Me Plus You - Kapitel 66

- Du behöver inte vara avundsjuk.
- Varför inte?
- För du har något som alla andra tjejer inte har.
- Vad?
- Du har mitt hjärta. Många andra kan påstå att de har det, men nu säger jag det; Du, och ingen annan, äger mitt hjärta. Så där ser du, du behöver inte vara avundsjuk. Jag älskar dig.

Jag trodde jag skulle smälta när han sa så. Tårarna blev till lyckliga tårar istället för ledsna tårar.
Vi snackade ett tag och la sedan på. Gud vad jag älskade honom..



Tre veckor senare.
Mobilen plingade till och jag tog upp den. Ett SMS ifrån Justin. Jag läste det och log lite smått för mig själv.

Jag läste vad han skrivit igen. Bara en vecka kvar. Jag hade längtat efter honom så mycket de här två månaderna och nu var det bara en vecka kvar. Helt otroligt.
Jag hörde mamma ropa på mig nerifrån köket så jag la mobilen på sängen, slutade upp med att packa och sprang ner till henne. Jag satte mig på stolen.
- Var det något speciellt eller?
Mamma vände sig om mot mig och jag kunde se på henne att något hänt.
- Ehm, jo det är så att.. Jag vet inte hur jag ska säga det här.
Nu började jag bli riktigt rädd. Vad ville hon säga?
- Mamma, seriöst. Säg!
- Jag vet att du har längtat efter det här jättelänge, men du kan tyvärr inte få åka till USA nästa vecka.
Allt stannade upp.
- Du skojar väl? sa jag nervöst.
- Jag önskar att jag gjorde det.
Jag bara satt där och kände hur allt hopp försvann. Menade hon allvar?
- Varför? sa jag och försökte hålla tårarna inne.
- Jag vet inte riktigt. Det fungerade inte för din pappa just nu för.. Jag har egentligen en till sak och berätta men det kan jag inte göra just nu. Förlåt gumman, sa hon och drog stolen så att hon satte sig bredvid mig. Hon kramade om mig och jag kände hur tårarna rann.

Efter att ha suttit och gråtit ut hos mamma ett tag så gick jag sorgset upp på rummet. Jag började packa upp allting igen och kollade då och då på min mobil som låg på sängen. Jag var ju tvungen att berätta för Justin. Jag hade ingen aning om hur han skulle ta det, förmodligen lika dåligt som jag, men jag var somsagt tvungen att göra det. Jag samlade ihop mig och ringde till Justin.

Han svarade inte första gången jag ringde så jag ringde en gång till. En, två, tre signaler och sedan kom upptaget tonen. Det måste betyda att han såg att det var jag som ringde och sedan la på. För hade han haft mobilen avstängd hade tonen kommit direkt, och hade han inte hunnit svara eller något så hade det varit som första gången jag ringt - massa signaler och sedan upptaget tonen. Jag kollade chockat på skärmen och precis när jag skulle lägga ner mobilen så ringde han.

- Heej Claudia! sa han glatt och skrattade massor. - Förlåt om jag la på, men Nathalie hade min mobil och.. Haha sluta Nathalie! Ehm ja, hon hade min mobil och hon la på!
- Ehm, jaha, sa jag. Jag kunde höra den här 'Nathalie'-tjejen i bakgrunden. Hon skrattade och sa Justin's namn hela tiden.. Var han med Nathalie nu också? Great. Varför? Varför var han tvungen att vara med henne?
- Var det något speciellt du ville eller?
- Ja, faktiskt, sa jag och samlade upp mig. Försökte svälja gråten. Jag visste inte riktigt hur jag skulle säga det här till honom. - Jag får inte åka till USA nästa vecka.
Justin svarade inte på ett tag.
- Du.. få.. får.. intte? sa han tyst. - Nathalie, jag måste ta det här privat, kan du gå? hörde jag att han sa och jag kunde också höra han att helt plöstligt blivit seriös på rösten.
- Nej, det fungerade inte för pappa eller något sånt..
- Du skojar väl? Haha, shit, jag gick nästan på det, sa han och skrattade nervöst.
- Justin, nej. Jag skojar inte. Jag är helt seriös. Jag får inte och jag vet inte hur jag ska göra. Jag har väntat i två månader och det här lovet var det enda jag kunde åka på och nu får jag inte! Det kommer dröja minst två eller kanske fler månader till innan vi ses!
Jag kände hur tårarna började smyga sig upp igen.
- Vi kommer att klara det här.
- Hur kan du vara så posetiv hela tiden? Jag håller bokstavligen på att dö här utan dig men du, nej du har det roligt och klarar dig utan dig. Förlåt, men det är bäst om vi tar en paus?
OH NO! Förlåt för dålig uppdatering idag! Kommer förmodligen inte kunna uppdatera mer idag.. men imorgon, då smäller det :D haha.

VEM VILL HA NÄSTA EPISOD? :D

Kommentarer
Postat av: Juli

paus.. oh no! bara inte nathalie kommer oh sabbar nu! men awesome mera! :D

2011-02-06 @ 20:28:05
Postat av: Anonym

mera :D

2011-02-06 @ 20:29:31
Postat av: Anonym

håller på att smälla av.. gud meeeeeeer!!!!

2011-02-06 @ 20:39:05
Postat av: Anonym

MERMERMERMERMER!!!:d:d

SJUKT BRA! I WON´T MORREEE!!!

2011-02-06 @ 20:48:02
Postat av: Anonym

MERMERMERMERMER!!!:d:d

SJUKT BRA! I WON´T MORREEE!!!

2011-02-06 @ 20:49:24
Postat av: Johanna

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NNNNNNNNNNNNNNNNNNNUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU SNÄLLA !!! åhh jag blir typ galen , snälla skriv skriv skriv skriv skriv skriv !! Jag vill höra mer läsa mer veta mer , åhh du är så grymm tjejen !!

2011-02-06 @ 21:44:02
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså shit, du skriver så himla bra och jag vet inte vad! Men snälla mer! :D

2011-02-06 @ 22:06:18
Postat av: Anonym

asbra

!!!!!

2011-02-06 @ 22:24:48
Postat av: Anonym

asbra

!!!!!

2011-02-06 @ 22:25:13
Postat av: lavin

varför kan hennes pappa inte? Och kommer nathalie ocj justin bli tillsammans? Skriiv skriiv skriiv!!! Haha, sjukt bra!!:D

2011-02-06 @ 22:39:48
Postat av: Anonym

meer :)

2011-02-07 @ 00:00:18
Postat av: Anonym

jätte bra kan inte hon få åka till justin istället då???SNälla!!!!!Älskar bloggen<333333333333

2011-02-07 @ 06:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0