Me Plus You - Kapitel 85

Vi körde iväg till ett fik som vi satt och åt på. Det var knappt några paparazzis där, vilket var väldigt skönt. Efter det åkte jag hem för att plugga medans Justin åkte iväg till intervjuen.



Efter en lång stund av läxor så kom Justin hem till mig.
- Du borde ha följt med, sa han och kollade besviket på mig.
- Va?
- Jag ville prata om dig på intervjuen men det kändes inte rätt, du borde ha varit där. Jag vill visa dig för alla att du är min, bara min. Istället var jag tvungen att ignorera frågan.
Jag la ner pennan och gick fram till honom och kramade om honom.
- Jag vill också det, mumlade jag och kramade om honom lite hårdare.
- Men jag vet inte om vi är redo. Om du är redo. Det kommer bli så himla .. stort, runtom oss om vi berättar. Men jag vill. Jag vill berätta för hela världen och jag vill kunna visa upp dig.
Jag kände hur någon tår började rinna ner för kinden. Men det var lyckliga tårar.
- Jag älskar dig, sa jag och kysste honom.
- Jag älskar dig också.

Vi stod och kramades och kysstes ett tag till. Plötsligt backade Justin undan.
- Vill du gå på bio?
- Öhm, ja visst, sa jag och började fixa mig.
- Kom igen, du behöver inte fixa dig. Du är redan fin som du är!

Justin ringde Kenny och vi åkte iväg till bion. Det var knappt några där, kanske tio stycken personer. Vi och köpte biljetter och massor av snacks. Det kändes nästan som om vi köpte upp allt som fanns!
Vi gick in och satte oss på bion och filmen rullade igång. Självklart hade Justin valt en skräckfilm, så jag satt livrädd under hela och tryckte mig mot honom. Men det var väl hans plan, antar jag.

Nästa dag:
Jag vaknade tidigt och gick upp för att ta en dusch. Efter duschen orkade jag inte fixa mig så mycket utan satte bara på mig ett par kläder och satte upp håret i en hästsvans.
Jag gick ner och åt en snabb frukost. Jag kollade på klockan och såg att den blivit väldigt mycket så jag skyndade mig och gick ut och ställde mig för att vänta på bussen. Mobilen vibrerade till så jag tog upp den och läste SMS:et. Det var ifrån Olga och hon frågade om jag kunde ringa upp henne. Jag tryckte snabbt på 'ring upp' knappen och efter bara några signaler svarade hon.
- Det är Olga.
- Det är Claudia!
- CLAUDIA!
- CLAUDIA! Oj, jag menar OLGA! Haha! Åh gud vad jag har saknat dig! Hur har du det?
- Jättebra, fast jag saknar dig för mycket. Och Hippon. Du var bara tvungen att ta med min häst? Haha!
- Hehe, sorry girl. Vad är klockan i Svealand?
- Typ ett på natten eller något.. jag måste sova snart. Fast först måste jag prata med dig ju!
- Oj, klockan är typ sju här? Vänta lite, bussen kommer nu, vänta några sekunder, sa jag och klev på bussen.
Jag fortsatte att prata med Olga medans jag gick i gången av bussen och alla kollade som galningar på mig när jag pratade svenska, haha. Jag gick och satte mig längst bak och efter några stationer klev Justin, Chaz och Ryan på som vanligt. Jag fortsatte att prata en stund med Olga och sa sedan hejdå till henne.

- Öhm? Vad var det där om? sa Chaz och kollade konstigt på mig.
- Duh. Hon snackade svenska, sa Ryan och skrattade.
- Coolt. Kan du lära mig något?
- Visst. Säg 'jag är en fegis' (hon sa det på svenska, Ryan förstod), sa jag och både Ryan och jag skrattade.
- Haha, fy vad skön du är. Han kommer att gå och säga det hela dagen, viskade Ryan i mitt öra och vi skrattade ännu mer.

Ryan hade rätt. Chaz gick runt och sa det hela tiden och varje gång skrattade jag och Ryan lika mycket. Plötsligt ringde min mobil så jag tog upp den. Det var Caitlin som ringde.
- Hej Caitlin! Vart har du varit hela dagen? Och Chris?
- Christian är sjuk och jag sov hos Scott igår och vi försov oss.. Men jag är hemma nu. Vad har ni för lektion?
- Hm, religion tror jag. Kommer ni snart eller?
- Äsh, jag orkar inte. Kan vi ses ikväll? Typ ha filmkväll hemma hos någon? Hela gänget?
- Visst, det går väl. Ses vi klockan sju?
- Klockan sju blir det! Puss! sa hon och la på.

Senare på kvällen.
- Vilken film blir det?
- Jag vet inte riktigt, kan vi inte bestämma det när Caitlin kommer? Är alla snacks framtagna? svarade Ryan.
- Förresten.. vart är Caitlin? Klockan är halv sju och hon är inte här? sa jag och tog upp mobilen för att ringa henne.
- Jag kan åka och hämta henne om ni vill? sa Ryan och kollade på oss. Vi nickade och han tog upp bilnycklarna.
- Skynda dig bara! ropade Justin efter honom.

Tjugo minuter senare hade varken Ryan eller Caitlin kommit tillbaka. Justins mobil började ringa och han gick iväg för att svara. När han kom tillbaka såg han inte alls glad ut. Han stod där och bara kollade på mig och Chaz och jag kunde se hur en tårarna sakta rann ner för hans kinder.

- Justin! Vad har hänt? sa jag upprört och sprang fram till honom. Han svarade inte utan la bara huvudet på min axel. - Justin. Svara. Vad har hänt?
- Caitlin har varit med om en bilolycka, mumlade han och tårarna började rinna på oss alla. Menade han allvar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

SERIÖST? :(

asbra..

2011-02-19 @ 15:33:20
Postat av: Anonym

omg asbra

2011-02-19 @ 15:44:38
Postat av: Johanna

Jättebra :D !! Men synd det där ,ja du vet.. blir det mer ikväll ? <3

2011-02-19 @ 16:56:06
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med!! asbra!!

2011-02-19 @ 21:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0