Me Plus You - Kapitel 88

- Sådär, nu är allt klart. Nu ska du aldrig behöva bry dig om henne igen, sa han och log.
- Vad gjorde du?
- Skällde ut henne. Förklarade att det var du och jag, och att hon inte ens ska tro att jag vill ha henne. Att hon ska växa upp, sluta kalla dig saker, sluta stalka mig och ja.. ge upp på mig bara. Hon måste förstå att det är dig jag vill ha. Och jag tog bort henne. Eller jag menar, hon ska inte sjunga Overboard längre. Jag ska försöka fixa tillbaka Jasmine.
- Gjorde du det? För mig?
- För oss, sa han och vi kysstes
.



Jag log och tog tag i Justins hand.
- Kom, vi går hem nu.
- Visst, sa han och tog upp sin väska ifrån marken.
Vi gick ut på skolgården och möttes upp av Kenny som skjutsade hem oss.

Två veckor senare:
Jag ställde mig upp och kände direkt ett par varma händer över mina ögon.
- Älskling, jag har en överraskning åt dig. Det var Justin. Han tog bort händerna och kysste mig.
- En överraskning? Hm, vad kan det vara?
- Jadu, det får du inte veta! Då skulle det ju inte vara en överraskning, sa han och skrattade. - Sätt på dig den här ögonbindeln. Jag tog emot den svarta bindeln och Justin hjälpte mig att sätta på den.
- Lova att inte leda in mig i en vägg eller så att jag ramlar och sånt..
- Jag lovar, varför skulle jag göra det? Kom, vi går ner nu!
Justin ledde mig försiktigt ner för trappan och jag kunde höra viskningar. Plötsligt stannade vi och jag kunde känna hur Justin kysste min nacke. Viskningarna slutade och det blev knäpptyst.
- Justin.. Justin? Hallå är det någon här? sa jag lite oroligt och jag kunde höra Justin skratta.
- Jag tar bort ögonbindeln nu, okej?
Jag nickade och Justin drog bort ögonbindeln. Han stod framför mig. Han log och mimade 'varsågod' innan han flyttade på sig och då såg jag någon jag inte trodde skulle stå där bakom, nämligen Olga!

- OLGA! skrek jag av glädje och började hoppa upp och ner innan jag sprang fram och kramade henne hårt. Vi stod och kramades i minst tio minuter och tårarna bara sprutade av glädje innan vi släppte taget.
- Jisses vad jag har saknat dig, sa jag och kramade om henne en gång till.
- Du förstår inte hur mycket jag har saknat dig! 
 
Hela dagen spenderades med Olga som jag saknat hur mycket som helst, och vi bestämde även att hon skulle sova över hos mig, men ikväll hos Justin. Pågrund av tidskillnaden mellan USA och Sverige så var Olga väldigt trött, och gick och la sig tidigare än vad jag och Justin skulle göra. Jag gick ner och satte mig i soffan och Justin kom strax och satte sig bredvid mig.
- Är du glad? frågade han efter ett tag och jag vände mig om mot honom.
- Såklart! Hur visste du att hon skulle hit?
- Hon skulle hit, jag flög hit henne.
- Va?
- Jag gjorde det för din skull. Jag visste att du saknade henne och jag vet hur mycket hon betyder för dig, så jag gjorde det gärna!
- Justin, du är.. bäst! sa jag och hoppade på honom i soffan och började kyssa honom.

Efter att vi kollat på film och myst i några timmar gick Justin och la sig, då han skulle upp tidigt nästa morgon. Jag bestämde mig för att sitta uppe ett tag till eftersom jag inte var trött. När jag suttit ensam framför TV:n i nästan en timme så smög jag upp till gästrummet där Olga låg och sov på sängen. Jag gick fram till sängen och hoppade på henne med en smäll. Hon vaknade direkt.
- VAAAAD?
- Hahaha! Sccch, skrik inte! Är du pigg?
- Nu är jag det, mumlade hon trött och stänge ögonen.
- Nej, vakna igen, sa jag och puttade på henne.
Hon vaknade helt efter en stund och vi satt och pratade en stund. Pratade om sånt vi hade missat. Jag hade verkligen saknat henne!

- Vill du busa lite? sa jag när klockan började närma sig tre på morgonen.
- Visst, vad har du tänkt dig? sa hon och satte sig upp.
Jag berättade min plan och vi hämtade alla saker som vi behövde och gick sedan in till Justins rum. Han låg och sov där som en stock. Jag gick fram till honom och pussade honom på näsan.
- Sorry babe, mumlade jag och gjorde tummen-upp till Olga. Hon smög fram och gav mig mitt smink. Vi började försiktigt sätta på honom rouge, ögonskugga, mascara, läppglans och massor av annat.
En timme senare var han färdigsminkad och vi kunde knapp hålla oss för skratt, han såg så rolig ut! Vi satt och fnissade och då och då öppnade Justin ögonen, men verkade inte alls vara närvarande.

Jag och Olga gick ner till köket och började rota i alla hyllor.
- Har han inget snacks eller?
- Skojar du? Han är kungen av godis, kolla det här skåpet, sa jag och öppnade en lucka och massor av påsar med godis och chips ramlade ner på mig. Vi började skratta och tog några påsar och gick och satte oss framför TV:n.
Vi satt uppe resten av natten och klockan sex ringde mitt alarm. Jag smög försiktigt upp till Justin och skakade om honom.
- Justin, du måste upp.
- Jag vill inte, stönade han och gnuggade sig i ögonen.
- Nej, gör inte så! halvskrek jag, han fick ju inte förstöra sitt smink! - Din intervju börjar om tio minuter, du måste upp..
- Tio minuter?! skrek han och var uppe på mindre än en sekund. Han sprang fram och tillbaka och tog på sig några kläder innan han sprang ner. Olga och jag kunde inte hålla oss för skratt, för han såg ju så rolig ut. Han hade tydligen inte kollat sig i spegeln då han åkte iväg till intervjuen med sminket på. 

- Eeeep! pep jag och Olga.
- LYCKAT! skrek Olga och vi gjorde en highfive.  

Justins perspektiv:
Claudia hade lovat att väcka mig men glömde det eller något då hon väckte mig tio minuter innan intervjuen skulle börja. Tio minuter! Det var ju så lång tid det tog att åka till stället där den skulle vara!
Jag sprang ut till bilen och satte mig i den direkt, efter att ha tagit på mig ett par rena kläder. Jag orkade, eller rättare sagt hann inte, fixa mig mer.

Jag körde det snabbaste jag kunde och var efter femton minuter framme vid radiostationens byggnad. Nu var jag tjugo minuter sen.. Jag smällde igen dörren och sprang in i byggnaden. Det var ingen där, men jag såg tillslut Scooter stå och prata med någon man. Jag sprang fram till honom.
- Scooter, jag är här! Vi kör nu, sa jag och tog av mig min jacka och började gå längst gången ner till rummet som jag skulle intervjuas i.
- Eh, Justin.. Varför ser du ut sådär? Du vet väl att det kommer att skapa rubriker? sa Scooter och stannade upp mig. Han kollade konstigt på mig och började småskratta.
- Jag försov mig! Vi kör nu, sa jag och gick i rummet och satte mig på stolen.

Killarna som skulle intervjua mig började direkt att skratta och jag förstod ingenting.
- Så Bieber, är det här typ ett.. uppror, mot dina haters? sa den ena och kunde knappt hålla sig för skratt.  
- Vad för något?
- Det där!
- Vad pratar du om?
Killarna och även Scooter, mamma och Kenny började skratta. Jag förstod ingenting. Vad menade de? Scooter gick fram till mig.
- Jag sa ju det, skyll dig själv, sa han och puttade till mig i sidan.
- Ursäkta men jag har ingen aning om varför ni skrattar åt mig. Vad är det som är så roligt? sa jag upprört.
- Justin, är du seriös? Gå och kolla dig i spegeln!
Jag kollade runt i rummet och precis alla som var där inne skrattade åt mig och Kenny fotade mig. Jag förstod verkligen ingenting. Jag ställde mig upp och gick ut till badrummet som var i korridoren, och det jag fick se var en chock. Varför hade jag smink på mig?!

Claudias perspektiv:
Strax efter att Justin hade gått hemifrån somnade jag och Olga framför TV:n. Vi vaknade igen fyra timmar senare när Pattie kom innanför dörren. Hon hälsade snabbt på oss, speciellt Olga, innan hon var tvungen att gå igen.
- Förresten, bra jobbat tjejer! sa hon och skrattade innan hon gick ut och stängde dörren. Några minuter senare kom Justin in genom dörren. Han kollade surt på oss och gick rakt förbi oss, och in till badrummet. En liten stund senare kom han tillbaka och satte sig framför oss, på en stol.

- Hej Justin, hur har din dag varit? sa jag och kollade på Olga. Vi började asgarva.
- Mhm, kul va? Jättekul. Tack så mycket, sa han och reste sig upp och gick in till köket.
Jag kollade på Olga som fortfarande skratta men jag bad henne vara tyst.

- Tror du han är sur? frågade jag, på svenska. Jag såg hur Justin kollade lite på oss när vi snackade svenska. Det gjorde han alltid.
- Vet inte, fråga?
Jag reste mig upp och gick fram till honom. Han stod på andra sidan köksön och kollade surt på mig. Han stirrade rakt in i mina ögon och efter ett tag började han skratta.

- Okej då, det var ganska roligt! Men tro inte att du kommer undan så lätt, sa han och gick fram och kramade mig.
- Försöka kan du ju alltid göra, sa jag och skrattade. Han böjde sig ner och kysste mig och efter ett tag hånglade vi. Jag satt i hans knä och hans händer var innanför min tröja, och mina händer innanför hans.
Plötsligt harklade någon sig och vi kollade bak, men det var inte Olga. I dörröppningen stod..
VEM?! Ohhh.. bara jag vet ;)

Förlåt så jättemycket för dålig uppdatering!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA, sitter här oh skrattar för mig själv xD

Awesome! :D

2011-02-20 @ 19:48:39
Postat av: Nathalie

Assbra !!!

Snälla ett till idag är så nyfiken!!:D

2011-02-20 @ 20:05:08
Postat av: emma

HAHAHAHA, omg jag garva ihjäl mig!! haha stackarn :P btw Du är helt Awesome på att skriva!! :)

2011-02-20 @ 20:24:59
Postat av: johanna

Jättebra ! Helt oväntat med att olga skulle komma !superbra !!

2011-02-20 @ 20:38:37
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHHA OMG ASG asbra juu

2011-02-20 @ 20:58:47
Postat av: Anonym

veeeemmmmmm ?? MEER IDAAG , tack :]

2011-02-20 @ 21:13:42
Postat av: Anonym

Neee va spännande meeer tack!

2011-02-20 @ 23:27:42
Postat av: Anonym

Neee va spännande meeer tack!

2011-02-20 @ 23:28:20
Postat av: Anonym

Jätte bra!! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!Love it!

2011-02-21 @ 06:13:00
Postat av: josse

Jätte bra !!! Meeer !!!!!!!

2011-02-21 @ 09:39:35
URL: http://josefiinkarlsson.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna Skattberg

hej hur är läget?:D

2011-02-21 @ 10:00:27
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer. :D

2011-02-21 @ 12:44:17
Postat av: Anonym

uppdatera! :D

2011-02-21 @ 13:17:40
Postat av: Anonym

uppdatera :D

2011-02-21 @ 13:18:26
Postat av: LISA :D

JA DÖR DET E SÅ BRA!!

2011-02-21 @ 13:18:56
Postat av: Eira<3

Jag tror att det e Pattie ;P

Men man vet ju aldrig ;)

Mer mer mer :D Du äger <3

2011-02-21 @ 15:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0