Me Plus You - Kapitel 72

Caitlin bodde tydligen på samma gata som mig, något hus ner bara, så vi gick hem tillsammans.



Nästa dag vaknade jag vid lunch. Det första jag gjorde var att ta upp mobilen och smsa Olga, som vanligt, för att uppdatera henne om läget. När jag gjort det gick jag ner och åt frukost.

- Godmorgon stumpan, sa pappa bakom tidningen.
- Godmorgon på dig med, sa jag och satte mig ner vid bordet. Pappa ställde sig upp och gjorde snabbt en macka som han gav till mig.
- Gå ut med Sasha, och ät för guds skull den här. Du är så smal, du måste äta!
Jag tog mackan och ropade på Sasha. Hon kom springandes och viftade glatt på svansen. Jag böjde mig ner för att hälsa på henne och passade på att sätta på henne kopplet. Jag tog ena änden och gick ut genom dörren.

Efter att jag hade varit ute i fyrtio minuter så var jag hemma igen. Pappa och mamma hade gått till jobbet och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra och de enda jag kände här var ju Caitlin och Ryan. Jag bestämde mig för att gå hem till Ryan.
Jag sprang snabbt upp på rummet och bytte kläder till något snyggare än det jag haft på mig. Jag valde sedan ett par sneakers, tog på mig de och stack iväg till hans hus.
Medans jag gick till hans hus så tänkte jag efter. Vilka bodde i alla andra hus? Gatan var ju enormt lång och det låg många hus här, och ändå hade jag bara träffat den här tjejen Caitlin och Ryan.

Jag kom tillslut fram till hans hus och knackade på. Ingen öppnade så jag knackade lite högre och då hörde jag någon skrika att det var öppet, så jag tryckte ner handtaget och gick in. Jag kom direkt in i hallen och såg att Ryan satt i soffan, så jag svängde till vänster och gick in till vardagsrummet. Han satt bredvid några i soffan och spelade xbox. Jag harklade mig men ingen vände sig om.

- Ryan! skrek jag och han kollade snabbt bak och log.
- Tja Claudia! Öhm, vänta lite, asså jag kör.. Fan! Fan! Jag förlorade. Jävla skit! sa han och slängde kontrollen på golvet.
- Oj, någon blev visst lite upprörd! sa jag och skrattade.
Han skrattade och ställde sig upp ifrån soffan och gick fram och kramade mig.
- Jag visste inte att du skulle komma. Han log. - CAITLIN! ropade han och tjejen, Caitlin, som jag träffat i stallet igår kom ut ifrån köket och kramade om mig. Vi snackade lite och hon skrek något åt killarna som satt i soffan. Ryan vände sig om mot TV:n.
- Killar, kan ni typ vara sociala i en sekund?
De muttrade surt och stängde av spelet, för att sedan ställa sig bredvid Ryan.

- Claudia, det är Christian, sa han och en ganska kort kille kom fram och hälsade på mig glatt.
- Min töntiga lillebrorsa, viskade Caitlin i mitt öra och fnissade.
Jag granskade honom noga och då slog det mig. Det var ju Christian, den kända Chrisitan Beadles från Youtube. Jag backade bak lite och kollade in Catilin som nu stod bredvid Christian. De båda såg inte alls ut som jag sett de på bilder och videosar, utan de såg mycket snyggare och mognare ut.
Jag böjde mig fram mot Ryan.
- Beadles? viskade jag i hans öra och han nickade och log. Jag fortsatte att titta lite smått på syskonen men försökte samtidigt bete mig normalt.
- Och det här är Chaz! sa Ryan glatt. En lång och söt kille kom fram och skakade glatt om min hand. Han slutade däremot direkt när han fick se mitt ansikte.
- Schch, mumlade jag och varför vet jag inte.
Jag tog tag i Ryan och drog med honom ut i köket.
- Somers?
- Ja! Vänta lite bara, så ska du få en ännu bättre surprise, sa han och la armen om mig och vi gick tillsammans ut till de andra. - Skrik inte för mycket nu bara, viskade han i mitt öra.

Lite innan, Justin's perspektiv:
Jag tog på mig en tshirt, en svart cardigan och ett halsband innan jag satte mig på datorstolen och började trummade på skrivbordet, medans jag väntade på att Nathalie skulle bli klar. Efter ungefär tjugo minuter så kom hon utifrån badrummet. Jag gick fram och kramade om henne.
- Snygg, viskade jag i hennes öra och hon fnittrade till lite. - Ska vi åka? Hon nickade och jag tog bilnycklarna och gick ut till bilen.
Jag satte mig i framsätet och hon satte sig bredvid mig. Jag satte på radion men Nathalie stängde snabbt av den.
- Måste du? Jag orkar inte, sa hon och kollade ut genom fönstret.
- Öhm, okej, mumlade jag. Varför var hon alltid så himla irriterad?
- Så, vart ska vi?
- Min kompis Ryans hus. Han sa att han hade en kompis där som var ett stort fan av mig, jag ställer alltid upp så dit ska vi! Jag sneglade på Nathalie och hon himlade med ögonen. - Men du måste såklart inte följa med, sa jag surt.
- Nejdå, det blir roligt, sa hon och log mot mig.

Jag fortsatte att köra och efter bara några minuter var vi framme vid Ryans hus, då jag bodde väldigt nära. Jag hade inte träffat honom på ett tag då jag varit borta ganska länge på turnéer och sånt, så jag saknade honom väldigt mycket. Chaz, min andra bästavän, också. Ryan hade sagt att han också skulle vara där.

Jag klev ut ur bilen och öppnade dörren för Nathalie och hon klev ut. Jag la armen runt om henne och gick in i huset. Där stod Caitlin som direkt flög på mig för att sedan hälsa på Nathalie. Jag såg hur hon blev lite irriterad när Caitlin kramade om mig, men det fick hon allt stå ut med. Hon var en av mina bästavänner. Därefter hälsade jag på Christian och Chaz, och vi alla gjorde en stor gruppkram. Fy vad jag saknat mina kompisar!

- Ey, vart är Ryan? frågade jag när vi pratat ett tag.
- Vet faktiskt inte .. eller vänta, jo här kommer han!
Jag vände blicken och fick se Ryan komma in. Jag skrek hans namn och skrattade, samtidigt som jag stod och höll om Nathalie. Han kom ut genom dörren med en tjej hållandes i handen. Åh, äntligen, han har skaffat en tjej, var det första jag tänkte. Men när jag fick se tjejen ändrades allt. En person jag absolut inte räknat med höll honom i handen. Nämligen Claudia. Han drog fram henne och la armen runtom henne. Va?
Inombords ville jag bara hoppa upp och ner, skrika glädjetjut och krama om henne allt jag kunde, men det gjorde jag inte. Jag stod bara kvar, bredvid Nathalie. Det var något som inte stämde. Vad gjorde hon här?

När hon fick se mig ändrades hennes ansiktsuttryck från glatt till riktigt irriterat.
- JUSTIN?! skrek hon och kollade på både mig och Ryan med en sur blick.

Claudias perspektiv:
Ryan drog med mig ut i hallen och där fick jag se.. gissa vem? Justin. Jag fick se Justin stå där. Bredvid någon blond tjej och.. Vad fan!
- JUSTIN?! skrek jag allt vad jag kunde, jag tog ner enda från tårna och kände hur jag bara kokade av ilska.
Jag var glad, men samtidigt så jävla sur. Jag var såklart glad för att få se honom, men bredvid den där tjejen? Han höll henne om midjan och hon lutade sig mot honom, ibland pussade hon tillochmed honom i nacken. Vad fan.. Varför?
- Claudia? frågade Justin chockat och bara kollade på mig. Han började gå närmare mig.
Allihop stod som i en cirkel med mig och Justin i centrum, och alla kollade chockat på varandra. Jag vände mig om mot Ryan. Hur kunde jag ha varit så dum? Självklart var han den Ryan. Ryan Butler. Justins bästa kompis.
- Förlåt, men jag kan inte stanna här, sa jag och försökte hålla tillbaka gråten. Jag tog min jacka och smällde igen dörren, hårt.

Justins perspektiv:
Claudia gick därifrån och alla kollade chockat på varandra.
- Nathalie, kan du och Caitlin typ.. gå in i köket eller något? sa jag och släppte taget om henne. Hon mumlade surt och följde med in Caitlin till köket.
- Okej Justin, förklara, sa killarna och kollade chockat på mig.
Vi satte oss ner i soffan och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, utan bara satt där och kollade ut genom det stora fönstret. Jag kunde fortfarande inte varför Claudia blivit så upprörd? Och vad gjorde hon här?
- Öhm, alltså.. Jag träffade den där tjejen på Danmark konserten och sedan igen i.. ehm.. Ryan, vad gjorde hon här?
- Hon har flyttat hit.
Var han seriös? Mitt hjärta hoppade till av glädje men förstördes samtidigt i hundra bitar.
- Eh, okej. Jag måste dra, vi ses, sa jag och gick in i köket, hämtade Nathalie och drog därifrån.
I'm kind of back!! Fortfarande inte frisk, men definitivt bättre. Vad tycker ni om denna episod? Förlåt, men jag raffsade ihop den lite snabbt så den kanske inte blev superbra. Vad tycker ni?

Vad tror ni kommer att hända? och varför är Nathalie en sån j*vla surpuppa? Kommer hon att förstöra? hmmmm, bara jag vet! GLÖM INTE ATT KOMMENTERA!
Det kanske kommer en till ikväll, ska iaf försöka :)  

Kommentarer
Postat av: Johanna

JÄTTEBRA !!! Men sluta inte skriva, vi alla vill ha många kapitell, skriv så mycket du orkar !! :D !! Du är gryyyyyyyyyyyyyyyyyymm !!!

2011-02-11 @ 17:26:34
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

SJUKT BRAA! kan inte Justin och Claudia bli tillsammans igen?

Älskar din novel :D

2011-02-11 @ 17:27:43
Postat av: Anonym

novell* (;

2011-02-11 @ 17:28:19
Postat av: Anonym

mera :D

2011-02-11 @ 17:50:43
Postat av: Anonym

guuud vad spännandee! jag längar till nästa episod.

ditt skrivande är så braa!!! MERA! :)

2011-02-11 @ 17:55:54
Postat av: Anonym

gör bra men kan inte Claudia och Justin bli tsm igen !!

Du äger så mke!!<333333333

2011-02-11 @ 17:56:23
Postat av: same as before ;)

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2011-02-11 @ 17:56:38
Postat av: Anonym

omg meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

tycker också att dom ska berätta allt att ryan bodde hos henne o claudia ska berätta om justin för dom <3

2011-02-11 @ 18:44:34
Postat av: lavin

WOOOW!:D

2011-02-12 @ 17:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0