Me Plus You - Kapitel 45

- Är vi framme snart? Är vi det? Är vi framme snart? Mamma! Kenny! Är vi framme snart?
- Justin, skärp dig, sa mamma och kollade på mig strängt.
Resten av resan till Globen så satt jag knäpptyst och spelade på min iPhone istället. Plötsligt sa Kenny:
- Justin, vi är framme. Ser du den där byggnaden? sa han och pekade ut genom fönstret.
- Wow, den där gigantiska golfbollen menar du? Det var sant, det var verkligen en gigantisk golfboll.
- Precis, vi är framme om 5 minuter.
Jag kollade ut lite genom fönstret när vi åkte omkring på Stockholms gator. Plötsligt såg jag..



En stor grupp med tjejer. De alla bar tröjor med antingen mitt ansikte på eller texter som "I Love Justin Bieber", "One Less Lonely Girl" och massor av andra. Helt plötsligt satte sig hela gruppen ner förutom en tjej och hon stod längst fram.
- KENNY! STANNA BILEN! skrek jag det högsta jag kunde.
Både Kenny och mamma vände sig om och kollade på big i baksätet.
- Vad är det Justin?
- Jag vill kolla på mina fans en stund, sa jag och log.
Kenny körde runt så att vi stod en bit ifrån. Jag vevade ner rutan en bit, men det var inget problem för vi hade ju tonade rutor så man skulle aldrig misstänka att det var jag som spanade in de.
Jag hörde att gruppen med tjejer skrek någonting så jag tog risken och vevade ner rutan ännu längre, och stack ut huvudet en bit.
- "When I say Justin you say Bieber. JUSTIN!" skrek tjejen som stod längst fram.
- "BIEBER" stämde alla andra in.
- "When I say One, you say Time. ONE!"
- "TIME"
Tjejerna skrek jättehögt så att det verkligen ekade.
- Kenny! kör lite närmre, sa jag till honom. Han suckade och åkte sakta lite närmre. Nu var det två tjejer längst fram och de båda hade vänt sig om. De snurrade runt och började sjunga, högt. Då såg jag vilka det var. Det var Olga.. och Claudia. Åh, hon var så vacker. Jag hade saknat henne så mycket.
Claudia och Olga började sjunga, eller ja skrika: "I know you love me" medans gruppen stämde in med "ey". Dem fortsatte sjunga hela "Baby" medans jag satt där och kollade på. 

- Justin, suckade mamma. Kan vi åka vidare nu?
Jag hann inte ens svara innan Kenny började köra därifrån. Jag vände mig om och kollade ut genom fönstret hela vägen, tills jag inte kunde se dem, eller ja, Claudia, längre. Då tog jag upp mobilen och smsade henne istället.
*Varför har du aldrig berättat att du varit så bra på att sjunga?

Claudias perspektiv:
Det plingade till i mobilen så jag tog upp den och kollade på skärmen. Det var ett SMS ifrån Justin: *Varför har du aldrig berättat att du varit så bra på att sjunga?* Jag visade chockat smset för Olga som kollade konstigt på mig. Hade han sett oss? Vi började kolla runt lite diskret men såg inga förutom vi, alla fans på träffen och massor av andra som börjat droppa in nu. Jag log lite för mig själv innan jag stoppade ner mobilen i fickan.

Det hade börjat bildas en kö då det somsagt börjat komma väldigt många fans. Jag och Olga stod självklart längst fram! Klockan började närma sig sex och soundchecket hade inte börjat än. Där stod vi otåligt och kunde inte vänta på att få släppas in. Jag kunde höra hur det hade börjat sjungas lite smått i ledet. Det blev som en ström då några började sjunga "Baby" där bak och sedan började vi längst fram i ledet också sjunga.

En vakt kom ut genom Globen-ingången och gick fram till mig.
- Det kan börja regna eller bli dåligt väder när som helst så ni ska få stå inomhus istället, sa han och öppnade dörren. Jag klev in med Olga på min andra sida och sprang fram så att vi stod först i det nya ledet, återigen. Snart började fler och fler droppa in och ställde sig vid eller mellan avspärrningarna.
De flesta hade på sig JB-tröjor och många hade skyltar där det stod saker. Jag och Olga småpratade lite innan vakten kom fram till oss igen. Han började peka på de flesta av oss som varit här i morse, inklusive mig och Olga. Vi fick gå över till den "icke avspärrade sidan"

- Varsågod, ni kan nu få gå in till Meet&Greet, sa vakten.
Jag kollade chockat på honom, och kunde sa att massor av andra gjorde det också.
- Meet&Greet?! Jag trodde det skulle vara soundcheck bara! skrek tjejen bredvid mig medans hon hoppade upp. Alla fans som inte blivit "utvalda" började skrika som galningar och några började gråta.
- Hm, ni kanske har rätt. Men Mr. Bieber sa att han ville ha Meet&Greet också. Varför vet jag inte! Men nu kan ni iallafall få gå in. Ni som var här imorse med Claudia alltså.
- Hur vet du vad jag heter? Jag kollade frågandes på honom, chockat.
- Du skulle ju ha en blogg träff eller vad det nu var här och vi informerades om det, sa han medans han höll upp dörren. Jag gick in genom den med alla som jag träffat imorse bakom mig. Han ledde oss till ett rum jag aldrig varit i förr, även fast jag varit i Globen flera gånger.
- Mr. Bieber kommer snart, sa han och gick därifrån.
Förlåt för dålig uppdatering och tråkigt kapitel. Jag är hemma sjuk idag och har jätteont överallt osv. Förlåt till mina läsare, om jag nu har några.. haha..

Bara jag som känner att novellen börjar bli "tråkig" typ? Jag har idéer kvar men det är inte alls peppande när man inte får kommentarer. VAD VILL NI SKA HÄNDA?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej den va bra

2011-01-27 @ 09:42:57
Postat av: Anonym

Sluta inte blogga, novellen e grym!! :)

2011-01-27 @ 09:43:24
Postat av: Anonym

Awesome

2011-01-27 @ 09:43:37
Postat av: Anonym

skiitbra...du är bäst!! älskar ej!<3

2011-01-27 @ 16:54:32
Postat av: Anonym

dej*<3

2011-01-27 @ 16:54:50
Postat av: Michelle Verona Sjöö

bra, älskar novellen <3

2011-01-27 @ 18:46:45
URL: http://veronasmichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0