Me Plus You - Kapitel 96

- Vart har du varit idag?
- Jag har fixat med Never Say Never 3D. Bara två veckor kvar! sa Justin glatt och pussade mig på pannan. Jag blev ganska lättad över att han jobbat med filmen och inte med något som har med min födelsedag att göra.
- Jaha, gick det bra? Eller, hur går det?
- Skitbra. Du kommer att bli helt .. Det finns inte ord för att beskriva hur bra den är!
Jag log och han gjorde detsamma, och vi möttes i en kyss.

Justin stannade hos mig och åt middag. Vi myste en stund framför en film men sedan behövde han gå.

- Vi ses imorgon. På skolbussen? frågade Justin. Jag nickade och vi kysstes.

Jag var ganska trött när han hade gått, så jag la mig ner i sängen och försökte somna. Imorgon skulle jag vara hela sexton år.



Justins perspektiv:
Jag gick upp redan klockan fyra på morgonen och gjorde mig iordning, för att sedan åka iväg till Claudias hus. Jag knackade försiktigt på och Patricia kom och öppnade. Jag hälsade på både henne och Carl genom kramar, och sedan började vi göra iordning.

Klockan halv sex gick vi försiktigt upp för trappan och öppnade Claudias dörr. Hon låg sött och sov. Jag ville bara krypa ner bredvid henne, men gjorde inte det. Istället växlade jag en blick med Patricia och tog sedan i från tårna.

Claudias perspektiv:
Jag låg och sov väldigt tungt tills jag kände hur någon drog bort mitt täcke. Jag gnuggade mig i ögonen och satte mig upp och framför mig stod mamma, pappa och Justin. Jag blinkade till några gånger och de stod fortfarande kvar. Justin log när han såg att jag hade vaknat till. Han tog ton och började sjunga, och kort därefter stämde mamma och pappa in. Allihop log stort och jag gjorde detsamma bara av att se de.

- Grattis på födelsedagen! halvskrek mamma, pappa och Justin samtidigt. Pappa satte ner en bricka i mitt knä. Jag kollade ner på den och där låg ett par  paket och en cupcake med ett ljus i. Jag tog fingret och smakade på frostingen och sedan skrattade jag. Mamma och pappa gjorde detsamma. Jag tog upp ett av paketen och öppnade det snabbt. Det var ett presentkort på Forever21, precis vad jag behövde! Jag kollade upp på mamma och pappa och log.
Jag öppnade snabbt de resterande presenterna på brickan och det var en tröja och ett "presentkort" på att jag skulle få börja övningsköra. Jag tjöt av glädje och mamma och pappa skrattade.

- Resten av presenterna får du ikväll. Kom ner och ät frukost när .. du är klar, sa mamma och log. Hon och pappa gick ner och kvar var jag och Justin i rummet.
Han satte sig bredvid mig och gav mig en bukett med ett några fina rosor. Jag kollade ner på rosorna och sedan upp på Justin igen och han kysste mig passionerat.

- Grattis på födelsedagen, världens finaste flickvän, viskade han i mitt öra och kramade om mig. Sasha började skälla och Justin skrattade lite och lyfte upp henne i sängen. Han böjde sig fram och kysste mig igen.

- Det här är till dig, sa han och gav mig en liten ask. Jag öppnade det och där i låg det finaste armband jag någonsin sett. Det var i silver med olika berlocker på. Det går inte riktigt att beskriva hur det såg ut, men det var så vackert. Jag blev tårögd av att bara kolla på det.

- Gillar du det?
- Ja, skojar du? sa jag och försökte hålla tillbaka gråten. - Justin, det är så vackert.
- Inte lika vackert som du, sa han och log. Han tog armbandet ifrån mig. - Jag har designat det här armbandet åt dig. Varje berlock symboliserar något, som den här, sa han och pekade på en av berlockerna.
- Det är ett hjärta med ett nyckelhål i?
- Du har nyckeln till mitt hjärta, förstår du?
- Herregud Justin, sa jag och kunde inte längre hålla tårarna tillbaka. Jag lät tårarna rinna och lutade huvudet mot hans bröstkorg. Han pussade försiktigt mitt hår.

När jag slutat gråta så reste han sig upp och plockade fram ett kuvert. Han sträckte fram det och jag kollade på honom. 
- Vad är det? frågade jag och kollade på kuvertet.
- Dummer, det kan jag ju inte säga. Öppna det!
Jag vände lite på kuvertet och öppnade det försiktigt. Där i låg en lapp. Jag tog upp den och läste den.

"Jag ska ta med dig till Maldiverna" stod det med en vacker och snirklig skrivstil. Jag kollade chockat på Justin.

- Du .. VA?
- Underbart, eller hur!
Jag visste fortfarande inte vad jag skulle säga. Maldiverna. Det var, vad jag hört, ett av de finaste ställena på jorden. Och det var svindyrt.
- Justin, jag kan inte ta emot det här. Jag kan inte.
- Jo det är klart du kan, sa han och pussade mig i nacken.
- Nej jag kan inte. Det är för mycket! Är du galen?
- Ja, jag är galen i dig.

Jag satte händerna framför ansiktet och visste inte vad jag skulle säga.
- Tack, fick jag fram efter en stund.
- Inga problem. Grattis på födelsedagen älskling, sa han och kysste mig. - Ska vi gå ner?
Vi gick tillsammans ner till köket där mamma hade lagat värsta frukosten. Vi åt snabbt upp allt som fanns där och gick upp till mitt rum.

- Hur ska jag förklara hur tacksam jag är? Hur ska jag någonsin kunna ge dig något sånt här fint?
- Det behöver du inte. Du existerar, och det räcker för mig. Jag kände hur jag började bli tårögd igen. Varför var han tvungen att vara så.. perfekt? Så fin? Så himla underbar? Jag böjde mig fram och kysste honom och vi fortsatte med det ett tag.

- Justin, mumlade jag medans vi kysste. - Klockan är mycket, vi börjar om en kvart.
Justin satte sig snabbt upp och fixade till håret. Han var, vilket jag inte tänkt på, redan färdigfixad, så nu var det jag som behövde skynda mig. Jag sprang in till badrummet och fixade håret och sminket innan jag sprang ut till rummet och drog på mig den nya tröjan som jag fått ifrån mamma och pappa. Jag drog också på mig ett par jeans och lite smycken innan jag och Justin skyndade oss ner till hans bil och körde iväg till skolan.

Vi kom försent och det var inte riktigt oväntat. Vi sprang direkt till skåpen och hela mitt skåp var inslaget som ett paket och runtom det fanns massor med ballonger och annat. På skåpet stod det "grattis" med stora bokstäver. Jag skrattade och öppnade skåpet för att hämta mina böcker innan jag och Justin sprang iväg till lektionen.
Vi hade ju somsagt kommit försent och när vi klev in genom dörren riktades allas blickar mot mig. Justin sprang iväg och ställde sig vid sin plats, och alla andra ställde sig upp och började sjunga för mig. Jag skrattade och satte mig sedan vid min plats, och även den var pimpad med ballonger.

Dagen rullade på och på nästan varje lektion så sjöng klassen för mig och jag fick gratulationer och presenter hela dagen. En ganska lyckad dag alltså! Efter skolan åkte jag, Chaz, Ryan och The Beadles hem till Justin. Chaz och Chris hade bakat en "jättefin" tårta åt mig. Presenter delades ut och alla presenter jag fick var jättefina. Det kändes helt enkelt som den bästa födelsedagen jag kunde ha, med de bästa vännerna.

När klockan närmade sig fyra så skickade Justin iväg mig och jag fick åka och shoppa med Caitlin. Inte för att jag hade något emot det! Vi gick in i minst tusen butiker och Caitlin tvingade mig att köpa flera hundra partyklänningar!
När vi shoppat klart så insisterade hon på att jag skulle åka hem till Justin igen. Jag gjorde som hon sa och jag blev chockad när jag kom in i hans hus.
Jag är tvungen att dela upp födelsedags-kapitlena, för annars kommer det här kapitlet bli för långt!

Vad tror ni kommer att hända resten av födelsedagen? Och blir Claudia posetivt eller negativt överraskad när hon kommer in i Justins hus? KOMMENTERA och ni får veta!

Kommentarer
Postat av: Emma

SUPERBRA!!!! Kan inte vänta tills nästa kapitel!!! :D

2011-02-27 @ 20:56:37
Postat av: johanna

Riktigt bra ,bra också att du delar upp födelsedagskapitlena. Ännu en gång:du är jättebegåvad och jag tycker verkligen att du har talang för det här ! Hur du kan få så många olika idéer att falla på plats tillsammans i denna grymma novell ? Jag fattar det bara inte ! Du är grym grymmare grymmast tjejen !!! Fortsättsåhär och jag vet att jag iallafall kommer fortsatta läsa ! <3 (jag tror nog att det är fler än jag hehe ..)<3:-D

2011-02-27 @ 21:41:45
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: malin

Snäälllaaa ladda upp resten av födelsedagskapitlet idaag :D:D assuuumee!!

2011-02-27 @ 21:42:30
Postat av: Emma

SUPERBRA!!! Kan inte vänta tills nästa apitel kommer!!! :D

2011-02-27 @ 22:26:40
Postat av: Anonym

å herregud! så himla duktig ja fattar inte hur man kan komma på allt???

börja ju fan gråta när hon fick presenten!(A) hahah

DU E GRYM!!!!!

2011-02-27 @ 23:01:43
Postat av: Anonym

å herregud! så himla duktig ja fattar inte hur man kan komma på allt???

börja ju fan gråta när hon fick presenten!(A) hahah

DU E GRYM!!!!!

2011-02-27 @ 23:01:56
Postat av: Anonym

asbraa

2011-02-27 @ 23:06:31
Postat av: Anonym

Jätte bra!!! Gud vad bra du ä!!! Meeeeer Idag (måndag)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRR!!!!!!!!!!!!!!<3333333333

2011-02-28 @ 07:54:19
Postat av: Anonym

mera :D

2011-02-28 @ 18:52:56
Postat av: Anonym

vad händer ???????????????????????

2011-02-28 @ 19:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0