Me Plus You - Kapitel 71

Jag hoppade på honom och kramade om honom länge.
- Gud vad jag har saknat dig världens-bästa-kompis! sa han medans vi kramades.
- Jag har saknat dig med!
- Jag kan inte fatta att vi får träffas igen. Att du har flyttat hit! Shit vad vi kommer att ha kul.
- Jag hoppas det, för just nu trivs jag verkligen inte, sa jag och kollade på honom.
- Vadåra? Kom, sa han och drog med mig.


1. Amaron och Destiny i hagen. 2. Stallet. 3. Jag som hälsar på Destiny (bredvid Sting) i hagen. 4. Ryan.

Vi började gå uppför gatan och tillslut kom vi fram till ett hus som inte var lika stort som mitt, men ändå väldigt stort.
- Här bor jag, sa han glatt och kollade på mig. - Kom vi går in!
Han öppnade dörren och jag gick in efter honom. Vi gick direkt till köket och där stod en kvinna, som jag tror var hans mamma. Hon vände sig om och log mot mig och Ryan.
- Så Ryan, vem är detta? Din flickvän?
- Mamma sluta! Det här är Claudia, min bästa vän. Jag bodde hos henne i Sverige!
- Åh, hej Claudia, sa hon och sträckte fram handen.
- Hej mrs Butler, sa jag och skakade om den.

När vi pratat en stund gick vi upp på Ryans rum. Han satte sig på datorstolen och jag satte mig i hans säng med Sasha i knäet. Jag började skratta lite för mig själv, det här påminde så mycket om första gången Ryan var hemma hos mig.
- Vad skrattar du åt?
- Inget, sa jag och klappade Sasha.
- Jo säg!
- Haha, nej..
Jag kollade upp och mötte hans blick. Vi började skratta direkt. Det var såna vi var, kunde skratta åt nästan ingenting.
- Hahaha, men seriöst, vad var det?
- Det här påminde så mycket om första gången jag träffade dig bara! 
Vi skrattade lite mer och började prata minnen och hur det kändes att vara här. Ryan lyssnade och gav mig råd. Det kändes bra att ha honom här, att jag iallafall kände en person. En person som jag gillade. 

Efter att vi suttit och pratat i lite mer än en timma så sa jag att jag var tvungen att gå hem. Jag var ju tvungen att spendera lite tid med familjen! Jag hade ju inte träffat pappa på evigheter.. Jag kramade om Ryan och sa hejdå till hans föräldrar innan jag gick hem tillsammans med Sasha. Jag och Ryan bestämde att vi skulle träffas senare idag.

När jag kom hem så åt jag middag med mamma och pappa. Vi hade så mycket tid att ta igen och vi hade så mycket att prata om! Vi satt och pratade, alla tre, tills jag blev så trött att jag inte orkade längre. Då gick jag upp på mitt rum och la mig i sängen. På något sätt kändes allt det här bra, men på något sätt kändes det inte alls bra. Jag kollade ut och solen lös starkt genom fönstret. I Sverige hade klockan varit mitt i natten och jag hade legat och sovit. Jag började grubbla allt mer på hur mycket jag skulle sakna Sverige och började tänka på Olga. Jag fick inte glömma att ringa henne..

Jag vaknade vid lunchtid av att Sasha slickade mig i ansiktet. Jag skrattade och satte mig upp. Jag tog upp mobilen och såg att jag fått ett SMS, men innan jag hann klicka upp det ringde Ryan.
- Hey girl! Är du klar?
- Klar för vad?
- Vi ska ju träffas!
- Jaha, kom om tio minuter, sa jag och la på.
Jag la mig ner i sängen och stängde ögonen. Jag vaknade igen, tio minuter senare, av att mamma knackade på dörren. Hon mimade "Ryan" och han kom in kort efter henne. Jag satte mig upp i sängen och kollade på honom.

- Come on, du skulle ge mig tio minuter! gnällde jag.
- Och du fick tjugo, sa han och skrattade.

Jag följde med Ryan på en biltur där han visade mig runt i Atlanta. Jag sov nästan hela tiden, vilket jag inte tror att han märkte..
- Claudia, Claudia, puttade han på mig och jag öppnade ögonen.
- Va?
- Du somnade..
- Sorry, jag är jättetrött. Jetlag du vet?
- Förlåt mig, jag tänkte inte ens på det. Ska jag köra hem dig?
- Ja tack, sa jag och log.
Han körde hem mig, vi sa hejdå och jag gick in i huset. Direkt hoppade pappa på mig och frågade om Ryan var min kille, för han var ju en sån söt kille. Jag skrattade och skakade på huvudet. Jag tror faktiskt att pappa blev lite besviken, haha.
När jag tagit något att äta gick jag direkt upp på rummet. Jag bytte om till sovkläder och somnade snabbt. Jag förstod inte riktigt hur jag kunde vara så trött.. 

Tre dagar senare:
Jag tog min väska och gick ner till pappa som satt framför TV:n, som vanligt.
- Pappa, kan du skjutsa mig till stallet?
- Visst gumman, en sekund ba.. Gå ut till bilen sålänge, sa han och fortsatte kolla på matchen som han kollade på.
Jag gick ut till bilen som stod parkerad på uppfarten. Bilen var inte låst så jag hoppade in i den och väntade på pappa. Efter ungefär fem minuter kom han ut och satte sig bredvid mig, framför ratten.
- Förlåt men det var en viktig match, hehe.
- Det är lungt, kör iväg nu bara!

Pappa hade fixat stallplats åt mig (och mina hästar) i stallet som låg i närheten. Det var ungefär fem minuters biltur, men jag hade inte varit i stallet sedan vi flyttade hit så han skulle visa mig vägen dit idag.
Efter fem minuter var vi somsagt framme. Pappa släppte av mig och jag gick sista biten. Jag gick förbi de stora hagarna där Hippon stod. Jag gick igenom stängslet och pussade lite på honom innan jag gick vidare till stallet.

När jag kom in blev jag direkt chockad över hur snygg det var. Mycket snyggare än hemma i Sverige! Jag började direkt leta efter mina hästars boxar. Jag behövde inte leta länge då jag såg Destiny sticka ut sitt huvud och gnägga åt mig. Jag sprang fram till hennes box och öppnade den. Jag hoppade direkt på henne. Åh, vad jag hade saknat henne! Hon var min absoluta favorithäst.
Jag fortsatte att leta efter Amaron men hittade inte honom. Jag började istället utforska stället lite, kollade igenom vart allt fans och sådär.
Plötsligt gick jag in i en tjej. Jag kollade upp och där stod en lång tjej med rakt, långt och vackert brunt hår. Hon höll i en vattenhink.

- Oj, förlåt, jag såg dig inte! sa hon och skrattade.
- Det var nog mitt fel, så det är lugnt.
- Jag heter Caitlin! Vad heter du? Du är ny va?
- Jag heter Claudia, sa jag och log. - Och ja, det är jag. Jag har precis flyttat hit.
- Jaha, vad roligt. Har du egen häst eller är du bara här och kollar?
- Jag har egen häst, eller ja hästar. Den där borta, sa jag och pekade på Destiny, och två andra.
- Åh, är det du som har flyttat hit med de tre nya hästarna? De är sååå söta ju!
- Haha, tack.

Vi fortsatte att snacka ett tag och Caitlin berättade att hon också hade en häst - Sting. Hon skulle precis rida honom och jag föreslog att vi skulle göra det tillsammans. Caitlin nickade glatt och gjorde sig redo att hämta sin häst i hagen. Jag följde med henne, då hon kunde passa på att visa mig området lite bättre.
När vi kom fram till hagen så såg jag att Amaron stod och betade bredvid Sting, Caitlins häst. Jag skrattade lite för mig själv, hur kunde jag vara så dum att jag glömt kolla de andra hagarna?
Vi gick tillbaka in i stallet och Caitin band upp Sting medans jag gjorde iordning Destiny. Efter tjugo minuter var vi klara och uppsittna.
Vi bestämde oss för att bara rida lite i paddocken så vi red dit och började rida. När vi ridit i nästan en timme så visade Caitlin mig några ridvägar och efter det gjorde vi iordning hästarna, släppte ut de i hagarna, sa hejdå till de och gick därifrån.

Caitlin bodde tydligen på samma gata som mig, något hus ner bara, så vi gick hem tillsammans.
Jag vet inte varför jag uppdaterat så dåligt idag. Jag har haft en dålig dag typ (dåliga besked eller vad man ska säga, haha) och det har inte gjort mig så sugen på att uppdatera. Kanske för att ni har kommenterat dåligt också? ;) haha.

Imorgon har jag somsagt extra lång träning men jag ska försöka uppdatera lite iallafall. BIEBERLOVE!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkligen skit bra!!!

Skriv gärna mer i dag:)

Det skulle uppskattas mycket från mig:)

2011-02-08 @ 19:37:18
Postat av: Elin

Mera! När kmr Justin in mer? :)

2011-02-08 @ 19:43:36
Postat av: romina

superbra !!!!!!

2011-02-08 @ 19:45:47
Postat av: Anonym

asbra!

2011-02-08 @ 20:05:52
Postat av: Nathalie

Den är jätte bra!!!

Du är jätte duktig :D

2011-02-08 @ 20:09:45
Postat av: Anonym

skriv mer idag, jag vill veta vad som händer här näst !Du är jätte duktig på att skriva!

mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer!

2011-02-08 @ 20:41:14
Postat av: Johanna

Superbra !! Jag säger inte att Justin ska komma in mer snart , det bestämmer du men jag undrar vad som hänt med dem, e dem tsm vet han om att hon FLYTTAT till USA eller så ? Du är sssååååååå bra tjejen , fortsätt skriv vill veta mer !!

2011-02-08 @ 21:07:57
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: ;)

SUPERBRA!!!!!! :D Älskar din novell! :)<3

2011-02-08 @ 22:39:16
Postat av: Lina

Du är så sjukt grym!!Men kan inte justin komma in i bilden snart !!??

2011-02-09 @ 06:19:00
Postat av: Anonym

men asså varför bryr ni er justin kommer väl när hon bestämmer det! du är så jävla duktig och du förtjänar verkligen inte KLAGOMÅL!! din uppdatering är bäst och du skriver grymt bra! men lite för mycket om hästarna bara, och det är lite jobbigt:p hahaha men din novell är helt enkelt BÄST!

2011-02-09 @ 16:45:18
Postat av: Anonym

Hästarna är en del av hennes liv (Claudias) så det e klart hon skriver om dom?! -.-''

2011-02-09 @ 18:44:57
Postat av: Anonym

KAN ALLA BARA SLUTA KLAGA?

2011-02-09 @ 19:36:59
Postat av: Anonym

JA ELLER HUR NOVELLEN ÄR BÄST! KÄFTEN ALLA!!

2011-02-09 @ 22:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0