Me Plus You - Kapitel 65

Efter att vi pratat i nästan fyra timmar var jag så trött att jag knappt kunde hålla telefonen vid mitt öra. Vi sa hejdå och la på och helt plötsligt kändes det så tomt igen. Jag gick fram till garderoben och tog fram en tshirt som Justin lämnat kvar. Han hade nämligen lämnat kvar ganska många kläder, haha. Jag höll tshirten vid min näsa och andades in hans lukt. Sedan drog jag på mig tshirten och kröp sedan ner i sängen igen.



Jag vaknade nästa morgon av att mamma kom in i rummet. Jag öppnade ögonen och sträckte på mig.
- Godmorgon stumpan. Idag blir det lyx, nämligen frukost på sängen! sa hon och ställde ner en bricka på min mage.
Jag satte mig upp och kollade på brickan. Mamma hade gjort gröt och fixat ostmackor och Oboy. Jag kollade upp på henne och log.
- Åh, tack så mycket!
Hon log och gick ut ifrån rummet och själv började jag äta.
När jag ätit upp gick jag ner och diskade. Mamma hade lämnat en lapp om att hon hade gått till jobbet. Jag suckade. Förut var hon nästan alltid hemma, men nu var hon borta så mycket.

Jag gick in och satte mig framför TV:n i vardagsrummet, men det var inget bra på TV så jag zappade runt mellan alla kanaler. Jag stannade på en barnkanal och kollade på SvampBob. Plötsligt ringde mobilen och jag svarade i hopp om att det skulle vara Justin.

- Hej det är Claudia.
- Tjo, det är Olga! Jag undrade bara om vi skulle mötas imorgon, innan skolan?
- Haha, ja visst..
- Är allt okej?
- Mhm, mumlade jag.
- Lova?
- Jag lovar. Vi ses imorgon! sa jag och la på.
Precis innan jag skulle stoppa ner mobilen i fickan såg jag att jag hade ett oläst SMS. Jag öppnade upp det och såg att det var ifrån Justin.

Jag läste smset och log för mig själv. Han var så himla gullig. Jag kände hur en tår rann ner för kinden och jag torkade snabbt bort den.
Allt kändes mycket bättre nu, jag saknade honom inte lika mycket. Okej, det där var en ren lögn. Klart jag saknar honom! För varje dag saknade jag honom mer och mer, men det jag menar är att jag helt plötsligt kunde se posetivt på allt. Vi skulle klara det här och jag kände det på mig. 

Fem veckor senare, Justins perspektiv:
Jag saknade Claudia allt mer och mer för varje dag som gick. Nu var det bara fyra veckor kvar tills vi skulle träffas och jag längtade mycket. Varje dag, varje timme, varje minut och varje sekund gick jag runt och tänkte på henne. Jag var så lycklig med henne.

Jag tog upp mobilen och såg att jag fått två SMS. Ett ifrån Scooter och ett ifrån Claudia. Självklart läste jag det från henne först. Hon frågade vad jag gjorde men jag bestämde mig för att ringa henne istället.
- Hej det är Claudia, mumlade hon och jag kunde höra att hon var trött. Jag kollade på klockan och räknade ut att den var natt i Sverige.
- Gud, förlåt. Det var inte mening att väcka dig!
- Justin? Haha, det är lugnt. Du kan ringa när som helst och det vet du.
- Bra. Vad gör du?
- Ehm ja, jag sov.. så, jag har precis vaknat. Själv?
- Jag tänker på dig.
Jag fick inget svar. Jaha, tack för dissen, tänkte jag.
- ÖHahja, mumlade hon. - Förlåt Justin! Jag somnade. Hon skrattade.

Vi fortsatte att prata i ungefär en timme tills jag var tvungen att gå.
- Varför? Vad ska du göra?
- Haha, jag ska ha en liten mini konsert idag!
- Jaha, lycka till. Ring mig sen. Älskar dig.
- Älskar dig också, och det lovar jag att göra, sa jag och la på.

Jag suckade och la mig i sängen, tills mamma och Scooter kom in på mitt rum. Scooter undrade varför jag inte svarat på hans SMS och nu var det tydligen väldigt bråttom tills jag skulle vara på stället där vi skulle ha konserten. Jag skyndade mig med att göra iordning mig och när jag var klar följde jag med Scooter.

Jag mötte upp alla i mitt team. De flesta var väldigt stressade då jag hade kommit sent och någon tjej hade inte kommit än. Precis när de tänkt ringa henne kom hon inspringandes.

- Justin, det här är Nathalie och hon är din nya partner. Ni ska sjunga Overboard tillsammans när Jasmine eller Jessica kan, som idag!
Jag hälsade på den nya tjejen och vi stod och snackade ett tag.
- Kom igen nu! Det är dags Justin!
Jag sprang ut och hälsade på alla fans. Hela gallerian som vi var i var fylld med fans och alla skrek mitt namn. Det kändes GRYMT!

Claudias perspektiv:
Det hade gått flera timmar och Justin hade inte ringt, och jag saknade honom. Jag undrade förstås varför han inte ringt och varför han inte svarat på mina SMS och samtal, men jag antog att han var upptagen med konserten.
Efter ytterligare en timme så blev jag lite irriterad, en konsert kan väl ändå inte hålla på i fyra timmar? Jag tog upp mobilen och ringde honom men han svarade inte. Jag ville bara höra hans röst och prata med honom..

Jag satte mig vid datorn och läste lite bloggar om Justin. Det var några bilder från konserten som jag klickade upp. Det var massor av bilder på Justin och han såg så himla glad ut! Jag blev alldelles varm i kroppen av hans fina leénde. Jag sparade bilderna och klickade vidare, och då kom jag till en bild på honom och en tjej. Det stod att de sjöng Overboard men jag kände inte igen henne, för det var ju Jasmine som brukade göra det? Jag tänkte inte så mycket på det utan klickade upp videon från framträdandet.

Justin sjöng som vanligt väldigt bra och den nya tjejen var väl också bra, fast jag föredrar Jasmine. Jag störde mig otroligt mycket på att den här tjejen lutade sig över Justin hela tiden, och att han inte verkade ha något emot det! I slutet av videon tog Justin tjejens hand och gick onödigt nära henne. Sista sekunderna stod de så nära att de såg ut som om de skulle kyssas och sedan kramades de och Justin såg superglad ut.

Plötsligt ringde min mobil och jag svarade.
- Claudia! Det är Justin! Förlåt att jag inte svarade, men jag var upptagen med konserten och sedan hängde jag med Nathalie.
- Hej.. Nathalie?
- Den nya tjejen som sjunger Overboard med mig. Hon är grym!
- Mm, jag såg precis videon från det.
- Visst är hon bra?
Pfft. Med bra menar du väl att hon är snygg och att du faktiskt nästan kysste henne?
- Ja, verkligen, sa jag lite småsurt. Jag menade inte att vara sur på Justin, det bara blev så..
- Har något hänt eller?
- Asså nej, jag tycker det bara är otroligt konstigt att du nästan kysste den här Nathalie på scen när vi är tillsammans? Du höll ju på med henne jättemycket på scenen!!
- Ge dig! Det hör till Overboard. Det vet du själv, jag gjorde ju exakt samma sak med Jasmine men det var inga problem för henne gillar du? Du har fan inte träffat Nathalie så du vet inte hur hon är! Det är inget mellan oss så ge dig bara.
Jag kunde höra att han var riktigt irriterad.
- Oj förlåt! Känslig punkt va? Förlåt men jag trodde det var vi. Kul att du skyddar henne framför din egen.. flickvän, sa jag surt och la på. Tårarna började rinna. Varför gjorde Justin såhär?

Efter ungefär fem minuter ringde telefonen igen och jag svarade.
- Claudia, lyssna.
- Justin jag orkar inte lyssna på dina "ge dig". Jag orkar inte att du ska hålla på såhär!
- Nu är det jag som håller på! Om du inte hade sa..
- Ska du fortsätta skälla på mig? Då kan jag ju lika gärna lägga på!
- Nej, förlåt. Okej? Jag vet inte vad jag håller på med. Jag blir bara så frustrerad. Jag måste få träffa dig..
- Okej då, förlåt. Jag vet inte heller vad jag håller på med! Det är bara så jobbigt att vara ifrån dig och jag blir avundsjuk när du hänger med andra tjejer oc..
- Du behöver inte vara avundsjuk.
- Varför inte?
- För du har något som alla andra tjejer inte har.
- Vad?
- Du har mitt hjärta. Många andra kan påstå att de har det, men nu säger jag det; Du, och ingen annan, äger mitt hjärta. Så där ser du, du behöver inte vara avundsjuk. Jag älskar dig.

Jag trodde jag skulle smälta när han sa så. Tårarna blev till lyckliga tårar istället för ledsna tårar.
Vi snackade ett tag och la sedan på. Gud vad jag älskade honom..

Aww ♥ VAD TYCKER NI? Kommentera!

Några tips på hur jag kan få in mer drama senare i historien?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Superbra!! Jag tycker att du borde skriva mer om den hära Ryan-grejen. Bara ett tips! :)

2011-02-05 @ 15:41:09
Postat av: Anonym

SUPERBRA !!! Jag började läsa imorse och fastnade direkt ! Du är jättebegåvad !! fortsätt och skriv så ofta som möjligt ! Jag länkade och tipsadeandra om den här novellen på min blogg !!

Kram !!

2011-02-05 @ 16:38:03
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Juli

Awesome, tycker oxå att ryan ska komma in snart, fast inte förstöra något :D

2011-02-05 @ 17:14:37
Postat av: Anonym

Tänk lite.. asså tror ni inte hon redan planerat att han ska komma in i bilden eller? -.-

2011-02-05 @ 17:23:10
Postat av: Anonym

Du äger så sjukt mke!!Sluta ALDRIG att skriva!!Känner dig inte men jag älskar dig!!:P

2011-02-05 @ 19:30:42
Postat av: Johanna Bergman

Sluta inte att skriva , skriv när du känner för det och jag hoppas ( jag och många andra )att du har mycket insperation och att du skriver mycket för du är verkligen begåvad! Det här är en sån bok som jag skulle kunna läsa hemma i skolan eller asså var och när som helst asså en sjukt bra tonårsnovell!!!!!Snälla sluta inte skriva , jag vet att många bara läser och brukar inte kommentera och vet inte hur man gör , vissa kankse inte får det för sina föreldrar så sluta inte för det !! Du är jätteduktig ,jag vill höra mer av denna novell jag älskar den !!

2011-02-05 @ 20:03:48
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: moa markman

kan du inte hoppa till när hon åker till USA. och uppdatera. § SMILE

2011-02-05 @ 20:54:37
Postat av: Anonym

Asbra

2011-02-05 @ 22:28:58
Postat av: Elin

Läste hela, från början till slut och den verkligen äger! Älskar den :)

2011-02-06 @ 15:45:36
Postat av: Anonym

RYAN KOMMER IN!!!

2011-02-06 @ 16:28:42
Postat av: Anonym

RYAN KOMMER IN!!!

2011-02-06 @ 16:28:54
Postat av: Anonym

snälla, ryan kan komma in och så typ umgås dom mycket och sen typ så händer det nånting och justin får reda på det och sånt där, snälla!! din novell är seriöst BÄST!

2011-02-06 @ 19:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0