Me Plus You - Kapitel 37

- Inte jag - vi - ska shoppa!
- Fan vad jag hatar tjejer, mumlade han och suckade.
- Men inte kan du hata mig, du kysste mig ju? sa jag och försökte blinka lite flirtigt, men jag kunde inte hålla mig för skratt.
- Claudia! pep Ryan. Han kollade ner i maten igen. Jag älskade verkligen att göra honom generad!
- Okej loser, kom nu. Shopping time! Jag tog tag i honom och drog ut honom.

Vi började gå mot shoppingcentrumet och eftersom jag bodde så nära kunde vi gå, så vi slapp ta bussen. Ryan gick ganska nära mig, men det kändes okej då vi båda gjort ett "avtal" att vi inte skulle ha någon relation eller så. Visst, han var väldigt snygg och hur snäll som helst, men det kändes bara fel.. Dels pågrund av det jag hade med Justin och sen kändes Ryan lite mer som en bror för mig..
Vi hade inte känt varandra så länge men det kändes ändå som om vi var bästa vänner.

När vi kom fram till centrumet efter ungefär tio minuters promenad med massor av prat såg jag Olga där. Jag sprang fram, hoppade på henne och kramade om henne i en bamsekram.
- Heeey giiiiirl, skrek vi som småtjejer och gjorde ett "tufft" handslag, innan vi började skratta jättemycket.
- Vem är det här? frågade hon mig, på svenska, och synkade Ryan uppifrån och ner. - Han ser ganska bra ut, viskade hon till mig och log mot Ryan.
- I know. Hooootttiiiiee! sa jag och vi började skratta ännu mer.
Han hade tagit lite avstånd från oss så jag ropade på honom att han skulle komma fram istället, vilket han gjorde.
- Ryan, det är min absolut bästa vän Olga! Och Olga, det här är Ryan. Han bor hos mig. De log och hälsade på varandra. Olga blev lite småfnittrig och det blev hon alltid i närheten av killar. - Förresten Olga, du måste prata engelska ifall du inte förstått det..
Ryan gick på ena sidan om mig och Olga på andra och vi började gå in i centrumet.
- ÅH! Claudia dit måste vi gå! skrek hon och pekade på massor av affärer. - Och dit! Och dit! Där har jag inte varit på huuur länge som helst!
Vi började med Zara och arbetade oss vidare. Tillslut hade vi massor av kassar med kläder och vi använde stackars Ryan som en packåsna, haha! Han såg inte så jätteglad ut, men han klagade inte heller. Efter en stund stannade vi för att vila oss lite, det var ju jobbigt att shoppa! Plötsligt tappade Ryan alla påsar och hans ögon blev stora som golfbollar.
- Ryan, det är omtåliga grejer i påsarna! Du måste vara försiktig med våra kläder, skrattade jag och Olga.
- Kolla. Där, sa han och pekade på en affär.
Jag och Olga vände blickarna och fick se en affär vi inte kände igen, men Ryan kände tydligen igen den för att den finns i hans hemstad. På mindre än en sekund var han inne i affären och vi tog alla påsar och sprang efter honom. När vi kom in i affären såg vi massor av hyllor med skor och kläder - allt i Ryans stil. Där sprang han runt som ett barn i en godisbutik och gick runt och plockade på sig massor av skor. När jag tänkte efter så påminde hans stil VÄLDIGT mycket om Justins stil, men det var inget jag tänkte mer på - de flesta killars stil var ju så..
- Tjejer, kolla det här! sa han och höll upp ett par skor. - Jävlar, vad fina. Han smekte skons sida, precis som jag och Olga brukar göra med våra klackar. Vi bara kollade på varandra med förvånade ansikten.. Det var ju inte så ofta man såg en kille beté sig sådär när han shoppar? Haha!
När Ryan plockat på sig massor av skor och kläder så betalade han och kom ut till oss, med ett stort leénde i hans ansikte.
- Det blev visst en ganska lyckad dag, skrattade han bakom alla hundra påsar med sina skor och kläder som han bar.
- Du är galen.. Jag har aldrig shoppat med en kille som faktiskt shoppar?! Iallafall, jag är hungrig. Kan vi inte käka? frågade jag. Olga och Ryan nickade och vi började gå iväg mot ett café.

- Paxa platsen, jag ska bara fråga vad Ryan vill ha, sa jag till Olga och gick iväg till Ryan som vaktade ett bord.
- Vad vill du ha?
Han pekade på griffeltavlan med alla priser och såg lite osäker ut.
- Ehh.. kajne.. kaj.. kajnell.. kajnellbull!
- Svenskan blir bättre och bättre för varje dag som går! Snart är de lika bra som dina kyssar!
- Du kommer aldrig att släppa det va? sa han och suckade, medans han himlade med ögonen.
- Njae, vi får se! En kanelbulle blir det. Kommer strax! sa jag och gick iväg till Olga i kassan.

Statistiken har sjunkt REJÄLT och det är inte så roligt när man inte får många kommentarer osv. Nu vill jag att ALLA kommenterar vad det tycker!! :)

Svar till någon som undrade: Ja, Justin kommer snart att komma in i bilden igen. :)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag tycker den är jättebra, men det är ju lite tåkigt att Justin är borta, men förstår ändå att det är svårt att få in honom i storyn igen ;)

2011-01-21 @ 20:03:00
URL: http://jasminealice.blogg.se/
Postat av: Anonym

aweeesome!!

2011-01-21 @ 20:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0