Never Let You Go - Kapitel 7

Dagen rullade på som vanligt och efter skolan åkte jag hem till mig och åt, gjorde läxor och satt lite framför datorn. När klockan var fyra så plingade min mobil till.

*Vi åker om en fyrtio minuter. Ska jag komma hem till dig eller du till mig? /Simon*
*Jag kan komma hem till dig* svarade jag och fixade till mig lite snabbt, innan jag tog mina saker och gick mot hans hus.



Jag plingade på och Vera kom och öppnade.

- Nicole! Åh vad trevligt. Simon är uppe på hans rum. Välkommen in! sa hon och jag gick in genom dörren. Jag tog av mig mina skor och jacka, och nästan sprang upp till hans rum. Han satt framför datorn och snurrade på datorstolen när han hörde att jag kom in. Han ställde sig upp och vi gick emot varandra och möttes sedan i en kyss. Vi kysstes ett tag, innan vi släppte varandra.

- Har du packat allt? frågade jag och han skakade på huvudet.
- Inte allt, jag har inte orkat. Vill du hjälpa mig? Att packa var kanske anledningen varför jag kommit hit, men jag svarade ändå ja. Jag följde med honom in i ett annat rum och hämtade en väska. Simon sprang fram och tillbaka och hämtade basketgrejer som han skulle behöva, medans jag började packa ner kläder.
När vi äntligen var klara var det mindre än tjugo minuter kvar tills han skulle åka. Jag satte mig ner på hans säng och Simon satte sig ner bredvid mig. Vi började kyssa varandra.

En stund senare så plingade det på dörren. Simon och jag ignorerade det och fortsatte att mysa, ända tills vi blev avbrutna av att Alex kom in på rummet.

- Herregud, kan ni bara lägga av? Simon, du visste att jag skulle komma hit tio minuter innan vi skulle åka. Varför gör du såhär mot mig? sa han och skrattade lågt. Jag satte mig upp och Simon gjorde detsamma. Han la sin hand ovanpå min och smekte den.

Tio minuter senare var det dags att åka. Vi gick ner till nedervåningen och ut på gatan, där det stod en taxi. Alex gick fram till mig och kramade om mig.

- Take care lil' sis', sa han och kramade om mig hårt. - Och ta hand om pappa.
- Mm, mumlade jag och släppte sedan taget om honom. Jag gick fram till Simon och kramade om honom istället.

- Jag vet inte hur jag ska överleva utan dina kyssar i en vecka, sa han och kysste mig. Vi stod och kysstes ända tills Alex ropade att de var tvungna att åka.

- Vi ses, om en vecka, sa jag och kysste Simon igen. Han kramade om mig och gick sedan in i taxin, och jag kollade på de enda tills jag inte kunde se taxin längre. Då började jag gå hem.
Jag satte mig i vardagsrummet och efter bara en liten stund kom pappa och satte sig bredvid mig.

- Känns det jobbigt? Att Simon har åkt? frågade han och jag tänkte efter.
- Faktiskt inte. Inte så jättejobbigt, svarade jag och pappa log.
- Det är bra. Förresten, du har inte berättat om din klass! Jag vill höra, så berätta på!
- Öhm, okej. Caitlin är tjejen som jag är mest med. Av killarna är jag väl mest med Ryan, Chaz och.. Justin. Typ.
Pappa nickade och log.
- Beadles, Butler och Somers om jag förstått rätt? Jag har träffat på deras föräldrar! Men vem är Justin?
- Justin Bieber, sa jag och pappa kollade chockat på mig. Till och med han visste vem Justin var, haha.
- En kändis i klassen! Det var inte dåligt det! sa han och skrattade. Jag började också skratta.

Efter att ha kollat klart på programmet gick jag upp till mitt rum och bara.. satt där. Jag gjorde lite läxor och satt vid datorn, men inget mer. Jag gjorde i princip ingenting. Precis när jag var på väg att ge upp och gå och lägga mig eller något, även fast klockan bara var halv sju på kvällen, så plingade mobilen till. Jag tog upp den och såg att jag hade fått ett SMS ifrån Caitlin.

*Vill du träffas?*
*Visst. När? Vart?*
*Hemma hos mig om fem minuter*
*Okej*

Jag drog av mig min mjukisdress som jag tagit på mig och bytte om till ett par korta jeansshorts och en hoodie. Jag satte upp håret i en tofs och tog sedan mina saker och gick ner till nedervåningen.

- Och vart ska du? frågade pappa medans jag var påväg ut från dörren. Han stirrade ut mig.
- Hem till Caitlin.
- Du har inte ätit.
- Jag äter där, sa jag och pappa log. Jag sa hejdå och gick ut från huset och stängde dörren efter mig. Jag sprang fram till min cykel och satte mig på den, och började cykla iväg. Jag visste inte riktigt vart Caitlin bodde eftersom jag aldrig varit hemma hos henne, men jag antog att det låg där bussen hade stannat imorse och hon klivit på.
När jag cyklat till bussens station så såg jag en brevlåda som det stod "Beadles" på. Jag hoppade då av cykeln och ledde den fram till dörren. Jag parkerade den precis utanför och plingade på. Det tog en stund, men tillslut kom hennes lillebror Christian och öppnade.

- Hej Nicole! sa han glatt och kramade om mig löst. Jag kramade tillbaks och gick sedan in i huset efter honom.

- Vart är Caitlin?
- Jag vet inte, där uppe tror jag. Hon kommer nog ner strax! Resten kommer snart.
- Resten? sa jag och kollade frågandes på honom.
- Ja, resten. Förresten, har du käkat? Vi har köpt pizza! sa han medans han gick in i köket. Jag följde efter honom och satte mig på en av stolarna vid köksön. Jag kollade runt i köket och insåg hur fint han och Caitlin faktiskt bodde. Christian, som stod vid köksbänken, vände sig om.

- Det finns tre olika, vilken vill du ha? sa Christian och tog fram tre olika kartonger. Jag öppnade den ena och såg någon sorts pizza, vilken vet jag inte. Den såg ganska god ut så jag tog en bit av den. Christian gjorde samma sak och satte sig mittemot mig. Vi åt under tystnad. Det var inte så att vi inte hade något att prata om, vi valde bara att inte prata. Christian valde att stirra på mig istället.

- Nicole! Har det redan gått fem minuter? Förlåt, men jag duschade! sa Caitlin och avbröt tystnaden. Hon kom ner för trapan och gick fram till mig. Hon kramade om mig och satte sig sedan bredvid mig och tog en pizzabit.
- När skulle de andra komma? frågade Christian samtidigt som han tog en ny tugga av pizzan.
- Jag vet inte. De skulle ha kommit samma tid som Nico.. Caitlin avbröts av att det ringde på dörren. Christian ställde sig snabbt upp och sprang mot dörren. Några sekunder senare kom han tillbaka och efter honom gick Ryan och Chaz. Ryan log stort och det gjorde Chaz också. De satte sig runt köksön och högg direkt in på pizzan.

Resten av kvällen spenderades hemma hos Cx2 - mitt nya smeknamn på Catilin och Christian. Vi åt onyttigt, kollade på skräckfilm och mycket annat.
Klockan närmade sig nu tolv och jag kände att det började bli dags att gå hem. Det tyckte de andra också. Eller, Justin och Chaz hade redan gått, så det var bara jag och Ryan kvar. Jag sa hejdå till Cx2 och gick sedan ut ifrån deras hus.
Jag tog upp min cykel och ledde den längst gatan. Ryan gick bredvid mig.

- Vart bor du? frågade jag Ryan. 
- Två hus ifrån dig. Förut bodde jag mittemot Caitlin och jag och Chaz var grannar, men jag flyttade.
- Jaha okej, sa jag och log.
Vi fortsatte att prata ända tills vi stannade framför mitt hus.

- Vi ses imorgon, sa jag medans jag la ner min cykel på gräsmattan framför huset.
- Ja det gör vi. Ryan närmade sig mig och..
Kysser han henne? Eller vad gör han!?

Somsagt, förlåt för dålig uppdatering men jag har datorförbud (hehe jag får egentligen inte sitta nu, men jag gör det för er skull) ♥

VAD TYCKTE NI OM KAPITLET? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

sketabra

2011-03-19 @ 20:29:09
Postat av: Emma

Superduperbra!!! älskar varenda kapitel du gör!! :D

2011-03-19 @ 21:12:03
Postat av: Anonym

WE WANT LOTS OF BIEBERSEX! :)

2011-03-19 @ 21:13:55
Postat av: Madde

Awesome så gött! :)

2011-03-19 @ 22:05:16
URL: http://karinbeatrice.blogg.se/
Postat av: Anonym

gööööd chapther:D

2011-03-20 @ 01:00:51
Postat av: Anonym

ASBRA

2011-03-20 @ 12:03:03
Postat av: Elin

Moreish! :D

2011-03-20 @ 14:38:49
URL: http://somebodytolove.blogg.se/
Postat av: Johanna

Awsome !!

Kram Johanna & Nathalie !

2011-03-20 @ 17:36:50
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lol en har kommenterat lots of biebersex haahahahaha

Men jag tycker alla kapitel du har skrivit är bra, grymt bra faktiskt!:D haha snälla kan du inte skriva varför du har dataförbud?:) längtar tills nästa kapitel!:)))

2011-03-20 @ 23:59:50
Postat av: lavin

när e förbudet över?? vill inte vänta så länge på nästa kapitel, du e bäst på att skriva XD

2011-03-21 @ 15:23:04
Postat av: Josefine<3

Hej!<3 Du är grymt duktig på att skriva noveller! Jag undrar bara om du ska skriva flera? I så fall undrar jag om du kanske kan skriva en novell om Ryan Butler? För jag tycker att han är söt...... Men Jag ÄLSKAR Justin!

2011-03-21 @ 18:59:11
Postat av: Anonym

asbra

2011-03-21 @ 19:12:37
Postat av: Anonym

RYAN (L)

meeeeeer :D

2011-03-21 @ 20:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0