sedan tog hon mig på kinden och luktade på sin egen hand. Knasig tjej!
- Haha, varför stirrar du sådär på mig? Och varför snuddade du min kind och luktade på din hand?
- Hehe.. alltså.. Justin rörde ju din kind, och nu har jag rört den. Så jag har TYP rört honom ju! skrattade hon.
- Du är så jävla weird! Jag har en överraskning till dig.. nästan skrek jag till henne då Justin började sjunga och man inte hörde någonting.
- VAD?! skrek hon tillbaka
- Flippa inte ur nu, okej? Men vi ska träffa Justin efteråt för att.. Jag hann inte säga mer innan hon hoppade på mig och kramade mig.
- Du är världens bästa vän! Jag älskar dig massor!

Jag kollade upp mot Justin medans han sjöng. 
"If you need me I'll come running, from a thousand miles away. When you smile I smile. You smile I smile"
Jag bestämde mig för att försöka få honom att kolla på mig, men det behövdes inte. När jag kollade upp såg jag redan att han kollade på mig och han log. Jag log tillbaka.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Jag såg henne direkt när hon kom tillbaka till sin plats. Hon och hennes kompis pratade om någonting och sedan kramades de, länge. Jag började sjunga och hade hela tiden min blick fäst på henne. Precis vid den låtraden som jag ville att hon skulle kolla upp på mig, så gjorde hon det. Jag log mot henne, och hon mot mig. That beutiful smile.

Ganska långt kapitel! Vad tyckte ni? Vet att det kanske går lite snabbt framåt, men jag vill bara få hela "första gången de träffas"-perioden över om ni förstår vad jag menar. KOMMENTERA.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jätte bra! :)

2011-01-01 @ 19:42:26
URL: http://jbmusic.blogg.se/
Postat av: Miranda

Super bra!

2011-01-04 @ 18:50:23
Postat av: Anonym

en av dom bästa novellerna jag läst. du skriver rent och bra! :)

2011-01-09 @ 15:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0