Me Plus You - Kapitel 94

Direkt när jag kom hem så hoppade jag in i duschen, fixade håret, sminkade mig och bytte kläder. Jag visste inte till vem vi skulle, så det fick bli en klänning. Inte för uppklätt, men inte heller för fint. 
Mamma ropade från nedervåningen så jag sprang ner och där stod både mamma och pappa, färdiga. Jag tog på mig mina skor och vi gick ut till bilen.

- Förresten, vem ska vi till? sa jag medans jag knäppte fast bilbältet.
- Har jag inte sagt det? sa mamma förvånat och kollade bak på mig.



- Nej det har du inte? sa jag och log.
- Till Justin, svarade pappa och skrattade lite tyst. - Det blir väl trevligt?
Jag kollade förvånat på både mamma och pappa. Jag som inte hade varit så peppad på att gå på middag skulle nog få det ganska trevligt ikväll!
Vi körde iväg till Justins hus och det tog bara några minuter. Vi hoppade ut ur bilen och gick fram till dörren och plingade på. Det tog ett tag men tillslut kom Pattie, Justins mamma, och öppnade.
Jag kom precis på att mamma och Pattie faktiskt inte hade träffats förut. Det kändes ganska konstigt eftersom vi bott här så länge och för att jag umgicks med Justin varje dag.

- Claudia, och Carl! sa Pattie glatt och kramade om mig. - Och du måste vara Patricia? Hon kollade på mamma.
- Ja, det är jag det, sa mamma och log.
- Jag heter också Patricia, men kalla mig Pattie. Välkomna in!

Vi gick in och mamma och pappa gick direkt iväg in i köket och hjälpte till. Själv sprang jag upp på övervåningen och gick in i Justins rum. Han satt och spelade på datorn.
- Mamma! Jag kommer ner när gästerna är här, röt han surt.
Jag gick fram och kramade honom bakifrån och han kollade chockat bak.
- Vad gör du här?
- Jag ska på middag, hemma hos dig.
- Va? Mamma sa aldrig att din familj var våra gäster. Soft, sa han och kysste mig.

Jag satte mig på hans säng och kollade på när han spelade, men han slutade snabbt och satte sig istället mittemot mig. Han skulle precis böja sig fram för att kyssa mig när Pattie ropade från nedervåningen. Vi suckade och gick tillsammans ner.
Pattie hade lagat jättemycket god mat och när jag ätit upp kändes det nästan som om jag skulle sprängas, jag var så mätt! Vi satt en stund och snackade om mig, om Justin, om oss båda och allt annat som kom upp. Tillslut blev både jag och Justin så trötta på allt prat så vi gick upp till hans rum, medans mina föräldrar och Pattie satt kvar där nere.

Jag satte mig på Justins säng och han satte sig bredvid mig.
- Vad ska vi göra? frågade jag efter en stund.
- Jag har en idé. Vi kan chatta med mina fans på TinyChat!
- Va? Jag förstår inte, sa jag.
- Hm, tänk dig typ som Skype. Vi har web och de har web, och man kan chatta!
- Okej, visst. Kör till! sa jag och vi båda skrattade. Justin tog fram sin laptop och la den i sitt knä. Han gick in på massor av konstiga sidor och han startade en chat.

- Lyckat, inga fans vill snacka med oss.. sa jag ledsamt och Justin skrattade.
- Jodå! Man måste bara gå in och säga att vi har en chat, förstår du? Han klickade fram Twitter och länkade till den här chatten som vi var inloggade på, och på bara några sekunder var chatten full. 

Justin, och såklart jag, satt och snackade med fansen i över två timmar innan vi blev trötta.
- Förlåt men vi måste gå nu! sa Justin och alla började prata i mun på varandra. - Jag älskar er! Och min tjej. Han drog fram mig så att jag var i bild.
- Vad gör du? viskade jag.
- Jag älskar dig Claudia, viskade han och kysste mig, länge. Vi slutade såsmåningom och han stängde ner chatten. Han gick och lämnade datorn och satte sig bredvid mig igen.
- Såg du reaktionerna på kyssen? Wow. Och det bästa, nästan inga hatreaktioner! sa Justin glatt och log stort. Jag log av att bara se honom le.

Klockan började närma sig halv elva och mamma och pappa skulle börja dra sig hemåt. Jag frågade om jag fick sova över, och det fick jag. Jag följde dock med hem för att hämta lite saker, men skjutsades tillbaka av pappa sen igen. Jag sprang upp på Justins rum och han satt, mitt i rummet, på en stol.
- Jag har saknat dig, sa han och bara kollade på mig.
Jag la ner väskan på golvet och gick fram till honom.
- Jaha?
- Mm, tänk att det är så.
- Ja kanske det, sa jag. Jag hade ingen aning om vad vi pratade om, men det spelade ingen roll. Han ställde sig upp och vi kysstes.
Klockan var nu elva och jag var otroligt trött, Justin detsamma. Vi gjorde oss iordning och sa godnatt till Pattie innan vi kröp ner i sängen, tätt intill varandra.

- Du fyller år om två dagar, sa Justin och kysste min axel. Jag räknade tyst i huvudet. Två dagar till och jag skulle vara sexton.
- Mm, mumlade jag trött och vände mig om mot Justin. Jag kunde se att han log mot mig i mörkret.
- Jag älskar dig, sa han och kysste mig.
- Jag älskar dig också, sa jag och gäspade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asbra

2011-02-26 @ 17:41:42
Postat av: Anonym

sjukt bra! mer. :D

2011-02-26 @ 18:32:39
Postat av: Anonym

sjukt bra du ä tjejen meer!!!!!!MEEEEEEEER

2011-02-26 @ 19:03:06
Postat av: Johanna

Jättebra!!!!!!!!!!, snälla mer ikväll ?? :D <33

2011-02-26 @ 19:23:40
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med, mer ikväll. :D snälla. och du är sjukt bra på skriva. fattar inte hur du kommer på allt. ;)

2011-02-26 @ 19:46:03
Postat av: Anonym

bra där :)

men justins födelsedag då ? ;)

2011-02-26 @ 20:56:14
Postat av: Lina

bara en liten fråga. i kapitel 59 så är det ju.

- Claudia, du är bara 14 år, sa hon på svenska.

- Jag fyller femton om ett tag, så det så. Då kan du inte stoppa mig, svarade jag surt.



och nu fyller hon sexton om två dagar?

men iallafall du skriver sjukt bra! ;')

älskar din novell. :D

2011-02-26 @ 21:26:10
Postat av: Anonym

uppdatera :D :D

2011-02-27 @ 14:56:57
Postat av: sara

sv; tack så mycket!

jag läser redan din, och den är skit bra!

jag älskar den! :)

2011-02-27 @ 16:49:09
URL: http://saraamariaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0