Me Plus You - Kapitel 22

"JUSTIN MED EN NY TJEJ PÅ DANMARK RESAN! VEM ÄR HON? VAD SKA JASMINE TYCKA OM DET HÄR?!" Jag scrollade ner och såg bilden på mig och Justin. Eller, man såg bara Justin som kysste någon tjej men jag såg hur klart och tydligt att det var jag, för bilden var på stranden.. Jag kände hur allt bara stannade. Vad menade de med "Vad ska Jasmine tycka om det här?"

Jag stängde snabbt ihop datorn och ställde tillbaka den när jag hörde att någon var i korridoren, och den personen var såklart Justin.
- Hey giiirl! sa han och satte sig bredvid mig med en duns. Jag valde två filmer. En skräckfilm, Saw, och en annan och den heter..
- Saw blir bra, sa jag och bara stirrade framåt.
- Jaha, men då sätter jag på den, sa han och log mot mig, men jag fortsatte att bara stirra framåt. Jag kunde verkligen inte släppa det. Vad menade den där sajten? Varför skulle Jasmine bry sig?
Justin gick fram till DVD spelaren och satte i filmen. Han sprang snabbt ut i köket och hämtade en skål med godis och en påse chips innan han satte sig nära bredvid mig. Han drog täcket över oss båda och la armen runt om mig.
- Eh, du Claudia, är något fel? frågade han mig och när jag kollade på honom så såg han väldigt orolig ut.
- Nej, allt är lugnt.
Filmen började rulla och somsagt, det var en skräckis. Inte en sån där klassisk utan en riktigt äcklig än, så jag blev väldigt äcklad OCH rädd då och då. Det tog emot lite att luta mig mot Justin och jag hade ingen aning varför.. Men jag gjorde det ändå. När jag sneglade lite på honom så såg han minst lika rädd ut och när de otäckaste scenerna var så blundade han tillochmed, haha!
Vi båda kämpade oss igenom den hemska och läskiga filmen och när den var slut så hörde jag ett litet tyst "puhh" från Justin.
- Ohh, vad kallt det är! Fryser inte du? frågade han mig.
- Nej inte så värst.
- Claudia .. började han.
- Jag ska på toa! sa jag och sprang iväg till toaletten.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Vad var det med henne? Jag förstod verkligen ingenting. I ena sekunden så hade vi det jättemysigt i badet och i andra sekunden så var hon alldelles kall och "stel" mot mig, eller vad man nu ska säga. När jag tänkte fråga henne så ville hon inte svara eller bara sprang där ifrån, så det var ju ganska hopplöst också.. Nu hade hon sprungit iväg på toa och hon hade inte kommit tillbaka, även fast det gått en stund.
Jag hade märkt att hon suttit med datorn när jag kommit in med filmerna och efter det hade hon varit sådär konstig mot mig. Hade hon sett något på datorn? Helt plötsligt började jag tänka på att bilderna kanske hade läckt och att skvallerpressen hade skrivit något riktigt elakt, eller att hon fått hot från mina fans.. Jag visste att Kenny skulle ta bort bilderna inom tre timmar, men på tre timmar kunde hon ha fått MÅNGA hot! Jag rullade över till andra sidan av sängen och tog upp min laptop i knäet och öppnade den. Då kunde jag se bilden på mig och Claudia, men det var ingen fara - man såg inte hennes ansikte - och sajten hade inte skrivit något. Puh! Vad kunde det då vara? Jag fortsatte att kolla runt lite på sidan och efter ett tag scrollade jag upp igen.
"JUSTIN MED EN NY TJEJ PÅ DANMARK RESAN! VEM ÄR HON? VAD SKA JASMINE TYCKA OM DET HÄR?!"
Innan jag ens läst klart meningen så öppnades hotelldörren och Jasmine klev in. Jag gick fram till henne.
- Yo Bustin Jieber! sa hon medans hon gick fram till mig och gav mig en puss på kinden.
- Hey baby, mumlade jag och kramade henne lite snabbt.
Precis då öppnades badrumsdörren och i dörren stod Claudia med alldelles röda och blanka ögon. Hon mötte min blick snabbt.
- Justin, jag måste gå.. snyftade hon och skyndade sig mot dörren.
- Claudia vänta! Det är inte som du tror!
- Nähä? Så vad är det då? Hon gick ut och dörren stängdes igen med en smäll.
Vad fan hade jag ställt till med?!


Framspolning (ca 20 minuter, Justins perspektiv)
Jag knackade först lite lätt på dörren men ingen öppnade. Jag knackade igen och igen, men dessa gånger mycket hårdare.
- Claudia, jag vet att du är där inne. Snälla, kan du öppna?
Jag fick inget svar så jag fortsatte och knacka. Jag kände lite lätt på dörrhandtaget och det var till min förvåning öppet - så jag klev in. Jag kunde härifrån dörren se rakt in i Claudias sovrum, och där log hon med huvudet och armarna runt kudden.
- Snälla, gå bara, snyftade hon.
Jag gick fram och satte mig på sängen.
- Baby, började jag.
- Kalla fan inte mig din baby när Jasmine är din baby! skrek hon på mig samtidigt som hon grät.
- Claudia, jag lovar att jag inte hade någon aning om det här..
- Så du kallade henne omedvetet 'din baby'? Hon kollade upp från kudden.
- Ja.. Men det betydde inget.
- Så det betydde inte heller något när du kallade mig det? Allt vi har gjort? Jag trodde vi hade något..
- Det hade vi, det lovar jag, sa jag.
- Men vad är hela grejen med Jasmine då? sa hon och tårarna bara rann ner för hennes kinder.
- Grejen? Jo, jag och Jasmine hade något på gång förut. Men inte längre! Som du kanske såg så var det en puss på KINDEN och det kom bara som en reflex att kalla henne för min baby.. jag gjorde det förut..
- Vadå förut?! Du har inte bara sårat mig, du har sårat henne också! skrek hon.
- Men vad fan är det du inte fattar?! Vi var tillsammans tills för bara några dagar sen. Jasmine vet att det är över mellan oss men den där jävla pussen på kinden betyder ingenting, inget för mig iallafall! skrek jag åt henne. Jag hade tänkt berätta för Jasmine att jag äntligen fått en tjej jag älskar, men du hann se det där innan och ja, jag gjorde fel som kallade henne för min baby men det kom bara! Mellan henne och mig är det INTE kärlek, bara vänskap. Vi är ju för fan bästa vänner. Kan du inte bara fatta det?!
När jag närmade mig henne så började hon flytta sig sakta bakåt. Jag märkte att jag för första gången höjt rösten åt en tjej och Claudia bara satt där och såg helt vettskrämd ut.
- Förlåt! Det var inte meningen. Fan, varför skiter allt sig?!
- Justin. Jag vill att du går nu. Jag behöver vara ifred. Jag behöver ta avstånd från dig ett tag.. Jag vet inte vad som är bäst just nu, men jag vet iallafall att jag inte kan vara med dig.
Förlåt om jag skriver slarvigt.. jag suger!
Bara en dag kvar i Danmark för Claudia och Justin. Vad tror ni kommer att hända? Vad tyckte ni om denna episod? :)

Kommentarer
Postat av: MirandazBieber

Jag tycker inte det blev så slarvigt. Och Nej du suger inte du Är Bäst på att skriva noveller!<3 Tråkigt att dem skulle bli osamms!:( Men det var bar ändå!!

Snälla dem måste bli samms innan dem åker!!:D

ÄLSKAR DIN NOVELL!!<3

2011-01-12 @ 20:27:21
URL: http://minbieber.blogg.se/
Postat av: MirandazBieber

Hej igen! Skrev lite fel:b

det var bra ändå*

2011-01-12 @ 20:29:17
URL: http://minbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0