Me Plus You - Kapitel 29

Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och jag somnade med laptopen i ansiktet.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Jag vaknade bara någon timma senare av att mamma stod i dörröppningen och kollade på mig.
- Eh mamma, varför stod du och kollade på mig när jag sov? Creepy..
- Jag skulle bara kolla vad du gjorde eftersom du varit på rummet ett tag nu, och märkte att du sov. Du är så söt när du sover, skrattade hon och gick ut ifrån rummet.
Jag satte mig upp i sängen och gnuggade mig i ögonen. Kollade lite snabbt på klockan och räknade ut vilken tid det var i Sverige, förmodligen runt lunch eller något. Jag tog upp mobilen ur fickan och skickade iväg två SMS, ett till Olga och ett till Claudia.
*Jag kommer att komma till Sverige på min turné, och det är faktiskt om någon månad eller så.. Tror du att du kan få Claudia att gå på min konsert då? /Justin* skickade jag till Olga, och *Godmorgon världens finaste. Hur är läget?* till Claudia.

Jag satte mig och stirrade på mobilen och helt plötsligt började den ringa.
*BIEBER! Grattis!* Det var Claudia. Det kändes så bra att höra hennes röst..
*Hej världens bästaste och snyggaste, finaste och..*
*Du är helt okej du med* sa hon och jag hörde hur hon skrattade. Jag saknade hennes skratt.
*Tack för det då.. Men du, vad menade du med 'grattis'?*
*Skojar du?! Vet du inte? Du är ju nominerad till "New Artist" på Grammygalan!!* Jag visste inte vad jag skulle säga? Skojade hon? Jag började hoppa upp och ner och skrika som en galning, och glömde bort Claudia som väntade i telefonen.
*VA?! Driver du med mig?!* skrek jag.
Mamma och Kenny som redan var hemma hos oss hade hört mig skrika så de kom inspringandes på mitt rum.
*Claudia, jag måste gå. FÖRLÅT! Tack för att du sa, jag älskar dig massor, du är bäst, du är vackrast!* sa jag och vi sa hejdå innan vi la på.

- Justin, varför skrek du? sa mamma och Kenny i mun på varandra med förvånade blickar.
- NI FÖRSTÅR INTE! JAG ÄR NOMINERAD TILL GRAMMYGALAN! skrek jag och började hoppa upp och ner i sängen.
- Va?! sa de återigen i mun på varandra, men med denna gång chockade ansikten.
Mamma och Kenny sprang fram till mig och kramade om mig, innan de sa att vi var tvungna att fira och allt sånt där. När de hade gått upp så tog jag upp datorn i knäet och loggade in på Twitter. Jag skrev:
"Vet ni vad jag fick veta nyss [av världens bästa person]?! JAG HAR BLIVIT GRAMMY NOMINERAD! Ni förstår inte hur mycket det betyder, det är en dröm som går i uppfyllelse, det är allt det här" och "Mina fans är verkligen BÄST. Utan er skulle jag inte varit här idag! Jag älskar er! Tack, tack, tack, tack, TACK"
Jag lutade mig tillbaka mot väggen. Hände verkligen det här? Det var en dröm som gick i uppfyllelse.. Jag önskar bara att jag kunde få dela det med henne.

CLAUDIAS PERSPEKTIV:
Justin började skrika i telefonen som en liten tjej och sedan sa han att han var tvungen att gå. Det var synd, för jag hade velat prata mer med honom, jag saknade hans röst..
- Så, hur tog han det? frågade Olga mig.
- Han visste inte om det! Crazy, huh? svarade jag. Du, kan inte vi ha en "tjejdag" idag? Du vet, hemmaspa?
- Underbar idé! Kan vi inte åka och handla och köra det sen?
- Jo visst! Ska vi ringa hit Hanna och Sophi kanske? Olga nickade.

Vi sprang ner till mamma och hon skjutsade oss in till stan. Där började vi plocka på oss allt man kan behöva till en tjejdag, spasaker och sånt där. Vi hyrde även några romantiska, sorgliga filmer innan vi åkte därifrån.
När vi kom ringde vi Hanna och Sophi som var med varandra och eftersom Hanna och jag var grannar tog det inte alls lång tid för de att komma hit.
- HEY GIRLS! skrek de när de kom in genom dörren och vi alla sprang mot varandra och gjorde en stor gruppkram. Åh vad vi har saknat er!
- Vi har saknat er med! sa jag tillbaka.
Mamma åkte iväg till jobbet och vi började göra iordning lunch, vilket fick bli en pastasallad. Vi började äta och satt och pratade lite innan vi skuttade upp till mitt rum. Vi tog extramadrassen och la in den i badrummet. Vi satte oss där och började med att fixa naglarna - manikyr och pedikyr. Därefter satte vi på oss bikini och en ansiktsmask, och hoppade i mitt gigantiska badkar. Det blev lite trångt, men det var bara mysigt!
Jag hade verkligen saknat Hanna och Sophi. De, och Olga, var mina bästa vänner. Vi hade inte träffats på nästan hela sommaren!

Vi klev upp ur badkaret och torkade oss. Tjejerna satte sig framför spegeln och började fläta håret, locka det, platta det och sånt där. Jag orkade inte riktigt med det eftersom vi bara skulle sova - så jag började poppa popcorn och ta fram annat snacks istället. När jag kom upp från köket igen så satt de framför datorn och spanade in Justins twitter och jag började skratta lite smått. Jag kände mig inte alls lika ledsen nu över oss två. Visst, jag saknade honom mer än mest, men vi höll ju fortfarande kontakten och sådär. Det fick mig att tänka på att det kanske var dags att skicka iväg ett SMS. Jag tog upp mobilen och skrev:
*Vad gör du Biebs?* skickade jag iväg till Justin. På mindre än en sekund fick jag tillbaka ett svar:
*Jag är hemma hos mig och hänger med Christian, tänker på dig, dudå?*
*Tänker på dig med faktiskt, haha. Kan du göra mig en tjänst?*
*Allt för dig gumman. Det vet du*
*Okey. Kan du och Christian logga in på Skype? Jag heter ClauBiebs, adda mig. Jag har some crazy Beliebers här, alltså mina bästa vänner, och de kommer att DÖ när de får se dig!*
*Sure honey. Men du, jag tar inte mitt privata konto. Du kan få det, men jag vill inte ha det inför de ifall de skulle sprida det*
*Visst, men logga in nu segis!!*

Jag tog datorn ifrån Hanna som satt med den och hon blev lite smått irriterad.
- Come on! Jag höll faktiskt på och twittrade! sa hon med en gnällig ton i rösten.
- Jajaja, svarade jag och loggade in på Skype. Jag accepterade Justin och eftersom jag satt vänd bort från de andra kunde de ju inte se honom, och tur det för han var FÖR sexig när han satt där i en hoodie (förmodligen lutandes mot väggen). Det var helt stört. Jag tog på mig hörlurarna.
- Hey beutiful, jag har saknat dig, sa han. Det kändes så mysigt, att få se honom och prata med honom. Det var helt annorlunda än över telefon.
- Skärp dig för fan. Du är för snygg! viskade jag och Justin började gapflabba. Christian kom in i bilden och satte sig bredvid Justin. Han såg faktiskt inte heller så dålig ut, men han var mer söt än sexig - som Justin var. 
- Du hade rätt, hon var ju skitsnygg, hörde jag Christian säga till Justin och nu började jag skratta.
- Tack Christian, hahahah..
- Så, vad gör du min sköna? sa Justin och pussade mot skärmen.
- Hänger med tjejerna, vi har tjejkväll! sa jag glatt och nu vändes Olgas, Hannas och Sophis blickar mot mig.
- VEM PRATAR DU MED?! skrek de och hoppade på mig. Jag satte mig i mitten av de och slog upp laptopen igen.
- OH MY BIEBER. OMB. OMB. OMB. JUSTIN FUCKING BIEBER?
- Hey girls! Så, ni är Claudias kompisar? sa han och jag vet inte vad han gjorde, men hans röst lät lite mystisk och sexig.
Vi alla började skratta. Hanna och Sophi var i början lite för läskiga fan, om ni förstår vad jag menar, men efter ett tag så släppte det och vi alla kunde prata normalt. Efter en stund så upptäckte även Olga att Christian satt där och hon höll på att smälla av. "Han är så fin, jag tror jag är kär" viskade hon till mig.
- Eh tjejer, kan inte ni börja sätta på filmen? Jag ska på toa! sa jag medans jag började gå bort mot toaletten. Justin, kan du ta på dig hörlurar så Chris inte hör vad jag säger?
- Visst baby, sa han och tog självklart på sig sina JustBeats.
Jag satte mig på badrumsgolvet med datorn framför mig, i knäet.
- Du är så ..
- Du är finare, sa han.
- Du är så nära, men ändå så långt bort. Jag saknar dig.
- Jag saknar dig mer. Jag tänker bara på dig och jag längtar tills vi kan träffas igen.
- 20 år kanske?
- Nejdå, jag kommer snart till Sverige och har konsert. Har fixat det för mina svenska fans, men mest för din skull.
- Aww. Vad gullig han var, tänkte jag.
Jag kunde höra hur tjejerna ropade från mitt rum.
- Justin jag måste gå nu, men vi hörs. Du är min bästa vän och jag älskar dig, det vet du. Hejdå! sa jag och gjorde en pussmun mot datorn.

Ganska långt, vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

AWESOME!!!

2011-01-16 @ 21:09:01
Postat av: Jasmine

Jättebra :D:D

Ser fram imot mer :D:D

2011-01-16 @ 21:17:23
URL: http://essatjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0