Me Plus You - Kapitel 30

- Du är så ..
- Du är finare, sa han.
- Du är så nära, men ändå så långt bort. Jag saknar dig.
- Jag saknar dig mer. Jag tänker bara på dig och jag längtar tills vi kan träffas igen.
- 20 år kanske?
- Nejdå, jag kommer snart till Sverige och har konsert. Har fixat det för mina svenska fans, men mest för din skull.
- Aww. Vad gullig han var, tänkte jag.
Jag kunde höra hur tjejerna ropade från mitt rum.
- Justin jag måste gå nu, men vi hörs. Du är min bästa vän och jag älskar dig, det vet du. Hejdå! sa jag och gjorde en pussmun mot datorn.

Dagarna gick och vissa dagar pratade jag mer med Justin, vissa dagar mindre och andra dagar inte alls.  Jag kan inte direkt påstå att jag slutade ha känslor för honom, men jag försökte. Jag visste dock från erfarenheter att man inte kan stoppa sina känslor och det märkte jag, för så fort jag pratade med honom eller läste på olika fansidor så kände jag det där pirret i magen. Men, för mig kändes han ändå mer som en bästa vän. En person jag kunde berätta allting för, verkligen allting.
Jag visste inte hur Justin såg på oss. Ibland verkade det som om jag var den enda tjejen i hans värld och andra dagar verkade han ganska ointresserad av mig. Jag läste även på vissa sidor att han träffade någon tjej hit och dit nu när hans turné hade börjat. När jag läste det blev jag lite deppig, men samtidigt - jag träffade ju andra killar, så vad var problemet?
Jag visste verkligen inte hur jag kände för allt det här med Justin. Som jag sa så var han min bästa vän, men vissa dagar kändes det som om jag ville mycket mer. Allt var så komplicerat!
Jag tog upp mobilen och smsade Justin.

Justins perspektiv:
Min tour hade börjat igen och min första konsert var i Atlanta. Själva konserten skulle börja om några timmar, men det var mycket som behövdes fixa först.
Just nu satt jag i mitt omklädningsrum och gjorde i princip ingenting. Mobilen plingade till så jag tog upp den och såg att jag fått ett sms ifrån Claudia.
*Längesen vi snackade! Vad händer?*
*Jag ska strax ha soundcheck med massor av galna tjejer, hähä, på min första konsert! Själv?*
*Njae, inget speciellt. Ska dra ut snart*
*Jag vet inte vad klockan är hos dig, men jag antar att det är på kvällen, så försök att inte bli uppäten av mörkret. Om jag hade vart där kunde jag ha skyddat dig, cuz I got ninja skillz! Du, hälsa Olga från mig*
*Aw, tänk på mig på konserten så klarar jag mig nog. Visst, men någon annan gång för jag ska inte ut med Olga, jag har andra vänner haha*
*Oj har du? Grattis*
*Tack! Lycka till på konserten, du är grym så den kommer att bli grym, det vet jag. Välj inte någon för snygg OLLG bara*
*Du kommer alltid att vara min OLLG, det vet du. Luv yaaa*
*Jaja vi säger så, speciellt när du träffar hundra tusen miljarder snygga tjejer varje dag! Jag måste dra nu, Nicklas väntar. Vi hörs ikväll, okej? Luv ya 2*
Vem var Nicklas och varför skulle hon ut med honom? Jag tänkte lite. Hade hon redan glömt bort mig och det vi hade och stuckit iväg med någon annan? Vad fan, jag som trodde vi hade haft något på gång..
Usher kom in genom dörren och sa att soundchecket skulle börja så jag tog en sista titt i spegeln innan jag gick mot scenen. När jag kom ut såg jag massor av tjejer och de alla skrek när de såg mig.
- Hey girls! Hur är det med er? sa jag och alla tjejer började skrika.
Jag satte mig på en pall som stod i mitten av scenen. Jag gjorde en hairflip och tjejerna började skrika ännu mera! Jag tog mikrofonen som någon i personalen gav mig och sa:
- Så, vad ska vi hitta på nu? Ska jag sjunga? Ska vi köra någon lek? Har ni några förslag?
- SJUUUUNG! skrek de flesta men några skrek att vi skulle köra en lek.

Jag tänkte till lite snabbt och gjorde en gest med handen så min DJ började spela melodin till Love Me och jag började sjunga. Han spelade den dock lite för fort bara för att jävlas med mig så jag hann inte med att sjunga, det gick ju för fort! Jag kunde inte hålla mig för skratt så jag stängde av musiken och stod och garvade istället. Efter ett tag när både jag och publiken skrattat tillräckligt så sprang jag upp till DJ:n och bad honom köra lite av varje låt. Det blev lite som en överraskning, för vilket låt som skulle komma, så jag hann inte heller med varje gång här heller, så både jag och fansen började skratta igen.
Gud vad jag älskade mina fans! Jag hade gått ut på scenen lite halvt deppig men nu stod jag här och skrattade jättemycket. Mina fans fick mig alltid på bra humör.

- Hhaha, som ni ser går det inte så bra.. Ska vi köra lite frågor istället? Vi börjar med dig där, sa jag och pekade på en tjej som stod längst fram. Kenny sprang fram med mikrofonen.
- Vad har du för färg på kalsongerna? sa hon och fnittrade.
- Ehh, okej.. det där var random. Vänta lite, jag ska bara kolla, sa jag och sprang bak lite och drog ner mina byxor. Tjejerna började skrika som galningar, precis som jag velat, och jag kunde se hur mamma kollade på mig surt.
- Lila såklart! Nästa fråga?
Vi fortsatte ett tag och jag fick mest ganska tråkiga frågor, såna där vanliga.
- Okej, tre frågor till! DU börjar, sa jag och pekade på en annan tjej.
- Kan du göra 'the famous dougie'? frågade hon.
DJ:n satte på musiken och jag började jerka lite kort. Jag förstår inte varför tjejerna skrek så mycket, men de verkade verkligen älska min dougie, haha!
- Nästa fråga?
- Har du en flickvän? frågade en ganska liten tjej.
Jag tänkte till innan jag svarade. Egentligen vet jag inte varför jag tänkte till, jag hade ju ingen..
- Nej, sa jag bestämt i mikrofonen. Sista frågan?
- Kan du sjunga den första låten du tänker på just NU?
Jag tog ett stadigt tag om mikrofonen och började sjunga: "At night when the stars light up my room I sit by myself talking to the moon, try to get to you.. in hopes you're on the other side, talking to me too or am I a fool who sits alone talking to the moon?" Jag bytte snabbt melodi och började sjunga på 'God Damn You're Beutiful' av Chester See. Jag sjöng hela låten.
Jag vet att det inte riktigt var något speciellt, men det kändes så sorgligt när jag sjöng och tänkte på Claudia, så jag kände hur ögonen var lite tårfyllda och jag kunde se att några av fansen hade blanka ögon.
- Eh, det där var alltså 'Talking To The Moon' av Bruno Mars och 'God Damn You're Beutiful' av Chester See, två låtar som jag tycker är riktigt fina och .. ehh.. vi ses på konserten! sa jag innan jag gick av scenen. Jag sprang iväg till mitt omklädningsrum och slängde mig på soffan. Dörren öppnades och in kom..

Återigen: NI FÖRSTÅR INTE HUR SVÅRT DET ÄR!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

aweeeesome!!!!!!!!!

2011-01-17 @ 18:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0