Me Plus You - Kapitel 17

- Så Jasmine, kommer du att följa med Justin till Sverige?
- Jo, jag tror det. Jag var ju inte med nu på Danmark-konserten för det krockade med andra saker.. men jag kommer att följa med på resten av turnén, och såklart på nästa - då vi ska till Sverige.
- Vänta lite.. Är inte hans turné för det här året slut redan?
- Haha, nejdå. Vi har Tyskland kvar! Vi åker ju om bara några dagar.
- Gör ni?
Jag kände hur jag dog inombords.

Vi fortsatte att snacka ett tag men jag kände hur jag inte riktigt var närvarande när vi satt där och pratade. Hur kunde jag vara så dum? Hur kunde jag glömma bort att Justin och jag inte skulle kunna vara med varandra i alla evigheter? Att han inte skulle kunna stanna i Danmark i hela sitt liv? Det kunde jag heller inte förstås, för jag bodde i Sverige. Och han i USA. Så långt bort ifrån varandra..
- Claudia? Hur mår du? frågade Jasmine.
- Jag fick lite ont i huvudet plötsligt, ljög jag.
- Nej stackare! Hon rotade igenom sin väska. Jag har tyvärr ingen huvudvärkstablett.. men vi kanske ska åka hem då?
Vi reste oss upp och gick därifrån. Gallerian hade inte legat så långt bort från mitt hotell som jag hade trott, så Jasmine följde mig dit innan hon gick till sitt hotell. Jag sa att jag skulle prata lite med Justin så hon följde mig upp till hans rum. Vi knackade på dörren och öppnade.

JUSTINS PERSPEKTIV:
Jag öppnade dörren och där stod Jasmine med Claudia.
- Tjenare Jasmine! Men gud, vad har hänt med Claudia?! Hon är ju alldelles blek!
Hon såg inte alls ut att må bra. Vad hade hänt med henne?
- Vi shoppade och sen åt vi middag, och helt plötsligt mådde hon dåligt, så vi bestämde oss för att gå hem. Ojdå, jag måste nog gå nu, men här är allt hon köpte, sa hon och räckte fram ett par kassar till mig. Förlåt Claudia, men jag måste verkligen gå! Vi kan väl ses en annan gång? frågade hon Claudia, som nickade till svar.
Jag stängde dörren efter Jasmine och följde Claudia till soffan.
- Gumman, hur mår du?
- Inte alls bra. Eller jo, jag mår prima. Jag måste nog gå bara.. sa hon och började ställa sig upp.
- Stopp stopp, vänta lite. Du ska ingenstans! svarade jag och tryckte ner henne i soffan igen. Claudia, seriöst, vad har hänt?!
- Justin, det här kommer inte att fungera. Jag orkar inte slösa min tid på någon som jag ändå inte kan vara med.
- VAD PRATAR DU OM?!
- Du ska iväg till Tyskland om bara några dagar, och sen ska du avsluta din turné för iår och du ska tillbaka till USA.. och jag bor i Sverige. Det kommer inte att fungera bara.
Jag kunde se hur hon började gråta och några tårar började rinna ner för mina kinder också.
- Jag måste åka snart igen, men vi kommer att klara det, sa jag till henne.
- Lovar du? frågade hon.
- Jag lovar.
Jag kysste henne mjukt och länge. Jag visste innerst inne att det inte skulle fungera, men hon visste inte varför än.. Men just nu ville jag bara njuta av stunden och vara lycklig. Det är inte ofta jag får vara det med en tjej..

Kommentarer
Postat av: Anonym

omg meeeerr

2011-01-06 @ 00:08:23
Postat av: Anonym

Asbra

2011-01-07 @ 11:42:22
Postat av: Julia

skit bra! :), spännande !

2011-01-08 @ 21:29:28
Postat av: MirandazBieber

Super bra novell!! en av mina favoriter faktiskt!!:D En fråga : hur många delar kommer det att vara? Svara om ni kan?! :)

2011-01-09 @ 12:35:17
URL: http://minbieber.blogg.se/
Postat av: MirandazBieber

Hej jag igen! Jag ville bara berätta att jag har tipsat om eran blogg på min blogg så ni kanske kommer få flera läsare!!:D

2011-01-09 @ 14:44:10
URL: http://minbieber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0