Me Plus You - Kapitel 90

Vi lät Caitlin och Ryan ligga och sova där de låg, och satte istället på en ny film. Nu låg jag och Justin och myste och Chaz och Olga gjorde detsamma. Det glädje mig att se att Chaz hade hittat någon. Och den personen var ingen mindre än min bästa vän. Det kändes riktigt bra det.



Nästa dag vaknade jag av det gamla alarmet som alltid ringde klockan sex. Dags för skola då! Jag gick försiktigt upp för att inte väcka alla som låg och sov, och smög ut till köket. Där satt mamma och pappa och åt frukost.
- Hej stumpan, sovit gott? frågade pappa och kollade fram bakom tidningen.
- Jadå, själv?
Han mumlade "bra" och jag började, tillsammans med mammas hjälp, laga amerikanska pannkakor till frukost. Eller ja, här i Amerika heter det väl ändå inte amerikanska pannkakor. Det är ju som att säga kinamat när man bor i Kina, om ni förstår min poäng.
När allt var klart gick jag och väckte allihop genom att hoppa och kasta kuddar på dem. De flesta vaknade direkt, men segisar som Chaz gjorde tyvärr inte det och då fick jag använda lite jobbigare metoder som att kasta vatten på honom. Och det kan jag lova er, det fungerade direkt!

När vi ätit upp och gjort iordning oss så klämde vi in oss i Justin's bil och körde iväg till skolan. Väl där fixade vi in Olga i vår klass och gick iväg till våran lektion.
Resten av dagen var lika hemsk, tråkig och lång som vanlig.

Fyra dagar senare:
Jag gick in på skolans hemsida och såg att vi hade studiedag imorgon. Det hade jag ingen aning om!
- Justin. Justin! ropade jag och efter ett tag kom han inspringandes i mitt rum.
- Sorry, jag var ute med din pappa.
- Ute med min pappa? Öh, okej. Vi har iallafall studiedag imorgon!
- Har vi? Sweet! sa han och gick fram och kramade om mig bakifrån.

Klockan var ganska mycket så vi började göra iordning oss och efter det la vi oss i sängen.
- Ska vi sova?
- Mmm, mumlade jag och därefter somnade jag snabbt.

Nästa dag vaknade jag vid tio. Jag rullade runt och kollade på Justin som låg och småsnarkade lite. Jag fortsatte att bara ligga och kolla på honom i flera minuter men tillslut satte jag mig upp och tog på mig en morgonrock och gick ner i köket. Där hittade jag en lapp och bredvid den låg en femhundra sedel. Jag tog upp lappen och läste den.

Jag läste lappen snabbt och la ner den igen. Jag som hade tyckt att den har dagen skulle bli superbra med en studiedag och allt, men icke sa nicke. Jag hade helt glömt bort att Olga skulle åka hem idag. Jag suckade och började rota i skåpen för att hitta något att äta, men hittade somsagt inget. Jag skulle behöva vara tvungen att handla. Jag gick ut till hallen och drog på mig ett par converse och gick sedan ut. Jag sket i om jag hade på mig min mjukisdress, folk fick stirra hur mycket de ville. Jag promenerade fram till Ryans hus och efter ett tag var jag framme. Jag knackade på och han öppnade.
- Tja Ryan, kan du skjutsa mig till affären?
- Hej Claudia, sa han och kramade om mig lätt. - Visst kan jag det, vänta lite så ska jag hämta bilnycklarna.
Jag gick in och ställde mig i hallen för att vänta på honom och efter bara en liten stund kom han tillbaka. Vi gick ut till bilen och satte oss. Jag kände att vi var ovanligt tysta.
- Är något fel? frågade Ryan efter ett tag och kollade oroligt på mig.
- Nejdå. Jag vaknade nyss och är fortfarande trött, mumlade jag och log mot honom.
- Du vet att du kan prata med mig.
- Eller jo, Olga ska ju åka idag.
- Åh juste.. Tre hjärtan ska tas isär ikväll, sa han ledset.
- Va?
- Ditt, hennes och Chaz's.
- Jaha, du menar så. Det suger.

Vi fastnade i en bilkö och fick sitta där något som kändes som evigheter.
- Du gillar verkligen Justin va?
- Mhm, sa jag och log stort. - Mycket.
- Det syns. Han gillar verkligen dig också. Ni passar ihop, så grattis antar jag. Jag är glad att han äntligen hittat någon som inte utnyttjar honom.
- Jag med, för hans skull. Däremot känner jag att jag inte är den bästa för honom, han kan få så mycket bättre.
- Äsch då, det finns ingen bättre än du. Du är den finaste han kan få, sa han och log.
- Säg inte att du ska hoppa på och kyssa mig igen? Jag suckade. - Jisses, det är din bästavän jag är tillsammans med, sa jag och försökte hålla mig för skratt. Jag kollade på honom och vi började båda att asgarva.

- Jag har saknat dig. Som kompis, eh, inte som
- Jag har saknat dig också, sa han och log mot mig.

Vi stannade vid mataffären och handlade. Vi försökte sedan att skynda oss hem då klockan redan var halv ett, vi hade ju suttit fast i bilköerna i evigheter. Jag tackade och sa hejdå till Ryan och gick hem igen. Direkt när jag kom in genom dörren så hoppade Justin på mig.
- VART HAR DU VARIT? skrek han och kramade om dig.
- Med Ryan!
- Puh, jag har varit orolig.
- Äsh, ska vi käka nu?

Vi gick in i köket och jag plockade fram allt jag handlat. Det mesta var godis och sånt, men även lite till frukost. Vi började direkt att äta och strax var allt uppätet.
Vi satt och myste ett tag och matade varandra med godis tills vi bestämde oss för att gå upp och göra oss iordning. Jag hoppade in i duschen och efter ett tag knackade Justin på glaset och hoppade in med mig. Jag började sakta tvåla in mig själv och Justin stirrade som en galning. Jag tog då tvålen och började tvåla in honom istället, och han gjorde samma sak på mig.

- Justin, vi måste faktiskt göra oss iordning nu, sa jag och tog mig ur hans grepp. Vi hade nämligen stått och kramats i duschen i flera minuter. Han suckade motvilligt och jag började schamponera håret. När jag var klar gick jag utifrån duschen och lät Justin duscha själv. Jag blåste mitt hår och skruvade det lite lätt för att sedan gå till min gigantiska garderob och välja ut några kläder jag kunde ha på mig.
När både jag och Justin var klara så tog vi våra saker och gick rakt ut i gatan och började gå mot Chaz's hus. Justin skulle umgås lite med Chaz och jag med Olga, som sovit där i natt. Det var verkligen jättegulligt att Chaz och Olga fått ihop det, men som Ryan hade sagt, deras hjärtan kommer att gå sönder när dem kommer att behöva lämna varandra. Jag stannade upp och kramade Justin, varför vet jag inte, jag bara ville det, men fortsatte sedan att gå.
Plötsligt stannade han upp och jag gjorde detsamma.

- Kolla där, sa han och pekade. Jag försökte kolla vart han pekade och såg snart vart han hade pekat. Där, på muren runt Chaz's innergård, låg Chaz och Olga. Chaz låg med armen runtom henne och kysste hennes panna. Jag log för mig själv och såg att Justin gjorde detsamma.
- Ska vi störa dem? frågade jag efter att vi stått där ett tag.
- Vi har ju inte hela dagen, så jag antar att vi måste det, sa Justin och vi gick fram till muren.

- Hey guys! Förlåt om vi stör men.. ööh .. aa..
- Det är lugnt, sa Chaz och satte sig snabbt upp. Jag kunde se att han var lite småröd i ögonen. Det var Olga också. Jag kollade oroligt på henne. Jag gjorde ett tecken till Justin och han och Chaz försvann in i huset. Jag satte mig bredvid Olga på muren.

- Hej, hur är det?
- Det är väl bra. Suger att åka. Jag vill verkligen inte lämna dig och inte heller Chaz.
- Jag förstår det. Jag vill inte lämna dig heller! Hur ska jag klara mig? Förresten du gillar väl Chaz?
- Du känner väl mig? Haha. Jag gillar honom mycket. Lyckat att jag ska dra härifrån nu också..
- Nu vet du hur jag och Justin kände.

Vi satt och pratade länge, ungefär fyra timmar, tills klockan blev mycket.
- Jag måste hem nu, men du kommer sen va? Efter att du varit med Chaz?
- Mm, jag tänkte det.
- Okej, vi ses om.. Jag kollade snabbt på klockan. - Trettio minuter, sa jag och vi båda såg ledsna ut.

Jag gick och hämtade Justin och vi gick hem.

På flygplatsen:
Chaz stod och kramade om Olga hur länge som helst. Jag kände nästan att jag bara ville slita bort honom och krama om henne istället, fast det gjorde jag inte. När de äntligen kramats klart så gick jag fram till henne och kramade om henne hårt. Vi båda grät.
Hennes flight ropades in och hon kramade Chaz och allihop en sista gång, och tillslut mig.

- Oj, innan jag glömmer det. Glad tidig födelsedag, sa hon och tog upp ett paket. - Kanske inte det finaste, men jag hoppas att du gillar det. Jag har ett likadant, sa hon och log.
- Det behövdes inte. Jag älskar dig, sa jag och vi kramades om en sista gång. - Vi ses snart! skrek jag när hon försvann in i gången.
Jag vände mig om mot allihop som stod bakom mig. Chaz grät och bara av att se honom började jag gråta ännu mer.
Vi gick tysta tillbaka till bilen och satte oss. Mamma och pappa körde iväg före oss och jag åkte tillsammans med Justin. Jag satte mig bredvid honom och han tog tag i min hand.
- Det var inte sista gången du såg henne, jag lovar. Jag log mot honom och han startade bilen.
Påväg hem från flygplatsen kollade jag bak och fick se Chaz ligga och sova i Ryans knä. Det var faktiskt ganska gulligt.

Efter en stund var vi framme och Chaz gick direkt hem till sig, vilket Caitlin, Chris och Ryan gjorde. Jag följde med Justin hem och satte mig på hans säng. Jag tog upp det lilla paketet som jag fått från Olga och la det framför mig, på en stol. Justin kom och satte sig bredvid mig.
- Ska du inte öppna det?
- Jo, jag antar att jag ska det, sa jag och tog upp det. Jag tog försiktigt bort det vit-röd-prickiga pappret och öppnade kartongen. Där i låg ett jättefint halsband. Jag tog upp det. Det var en kedja med massor av "berlocker" och på en av dem stod det "BFF". Jag log för mig själv och bad Justin hjälpa mig att sätta på det.
När han satt på det så la jag mig i hans knä.

- Du är vacker, sa jag och kollade upp på honom. Det var han, han var mer än vacker. Han var perfekt.
- Du är vackrare. Vackrast, sa han och la handen på min kind.

Jag lutade mig fram och kysste honom, och sedan la jag huvudet i hans knä igen. Han började hålla på med mitt hår och jag kände hur tårarna började rinna lite igen.
- Gråt inte. Det var inte sista gången ni såg varandra! Var posetiv. Det kommer att gå.
Jag tänkte på orden han sa och det han sa var mycket sant. Jag drog tillbaka tårarna. Från och med nu gällde det bara att vara posetiv, se allt posetivt. Det skulle bli svårt, men det måste gå.
Vad tycker ni? KOMMENTERA. Jag vill ha pepp från er och gärna några idéer!

Är det dags för Justin att berätta för fansen? Och isåfall, hur ska han berätta? Eller ska jag skita i att skriva den delen? Är det för sent att skriva om det när jag redan är på kapitel nittio? Eller? (det var bara en idé..) VAD TYCKER NI?

Kommentarer
Postat av: :)

Jättebra!! Eftersom du skrev att Claudia snart ska fylla år så kan ju Justin fixa en fest eller nått? haha fast det kanske du redan har planerat? :)

2011-02-21 @ 19:25:46
Postat av: Johanna

han måste ju berätta,kanske på en konsert där han coskå visar upp henne eller att det är en papparazzi som ser dem nånstan , inte vet jag ? Du komme nog på når, Jättabra !! Värkligen Superbra idag !!

2011-02-21 @ 19:26:19
URL: http://johannaabergmaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asbra

2011-02-21 @ 20:50:34
Postat av: Malin

Braaa avsnitt , båda två!! tycker jaag :D Meeer romantiska avsnitt!!! :D

Lite advundsjuka kanske? men inte över styr . Då menar jag typ ett gammalt ex som ser dom göra saker tillsammans , kyssa varandra eller ngt :) Men absolut inget som gör att de går isär , nej nu ska dom vara lyckliga tkr jaag :D

2011-02-21 @ 20:53:50
Postat av: lavin

super! tips: claudia glömmer sin födelsedag och justin fixar en överaskningsfest. dagen efter förklarar han att dom e tillsammans för sina fans. som en extra present, eller? kanske inte så bra:S



lycka till ändå:D

2011-02-21 @ 20:59:27
Postat av: Elin

Grym! :D Han kan berätta på hennes födelsedag på en konsert eller något, precis som en pressent? Och sen fixa en fest typ och bjuda in massa kända och vänner typ... Eh, jag vet inte :P

2011-02-21 @ 22:06:31
Postat av: Anonym

super bra!!!!!

2011-02-22 @ 01:06:22
Postat av: Anonym

Jag tycker så som elin!! fast kanske i tv så kan väl hon kanske komma in där när han berättar de och kanske sjunga en sång till henne!!

Grymt bra !!

2011-02-22 @ 06:27:32
Postat av: Anonym

mera :D

2011-02-23 @ 16:46:19
Postat av: Anonym

uppdatera :D

2011-02-23 @ 17:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0