Me Plus You - Kapitel 32

Två veckor senare (Claudias perspektiv)
- Okej, men vi ses nästa vecka när skolan börjar, sa jag och kramade om henne.
- Yes, det gör vi. Puss på dig! svarade Olga.

När jag kom in i huset stod mamma och pratade med någon kille. Förmodligen någon elektriker eller något, vad vet jag?
- Claudia, det här är utbytesstudenten som skulle komma hit, om du kommer ihåg? Han heter Ryan och pratar bara engelska.
Killen hon pratade om vände sig mot mig. Han var lång, längre än vad jag själv var. Han hade ganska kort halvblont/brunt hår och ett par vita Ray Bans på huvudet. På kroppen hade han en turkos tshirt och ett par ganska slappa jeans. Första intrycket var att han var väldigt söt och snygg, och jag la märke till hans snygga stil. Den påminde mig om Justin. Hela han påminde mig om Justin, så det var klart att jag gillade honom.
Han gick fram till mig och tog tag i min hand.
- Hej, jag heter Ryan, sa han och kollade rakt in i mina ögon.
- Tja, jag heter Claudia! sa jag glatt.
- Vill ni gå upp och bekanta er? Claudia, du kan väl visa Ryan runt? Vi äter om en stund.
- Mamma, gnällde jag. Varför var hon alltid tvungen att vara så pinsam ändå? Man säger ju inte 'bekanta er', haha! Jag började gå mot vardagsrummet och såg att Ryan började gå ikapp bakom mig.
- Så, det här är vardagsrummet. Där borta ligger en toalett, ett kontor och där borta ligger hallen! Jag pekade överallt och Ryan nickade. Vi gick upp för trappan och jag visade mammas sovrum och badrum.
- Ja, här är alltså ditt rum. Duger det?
- Jorå, det är skitfint, svarade han och log. Sött leende, tänkte jag.
Jag visade allt annat på övervåningen och började gå mot mitt rum och då insåg jag att han fortfarande gick bakom mig.
- Eh, så det här är mitt rum.. sa jag och satte mig vid datorstolen.
- Fett snyggt! Jag trodde du skulle ha ett helrosa rum eller något, sa han och vi började skratta. Får jag sitta på sängen?
- Haha, nejdå, jag är inte den typen av tjej.. Ja visst, no problemos! Han gick fram och satte sig på min säng. Så Ryan, vart kommer du ifrån då?
- Canada, och du?
- Halvamerikan och halvsvensk. Varför åkte du hit?
- Vet inte. Jag har pyttepyttelite nordiskt blod i mitt blod, så jag tänkte att det kunde vara kul att kolla in landet. Det är ju jättefint, speciellt tjejerna. Han började rodna lite.

RYANS PERSPEKTIV:
- Tycker du? Tjejerna i USA är sjuuukt snygga ju, jämfört med Sverige
- Va?! Nej?! Svenska tjejer är det nya i år, skit i amerikanerna, ta hit svenskarna istället!
Jag kände hur nervositeten började släppa lite. Claudias mamma var jättesnäll och jag insåg att Claudia inte alls var en bitch, som jag hade trott!
Hon snurrade runt på stolen och loggade in på någon sida.
- Vad gör du för något? frågade jag henne.
- Bloggar!
- Åh, haru en blogg? Nice! Får man läsa? sa jag medans jag gick upp från sängen och ställde mig bakom henne.
- Sure! Men det kanske inte är så intressant för dig för den handlar om en kändis..
- Jaha, är den stor eller?
- Nordens största! Ganska coolt faktiskt. Men vad handlar den om?
- Justin Bieber, om du vet vem det är?
Jag trodde jag skulle dö.
- Haha! Jo, jag vet vem det är.. Så du är typ ett fan av honom?
- Yes, a proud Belieber! Nej, är du en sån där som tycker han är bög och inte kan sjunga och blablabla?
- Gud nej! Vill du veta en sak? Jag kän..
- MATEN ÄR KLAR! hörde vi nere från köket och vi sprang ner.

Nu dök Ryan upp i bilden också! [=utbytesstudenten] Vad tycker ni? KOMMENTERA FÖR MER.

Update: Jag håller på och pluggar till två prov, därför är uppdateringen sådär och om den är bra så suger inläggen, haha..
Nu ska jag iallafall göra en deal: Får jag IG-G så uppdaterar jag som vanligt + ett extra inlägg (3/4 inlägg, säger vi) och får jag VG så uppdaterar jag mellan 5-7 inlägg på en dag. Får jag MVG så uppdaterar jag 10 inlägg! :):)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Omg suuperbra

2011-01-17 @ 20:02:30
Postat av: Anonym

Omg suuperbra

2011-01-17 @ 20:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0