Me Plus You - Kapitel 18

- Justin, det här kommer inte att fungera. Jag orkar inte slösa min tid på någon som jag ändå inte kan vara med.
- VAD PRATAR DU OM?!
- Du ska iväg till Tyskland om bara några dagar, och sen ska du avsluta din turné för iår och du ska tillbaka till USA.. och jag bor i Sverige. Det kommer inte att fungera bara.
Jag kunde se hur hon började gråta och några tårar började rinna ner för mina kinder också.
- Jag måste åka snart igen, men vi kommer att klara det, sa jag till henne.
- Lovar du? frågade hon.
- Jag lovar.
Jag kysste henne mjukt och länge. Jag visste innerst inne att det inte skulle fungera, men hon visste inte varför än.. Men just nu ville jag bara njuta av stunden och vara lycklig. Det är inte ofta jag får vara det med en tjej..

Jag satt med armarna runt henne i soffan, med hennes huvud vilade på min bröstkorg. Jag pillade lite i hennes hår och satt med slutna ögon och pussade henne på pannan. Jag kunde höra hur hon småsnyftade lite och det var en sak jag inte tål, och det var att se en tjej gråta.. Jag kände hur tårarna började rinna nerför mina kinder men jag gjorde allt för att hon inte skulle märka något. Efter bara en liten stund hade hon börjat andas tyngre och sedan somnat i mitt knä. Jag satt och kramade om henne, hårt.

FRAMSPOLNING (Claudias perspektiv)
Jag vaknade av att det knackade på dörren.
Jag ställde mig snabbt upp och kollade mig lite i spegeln. Gud vad hemsk jag såg ut! Ögonen var alldelles röda och svullna och håret såg ut som ett fågelbo. Jag var ju ändå på Justins rum och han var ju inte här, så jag antog att det var han som knackade - och han skulle väl inte bry sig sådär jättemycket om hur jag såg.. Men jag beslutade mig för att sätta upp det i en snabb tofs och gick mot dörren och öppnade. Där stod Kenny.
- Hej Claudia. Har något hänt?
- Nej, eller jo, eller.. Nej.
- Justin ville iallafall att jag skulle ge det här till dig, sa han och gav mig ett kuvert.
- Jaha, tack så mycket, svarade jag och stängde dörren medans han gick bort mot hissen.
Jag gick in i hotellrummet igen och kollade på kuvertet. Det stod "Claudia" med fin skrivstil. Jag öppnade det och hittade en liten lapp. På den stod det:
"Förlåt om jag bara gick medans du sov, men jag har planerat en överraskning. Kommer du ihåg stranden vi var på? Ta på dig något fint men bekvämt och gå dit klockan 7. Jag möter dig där. Justin

Vad hade han planerat nu då? Jag tog en snabb titt i spegeln och suckade. Sådär kunde jag ju inte se ut! Jag tog av mig kläderna och tog en snabbdusch. Sedan torkade jag håret och lockade det lite.
Jag sprang in i mitt och Olgas rum, men Olga var inte där. Jag ringde henne medans jag gick emot min garderob.
*Hej, det är Olga*
*Tjena! Det är Claudia. Vart är du?!*
*Du anar inte vem jag träffade. Erik!*
*Erik?*
*Ja, men du vet Erik? Han går ju i klassen över oss.. Jag ska iallafall på bio med honom nu, hoppas det är okej för dig..*
*Din crush? Grattis!* sa jag och skrattade. *Jag tänkte bara berätta att jag skulle ut med Justin, han har tydligen planerat någon överraskning*
*Tack. Vi ses ikväll, antar jag? Eller imorgon? Puss på dig* svarade Olga och la på.
Nu var det iallafall ett problem mindre, jag behövde inte känna mig elak för att jag lämnade Olga. Jag visste att hon förstod vad detta betydde för mig, men det kändes bättre om hon också träffade någon. Bra att hon mådde bättre iallafall!

Jag rotade igenom garderoben. Något fint, men bekvämt. Vad kunde det vara? Jag hade inte med mig mycket kläder och speciellt inget "fint"! Vad hade Justin tänkt att jag skulle ta? Efter ett tags letande så hittade jag en klänning i Olgas garderob. Det var en väldigt enkel vit klänning, men VÄLDIGT fin. Jag satte på mig den och kollade mig i spegeln en sista gång innan jag behövde gå. Inte för att skryta, men jag såg väldigt snygg ut idag!


Hahaha! Märkte precis hur mycket jag hade skrivit ordet "väldigt" i det sista stycket.. sorry.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahahhaha så jävla braaa!! meeerr

2011-01-09 @ 20:57:08
Postat av: Anonym

hahahahahhaha så jävla braaa!! meeerr

2011-01-09 @ 20:57:25
Postat av: MirandazBieber

Hahahaha! Älskar verkligen Novellen! (hahahaha Fick skrattattack men vet inte varför!!) Haha!:D

2011-01-10 @ 19:25:26
URL: http://minbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0