Me Plus You - Kapitel 59

Plötsligt öppnades dörren och mamma klev in.
- Claudia, har du äti..
Vi slutade direkt men jag hade fortfarande min hand i Justin's byxor och han hade sin hand på mitt ena bröst och en hand i mina byxor. Mamma kollade chockat på oss.
- Ojdå, jag ska nog gå. Det är mat nu iallafall. Hon stängde dörren och gick ut därifrån.

Jag kollade på Justin.
- Awkward, skrattade jag.
- Skojar du? Jag kommer inte kunna visa mig mer här! Fyfan vad pinsamt. Nej, jag klarar inte av det. Uschuschusch!
- Oj, så hemskt var det väl inte? Vi hade det iallafall mysigt, sa jag och blinkade mot honom.
- Yes, synd att det tog slut.

Vi kysstes, klädde på oss och gick ner till mamma i köket.



När vi kom ner i köket så vändes sig mamma mot oss och harklade sig lite.
- Middagen är klar, sa hon stelt utan att kolla på oss.
Vi gick och satte oss vid matbordet.

- Det är .. trevligt .. att ha dig här Justin. Jag trodde du skulle åka hem, vad ändrades?
- Jag bestämde mig för att stanna här i ytterligare en vecka för jag ville ha lite tid med Claudia, sa Justin och kollade på mig och log sitt söta leénde.
Resten av middagen satt vi alla där och åt under tystnad. Justin la in några kommentarer som "åh, god mat" och mamma svarade men jag märkte på henne att hon var ganska .. sur, eller något.
När vi ätit upp pratade mamma med mig på svenska, även fast Justin var i samma rum:
- Claudia, vi måste prata.
- Mamma! Justin är här, prata engelska, sa jag på engelska och Justin kollade konstigt på mig.
- Jaja, kom hit bara. Justin, kom du med, sa hon nu på engelska.
Vi följde nervöst efter och jag tog tag i Justin's hand. Jag såg att han såg ganska rädd ut.

Mamma satte sig i soffan mittemot mig och Justin.
- Claudia, du är bara 14 år, sa hon på svenska.
- Jag fyller femton om ett tag, så det så. Då kan du inte stoppa mig, svarade jag surt.
- Nej det är klart men jag ska inte skylla på er. Du vet ju hur ung jag var när jag fick dig! Jag vill bara veta om ni skyddar er.
- Herregud mamma? Vi hade inte ens sex! Vi .. bara gjorde .. saker!
Mamma såg lättad ut.
- Jaha okej. Men kom ihåg att skydda er sen, okej? Lova mig det!
- Ja jag lovar.
Jag kollade på Justin som kollade jättekonstigt på oss.
- Vad sa ni precis? frågade han oss.
- Ungkärlek, sa mamma och log mot honom. Han log tillbaka och hon gick därifrån.

- Mamma vill att vi ska skydda oss, det är allt, sa jag och pussade honom på munnen.
- Öhh, ja det är klart? Jag hade inte direkt planerat att göra dig gravid.. första gången.
- Förresten Justin, kan du förklara en sak för mig? Du sa att du skulle vara oskuld tills du gifter dig eller hittar den rätte, what's up with this?
- Jag kanske har hittat den rätta tjejen. Han log stort. - Och vem har sagt att vi inte ska gifta oss?
Jag kollade glatt på honom och hoppade på honom och kysste honom.
- Haha, wow, sa han och log mot mig.
Jag log tillbaka och tog upp fjärrkontrollen och satte på TV:n. Jag bläddrade lite mellan kanalerna och kom fram till något program som jag började kolla på.

- Öh, skulle du kunna tänka dig att översätta? sa Justin och viftade och knäppte med händerna framför mitt ansikte.
- Va?
- Jag förstår inte programmet..
- Jaha! Förlåt, jag tänkte inte på att det var på svenska, haha. Asså hon där, tjejen, hon .. Äh skitsamma, jag byter program, sa jag och bytte till MTV.
Justin la armen om mig och vi började kolla på "Americas Best Dance Crew".
- Åh, jag önskar att jag kunde göra sådär! sa jag och suckade.
- Det är enkelt, jag kan visa dig, sa han glatt och ställde sig upp framför TV:n. Han började röra sig - snurra runt, upp ner, fram med höften och handen hit och dit. Jag kunde se hur han koncentrerade sig för att det skulle se bra ut, och det gjorde det verkligen. Han fick det att se så lätt ut.
- Oj, fett bra du är. Visst, jag har sett dig göra det på konserter men det är lite annorlunda nu när du står här i mitt vardagsrum! Haha!
- Kom, sa han och tog tag i min hand och drog upp mig. - Jag ska visa dig! Gör först så här, och sen såhär. Efter det flyttar du dig såhär och hoppar snabbt tillbaka dit. Kolla när jag gör det snabbt!
Jag kollade och försökte härma hans rörelser men det gick inte alls bra. Jag var klumpig och Justin bara skrattade åt mig.
Flera försök senare så gav jag upp och vi satte oss i soffan.

- Ska vi kolla på film? frågade jag och Justin nickade. Jag gick fram till hyllan med filmer och plockade fram en skräckis. Justin flinade och la sig bekvämt i soffan medans jag satte på filmen.
- Vänta lite så ska jag poppa popcorn! Jag sprang ut i köket och letade i alla skåp efter popcorn. När jag väl hittade de så började jag sätta på spisen och det tog tid.
Efter en stund så kände jag Justins armar bakom mig och jag vände mig om och kysste honom.
- Vilken tid det tar, mumlade han, fortfarande med armarna runt om mig.
- Mhm, men jag förstår inte riktigt hur man gör..
- Ta micropop istället!
Jag tog mig ur hans grepp och gick fram till köksskåpen där jag plockade fram en låda med micropop istället. Jag tog ut en påse och stoppade in den i micron och på några sekunder var popcorna klara.
- Vill vi ha chips och godis också?
Justin nickade ivrigt och jag började skratta. Jag tog ut en påse chips som jag kastade på honom innan jag hällde upp godiset i en skål.
- Redo! Nu ser vi på filmen!
Vi gick ut och myste ner oss i soffan bland massor av filtar. Filmen sattes igång och vi satt spända och kollade.

- Äh, kom igen du behöver inte vara rädd, sa Justin och drog mig intill honom.
- Justin? Jag, rädd? Skojar du! Kolla på dig själv, sa jag och började asgarva. - Förresten så är det eftertexterna som rullar.. såå jag är inte direkt rädd nu..
- Öhh.. ja precis. Ska vi plocka undan och gå och lägga oss nu eller? frågade han medans han snabbt ställde sig upp och började ta bort alla skålar.
- Öhm, okej? Visst..
Vi plockade bort under tystnad och Justin gick upp före mig på rummet. Vad var det med honom?!

- Justin, är något fel eller?

Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG han har annan tjej

2011-02-03 @ 20:52:47
Postat av: Anonym

asbra :D :D :D

2011-02-03 @ 20:53:18
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeer

2011-02-03 @ 20:57:04
Postat av: lavin

Suuperbra! Vaere me hnm??! Skriv snabbare!:D

2011-02-03 @ 21:20:51
Postat av: Anonym

meeera :P

2011-02-03 @ 21:34:34
Postat av: Anonym

Du ägeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<333333333333333333333333333333333333333333

2011-02-04 @ 06:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0