Me Plus You - Kapitel 6

- Du sa aldrig vad du hette.
- Claudia, svarade hon. Och du?
- Fint namn. Men va? Du vet väl vad jag heter, haha?
- Tack, sa hon och rodnade. Du, jag ville bara tacka för att jag fick vara din OLLG idag och för att jag fick snacka med dig. Det är dröm som går i uppfyllelse!
- Det var så lite så, det var bara roligt. Hon började gå iväg mot Olga och vände sig om och log.
- Vi ses! ropade jag.



CLAUDIAS PERSPEKTIV:
När vi gick därifrån så tänkte jag på vad han sa. Vi ses? Vad menade han med det? Om ett år eller, när han kommer till Sverige? Mina tankar avbröts av Olga.
- Gud, det här är helt sjukt. Kan du fatta att det precis hände? Vi pratade ju typ med honom som om han var normal?
- Olga, han ÄR normal. Och du menar att JAG pratade? Du satt ju bara där! 
- Jaja, men ändå. Det är helt sjukt ju? Fatta att det här händer oss?
- Jo.. jag vet.

Vi började gå mot hotellet igen. När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi direkt in och la oss i våra sängar. Vi delade hotellrum, fast det var ett hotellrum med flera rum så vi hade ju ett varsitt sovrum.
Jag tog laptopen och loggade in på Twitter. Jag märkte att jag hade fått massor av nya followers och jättemånga meddelanden, allt från att jag var den lyckligaste på jorden (vilket jag var) eller att jag, en svensk, inte borde komma till Danmark och sno deras show. Jag skrattade till för mig själv och twittrade: "Det här var den bästa dagen i mitt liv. Jag är lyckligast på jorden" innan jag loggade ut.

Klockan var definitivt middags-tid men varken jag eller Olga orkade laga någon fin middag eller gå ut och äta, så jag tog på mig ansvaret och lagade Macaroni&Cheese till oss båda. Vi åt middagen och Olga kände sig så trött att hon skulle gå och lägga sig direkt efter middagen, och jag hoppades verkligen inte att hon höll på att bli sjuk för då skulle tiden vi hade kvar i Danmark inte kunna spenderas.
Jag loggade in på Twitter igen, men där hade inte speciellt mycket hänt. Jag ringde istället mamma och snackade lite, berättade vad som hänt och så. Mamma och jag hade alltid varit varandra väldigt nära, och jag har verkligen alltid kunnat berätta allt för henne.

När klockan närmade sig tio på kvällen så bestämde jag mig för att duscha. För att inte väcka Olga bestämde jag mig för att andvända duschen som låg i korridorshallen. Jag klev in i duschen och stod där ett bra tag. Nu kunde jag tänka igenom allt jag upplevt idag och det kändes bara så overkligt, som en dröm. När jag duschat klart tog jag en morgonrock runt kroppen och gick runt hörnet för att gå tillbaka till hotellrummet.
Väl på hotellrummet klädde jag på mig myskläder och lät håret torka av sig själv. Jag var inte alls trött så jag satte mig vid datorn, återigen, för att spela lite spel. När klockan närmade sig tolv på natten så kände jag att jag blev jättehungrig, så jag tassade ut i korridoren och gick till godisautomaten. Jag försökte köpa en Pepsi och lite godis, men automaten vägrade ta emot mina pengar. Jag hörde någon komma upp bakom mig och jag antog att det var Olga som vaknat eller något.
- Fungerar det inte? Här, du kan få pengar av mig, sa personen och höll fram en sedel.
- Tack, jag kan betala tillbaka senare, svarade jag och vände mig om. Vad var oddsen? Där stod..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Omgg as bra. ! Meeerr

2011-01-02 @ 13:23:20
Postat av: Anonym

en till lr flera hahaha :D grymt!!

2011-01-02 @ 14:01:08
Postat av: Anonym

Skkiiit bra..go girl!!

2011-01-02 @ 14:41:40
Postat av: Miranda

Jätte bra! Älskar bilden!<3

2011-01-04 @ 19:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0