Me Plus You - Kapitel 13

- Du är det finaste jag vet.. mumlade han.
- Du är finare, svarade jag..



CLAUDIAS PERSPEKTIV:
Jag la mig ner i hans knä och han pillade lite med mitt hår. Där låg vi och myste. Det kändes precis lika perfekt som på filmer ni vet? Jag ville aldrig att det skulle ta slut.
När vi hade suttit där ett tag och myst så satte vi oss mot varandra.
- Justin, det är en sak jag alltid undrat..
- Ja? Vadå? sa han och såg ganska spänd ut.
- Hur säger man det här på engelska? sa jag och höll upp en toffel. Han började skratta.
- Haha, jag trodde det var något om mig eller så! Det heter 'slippers'. Eller, det är iallafall alltid vad jag brukar säga..  En hårslinga föll ner i mitt ansikte och han satte den bakom mitt öra. Nu får du lära mig något på svenska, sa han. 
- Okej.. Säg 'puss', svarade jag.
- Pouss! 
- Nej, inte riktigt sådär. P-u-s-s! 
- Puss? 
- Ja, precis, sa jag och log. 
- Men.. vad betyder det? 
- Jag kan visa dig, sa jag och böjde mig fram och gav honom en lång kyss.
- Det ska jag komma ihåg. Mer Puss! sa han och skrattade. Jag gav honom en snabb puss på munnen.
- Vill du lära dig en till sak? Säg 'Jag älskar dig'.
Efter ett tag fick han till det och återigen så frågade han vad det betydde. Det var en sak att säga det på mitt språk då han inte förstod, men att säga det "på riktigt" på hans språk var lite mer nervöst..
- Det betyder 'I love you' mumlade jag och kollade ner i madrassen.
- I love you too, sa han och lyfte upp min käke och kysste mig. Puss! utbrast han och jag började garva.

Den natten somnade jag i hans säng, tätt bredvid honom. Olga som fortfarande var sjuk sa att det inte gjorde något, bara hon fick tillbaka den stulna tiden med mig någon gång. Det lovade jag henne.

Nästa morgon när jag vaknade så låg inte Justin bredvid mig utan jag hittade en lapp som låg på nattduksbordet. På den stod det:
*Jag gick bara ut för att fixa en sak om jag inte är här när du vaknar. Jag har gjort frukost, så börja ät. Jag kommer snart!*
Jag gick ut i köket och såg massor av mat uppdukat. Hade han gjort allt det här? Jag började hugga in när dörren öppnades och Justin kom in. Han hängde upp sin jacka och vände sig mot mig. Han såg inte allt för glad ut..

Förlåt för korta och tråkiga kapitel. Eller, vet ju inte riktigt vad ni tycker om dom.. KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

aswesome verkligen bra! :D

2011-01-04 @ 16:13:12
Postat av: Anonym

Meeeeeer

2011-01-04 @ 17:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0